{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Bange for dyrlæger {{forumTopicSubject}}

Hej derude, jeg har en kat, Mis, som har et problem.. Hun er tidligere vildkat (så vidt vi ved) og vi fandt hende som killing i vores have, hvor hun sad i flere dage... Det har taget utroligt lang tid at gøre hende vant til os (mig, min søster og mor), men nu er hun rimeligt tryg og vi kan tage hende i armene osv.. Mennesker hun ikke kender, er hun meget bange for, i sær mænd..
I den tid vi har haft hende har hun været til dyrlægen én gang, hvor hun blev vaccineret og blev steriliseret - det har været utroligt traumatiserende for hende.. Hun var fuldstændigt panikangst i transportburet (på trods at trænning) og hun blev nødt til at få tæt på dobbelt bedøvelse, fordi hendes lille hjerte galloperede derudaf... Da hun kom hjem igen, var hun på trods af bedøvelsen stadig meget bange, og tilliden havde klart fået et knæk, der tog flere dage at komme over..
Nu skal hun snart til at have sin vaccination igen, men er der noget som helst man kan gøre for at mindske hendes rædsel?....
Vi har overvejet ikke at lade hende vaccinere, men det er selvfølgelig en stor chance at tage...

Nogle råd?

//Natasja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for dyrlæger
  • #1   6. feb 2010 nååå stakkels lille pus...

    nogle dyr syntes bestem ikke det er sjovt at komme til dyrlægen, men en ting man kunne gøre var at tage katten til dyrlægen, bare i venteværelset og lade en klinikassistent sige hej til hende og tage hjem igen, også gøre det nogle gange, så hun finder ud af at det ikke altid er så farligt, men faktisk kan være meget rart hvis man nu får noget guf mens man er der...

    men nogle dyrlæger kan tage på hjemmebesøg, men det er ikke alle der gør det, men hør din dyrlæge om det, det ville helt klart være bedst for hende..

    inviter nogle hun ikke ser så tit, og lad dem nusse hende over alt (selvføgelig uden tvang) så hun vænner sig til fremmede mennesker...


  • #2   22. feb 2010 Det er sværere end som så at komme tæt på hende.. Nogle få af mine veninder har hun snuset til, men hun har ikke ladet dem røre ved sig. Selv min mormor og morfar som kommer i ny og næ, er hun stadig bange for.. Hun ændrer meget sind, når der kommer fremmede..
    Havde tænkt at vi måske kunne sætte hendes mad ind i transportburet til dagligdag, så hun ikke får den klaustrofobifornemmelse allerede ved at være i buret i vores stue.. og så gradvist lukke buret og gå en lille tur... Men jeg ved at det nok kommer til at være en laang process, hvis man skulle kunne gøre hende helt tryg ved et dyrlægebesøg.. Tvivler på om det er muligt?
    Vil bestemt finde ud af om dyrlægen tager på hjemmebesøg - men tænkte på om man på nogen måde kan få lov til af selvmedicinere sine katte, med anvisning fra dyrlæge? Da min hest stod syg, fik jeg grej og instruktion af min hestedyrlæge til selvmedicinering med antibiotika i kanyle, som skulle injiceres i halsen i en bestemt muskel. Men jeg har aldrig hørt om det med katte..

    //Natasja


  • #3   22. feb 2010 Jeg tror, jeg ville undlade vaccination, hvis katten stresser så voldsomt over det. Men der kommer jo nok andre ting med alderen som kræver dyrlægebesøg, og så er det måske meget rart at hun har prøvet noget mere "ufarligt" hos dyrlægen.

    Det er nok tvivlsomt om Feliway kan hjælpe på en så stresset kat, men det er da et forsøg værd. Spray tæppet i transportkassen med det.

    Jo, jeg har faktisk engang fået antibiotika til injektion med hjem, ligesom du fik til hesten. (det var fordi jeg ikke kunne finde ud af at give min kat piller :S) Så man skulle da tro at det også kunne lade sig gøre med vaccine.

    Forresten så er det ikke nødvendigt at vaccinere hvert år. (søg evt på vaccine her på forum)


Kommentér på:
Bange for dyrlæger

Annonce