{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.702 visninger | Oprettet:

Stresset kat?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Min veninde og jeg havde en "diskussion" den anden dag. Hvor vidt man kan mærke om en kat er stresset..
Da jeg selv er lidt af en katte freak, så vil jeg bare gerne have så meget viden om alt smiley Ved der er så mange virkelig dygtige og kloge mennesker herinde, så nu vil jeg lige høre jer..

Hvis en kat er stresset hvordan reagerer den så? hvordan kan man mærke det på den?

Hvordan "behandler" eller forebygger man stres ved en kat?

På forhånd tak..

Knus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stresset kat??
  • #2   1. feb 2010 De der Felliway, er det sådan en med noget duft i der får dem til at slappe af?
    tak for svaret.. er jo interesseret i at få mig så meget viden om katte. Når man har dyr syns jeg man for så vidt skal sætte sig ind i diverse ting omkring katte smiley

• #3   1. feb 2010 Karina J- Felliway indeholder det hormon som hunkatten udskiller når killingerne dier. Det beroliger katten, også voksenkatte da det "minder" dem om den gang de selv diede (hvis man kan sige det sådan) Det er ikke noget du selv kan lugte, eller bliver påvirket af. Tror vist nok de har en hjemmeside hvor man kan læse om det, hvis du googler navnet :o), men baldriandråber virker også rigtig godt. Du kan kombinere de to ting og se om ikke det virker :o)

• #4   2. feb 2010 Ja pludselig urenlige katte er som regel stressede over et eller andet. Ellers viser det sig gerne i overdreven hygiejnevask. En kat der konsekvent slikker pelsen det samme sted. En kat der ikke kan slappe af, eller i for stor stil jagter egen hale. Jeg vil mene at man kan se på en kat at den er stresset uden på nogen måde at være ekspert.

Hvad angår Feliway, så er det ikke helt rigtigt at det er en duft der kommer fra hunkatten når ungerne dier. Det er dog en duft, og ja, den er beroligende for de fleste katte. Duften er den samme som den kattene sætter når de gnider kinden mod eksempelvis en sofa, eller deres menneske. Vi kender alle den bevægelse katten laver hvor den presser hovedet/kinden op i vores hånd når vi vil ae den. Her afsættes en rar og beroligende duft - de såkaldte ansigtsferomoner.

• #5   2. feb 2010 Hej Vickie..
    Grunden til den lille diskussion med min veninde var faktisk at min kat er begyndt at hive pelsen af sin hale.. har haft ham ved dyrelæge.. det var ikke allergi, hun mente heller ikke det var stress.. han har haft fedt hale, så har pudret hans hale jævnligt for at holde det væk.. hun mente det faktisk var det det gjorde det da han var meget tør på halen..
    Men kan jeg prøve at give feliway alligevel for en sikkerhedsskyld? hvis det ikke er stress sker der vel intet ved at have prøvet det? eller bliver de "afhængige" af det?? måske et lidt dumt spørgsmål.. men prøver at blive klogere og lære en masse:-)

• #6   2. feb 2010 Hej Karina.

Nej der sker intet ved at du sætter en Feliway op selvom katten ikke er stresset. Jeg sætter ofte min op for at forebygge eventuel stress, hvis jeg ved der skal ske noget nyt - eksempelvis en stor fødselsdag med mange mennesker, at den ene skal til dyrlæge (det stresser de begge to nemlig over - skøre dyr) eller op til nytårsaften fx. Om det virker efter hensigten ved jeg ikke rigtig, men tro flytter som bekendt bjerge smiley

Det eneste er bare, at sådan en dims er ret dyr - især ved førstegangs køb. Det bliver billigere når du har dispenseren.
    Hvor bor du henne af i landet?

Hvis din dyrlæge ikke mener at katten er stresset og at det kan have med pulveret at gøre er det nok meget rigtigt. Måske klør halen? Har du prøvet at smøre lidt sårsalve på? En lille tube kan købes på apoteket for omkring 35-37kr og hjælper på helingen af et sår samtidig med at det tager kløen.

Hvis du har lyst kan du skrive en PB - jeg er ikke altid lige god til at huske hvilke tråde jeg har dialog i smiley

• #7   3. feb 2010 Vickie H- *det er ikke helt rigtigt...* Du har ganske ret. Jeg blander det sammen med et produkt man kan købe til hunde, som indeholder det hormon som tæven udskiller når hvalpene dier. Tak for rettelsen :o)

Kommentér på:
Stresset kat??

Annonce