3.702 visninger
|
Oprettet:
Stresset kat?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Min veninde og jeg havde en "diskussion" den anden dag. Hvor vidt man kan mærke om en kat er stresset..
Da jeg selv er lidt af en katte freak, så vil jeg bare gerne have så meget viden om alt
Ved der er så mange virkelig dygtige og kloge mennesker herinde, så nu vil jeg lige høre jer..
Hvis en kat er stresset hvordan reagerer den så? hvordan kan man mærke det på den?
Hvordan "behandler" eller forebygger man stres ved en kat?
På forhånd tak..
Knus
feb 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 117
tak for svaret.. er jo interesseret i at få mig så meget viden om katte. Når man har dyr syns jeg man for så vidt skal sætte sig ind i diverse ting omkring katte
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 90
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 24
Hvad angår Feliway, så er det ikke helt rigtigt at det er en duft der kommer fra hunkatten når ungerne dier. Det er dog en duft, og ja, den er beroligende for de fleste katte. Duften er den samme som den kattene sætter når de gnider kinden mod eksempelvis en sofa, eller deres menneske. Vi kender alle den bevægelse katten laver hvor den presser hovedet/kinden op i vores hånd når vi vil ae den. Her afsættes en rar og beroligende duft - de såkaldte ansigtsferomoner.
feb 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 117
Grunden til den lille diskussion med min veninde var faktisk at min kat er begyndt at hive pelsen af sin hale.. har haft ham ved dyrelæge.. det var ikke allergi, hun mente heller ikke det var stress.. han har haft fedt hale, så har pudret hans hale jævnligt for at holde det væk.. hun mente det faktisk var det det gjorde det da han var meget tør på halen..
Men kan jeg prøve at give feliway alligevel for en sikkerhedsskyld? hvis det ikke er stress sker der vel intet ved at have prøvet det? eller bliver de "afhængige" af det?? måske et lidt dumt spørgsmål.. men prøver at blive klogere og lære en masse:-)
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 24
Nej der sker intet ved at du sætter en Feliway op selvom katten ikke er stresset. Jeg sætter ofte min op for at forebygge eventuel stress, hvis jeg ved der skal ske noget nyt - eksempelvis en stor fødselsdag med mange mennesker, at den ene skal til dyrlæge (det stresser de begge to nemlig over - skøre dyr) eller op til nytårsaften fx. Om det virker efter hensigten ved jeg ikke rigtig, men tro flytter som bekendt bjerge
Det eneste er bare, at sådan en dims er ret dyr - især ved førstegangs køb. Det bliver billigere når du har dispenseren.
Hvor bor du henne af i landet?
Hvis din dyrlæge ikke mener at katten er stresset og at det kan have med pulveret at gøre er det nok meget rigtigt. Måske klør halen? Har du prøvet at smøre lidt sårsalve på? En lille tube kan købes på apoteket for omkring 35-37kr og hjælper på helingen af et sår samtidig med at det tager kløen.
Hvis du har lyst kan du skrive en PB - jeg er ikke altid lige god til at huske hvilke tråde jeg har dialog i
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 90
Stresset kat??