Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Min mors kat er rigtig strid og vi har brug for lidt hjælp og råd her.
Han er en STOR norskskovkat på 1½ år, og han er en han med stort H, selvom han er kastereret!
Når der kommer gæster så bider han dem i buksebenene, fødderne. Han kommer selv hen og ligger sig ved siden af dem, men hvis de aer, nusser ham så bider han, og andre gange vil han gerne nusses og pludselig bider han igen. Og det er altså ikke "leg" bid.
Han er ellers meget opdragen, og høre efter både min mor og papfar, men han kan bare ikke lide når der kommer andre i huset og det er ligemeget hvem er det, selv jeg som har boet der, må ikke komme.
Min mor ved ikke rigtig hvad hun skal stille op?
Nogen der kan hjælp lidt?
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
hver gang han skal til at bide eller bider, skal i komme med et højt piv, (som killinger gør når deres søskene bliver for vilde) eller et bestemt nej og gå væk fra ham...
håber det lykkes....
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
-jeg tror bare at det simpelthen er kattens personlighed , at den ikk bryder sig om fremmede på dens grund.. der er nok ikke meget andet at gøre end som Lonnie siger, fortæl folk at de ikke skal røre katten, og når den så bider. så skal du/i/de sige bestemt nej, eller pive lidt..
-ellers kan man bide igen .. (har jeg hørt)
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Gæster må bare holde nallerne væk fra en kat, der ikke vil røres ved af fremmede. Måske kunne du, Anniesofie, prøve at give ham nogle godbidder, og se om han så bliver lidt venligere stemt overfor dig...
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
Lige i det katten bider gives et skrig, ikke et råb , ikke nej eller fy. Men et rigtigt skrig.
Hjælp!