3.939 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Udekat til indekat? Udekat til indekat?

Hej alle smiley
Skrev for ikke så længe siden et emne. Det handlede om hvor vidt vi skulle have en hun eller hankat, da vi har en hunkat i forvejen. Tror vi er fast besluttet på det skal være en hunkat, det kommer vidst mindst problemer :).
Nu er spørgsmålet så - kan man godt gøre en udekat til en indekat?
Min kærestes faster har en super sød hunkilling hos sig, og hun har både været ude og inde. Problemet er at hver gang hun er ude, kradser hun på døren til hun kan komme ind. Ville det være muligt at gøre hende KUN til indekat? smiley Og hvis ikke, kan man så godt "gå tur" med en kat? Og så skal vi vel også gøre det med hende vi har i forvejen?..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udekat til indekat?
  • #1   15. feb 2010 Hun er stadig killing smiley mellem 6 og 8 måneder ca.

• #2   15. feb 2010 Min hunkat Baghera er født vildkat og har indtil hun var 5 været ude kat, efter hun kom med over til min far har hun været inde da vi bor lige ud til hovedvejlen.. Det har kun været de første par måneder hvor man skulle holde øje med om hun smuttede ud(hvilket kun er sket en gang fordi et vindue ikke var lukket ordenligt), men idag er det ikke rigtig noget, og hun bliver 7 til maj.. Så ja kan man godt..
    Om sommer får hun tit sele på og kommer en tur med ud i skoven, ellers tager jeg hundesnoren(ganske almindelig snor) og hendes snor som er en ruldud snor og sætter sammen, enden af hundesnoren bliver sat i jorden med et par pløkker, og så har hun mulighed for at ligge på græsset og sole sig, ligge i skyggen og slappe af og adgang til vand.. Her om vinteren er hun ikke så meget for at være ude mere, og hvis hun vil er det ikke mere end 5 min hun vil være ude..

• #3   15. feb 2010 Ej hvor fantastisk smiley det var da lidt vildt må man sige.
    Ja men som sagt er hun en hunkat som ikk er ældre end 6-8 måneder, og min kærestes faster siger hun stortset kun vil være inde. Så snart hun kommer ud står hun og kradser for at komme ind. Er bare bange for dette vil ændre sig, hvis hun kommer hjem og bo hos os. Hun er dog opvokset med både andre katte, hunde og børn, så hvis der skulle komme problemer skulle det nok være pga vores hunkat som vi har i forvejen :). Men uha det er svært om man skal prøve og få hende herhjem, for det vil jo også blive svært at komme af med hende igen hvis ikke det fungere smiley

• #5   16. feb 2010 da jeg fant min kat, var han en ude kat, men jeg gav ham sele på og gik ture med han hver dag... efter en lang pause uden ture, syntes han det er for koldt at komme ud...
    og han hygger sig her inde...
    så det kan godt lade sig gøre men det ville helt klart tage tid og masser af lege tid sammen med dig, så den bliver aktiveret nok...

• #6   16. feb 2010 Jeg er HELT enig med Felis!
    Man kan altid GIVE en kat noget - sjældent tage noget fra den, især ikke et udeliv.

De fleste katte er faktisk ikke ude ret lang tid ad gangen, før de vil ind igen. De skal nemlig bare ud og imspicere deres territorie og så ind igen.

Ved brug af sele skal du være klar over, at mange katte vil sidde og "bræge" ved deres sele for at komme ud. Jeg har skam prøvet det!

Og at tøjre den ved en pløj ville jeg kun turde, hvis den var under opsyn konstant. Ellers er den prisgivet, hvis der kommer en hund eller aggressiv kat + man også kan risikere, den vikler sig ind i snoren og bliver kvalt.

Selv mine små killinger, som kun har været uden for en uges tid, bliver ikke solgt, hvis de kun skal være indekatte.

• #7   16. feb 2010 Jamen tro mig, har selv den holdning til jeg aldrig vil lukke en kat ind som har været ude smiley Det er da sjovt nok derfor vi ikke har hentet hende endnu.
    Jeg ville bare hører hvordan i andre har haft det med at gøre udekatte det indekatte, og om det overhoved kan lade sig gøre. Det er der jo så forskellige holdninger om, kan jeg se :).

Kommentér på:
Udekat til indekat?

Annonce