{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

Jeg forstår det simpelthen ikke..... {{forumTopicSubject}}

Jeg har ofte og faktisk i mange år undret mig over folk og den måde de handler på, eller i disse tilfælde mangel på samme.

Jeg forstår simpelthen ikke at man kan skrive til en dyrlæge i feks. familie journalen, eller i dette forum at katten eller hunden har været syg længe, og den vil ikke spise er drikke, eller katten opfører sig mærkeligt den har ikke været sig selv i flere dage, eller jeg tror den er syg for den slingre, og ser skidt ud. bla bla bla der er mange eks.

1.: Der går immevæk noget tid inden den dyrlæge svare, eller dem herinde, men hvorfor vente ??
2.: Hvordan kan folk se på et sygt dyr i flere dage uden at handle
3.: Hvorfor f.... ringer de ikke til en dyrlæge istedet for at skrive ?
4.: Handler det om at spare penge, eller er det simpelthen uvidenhed
5.: Hvis det var ens barn, ville man så ikke søge lægehjælp med det samme, hvad enten det er vagtlægen, egen læge eller skadestuen ??
6.: Ved folk ikke at de kan ringe til en vagtdyrlæge helt gratis ?? Det koster så godt nok kassen at tage til dyrlægen i weekenden, men en dyrlæge er nu engang bedre til at vurdere om det er akut eller ej.

Jeg bliver simpelthen så harm, når jeg læser sådan noget. Hvis ikke man ved hvornår man skal søge dyrlæge hjælp til sit dyr, ja så er jeg altså af den mening at man ikke burde eje et dyr. I'm sorry, men lige i sådanne tilfælde så er jeg bisset. Jeg bliver virkelig forarget

En ting er at søge råd og vejledning, en anden ting er altså når det har stået på i nogle dage, eller at det er akut akut, og dyret har smerter og lider..

Er der andre der har det ligesom mig ?? Eller er jeg bare en "gammel" sur K......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg forstår det simpelthen ikke.....
  • #1   28. feb 2010 Jeg undre mig også.. Jeg ringer oftes først og SÅ stilelr spørgsmål herinde..

    Jeg undre mig også at folk bliver ved med at tro at hunkatte bløder når de er i løbetid


  • #2   28. feb 2010 Der er vel mange grunde til at nogle vælge, at tage en beslutning frem for en anden. Sådan er der med mange ting i livet.

  • #3   28. feb 2010 Susanne - fik du det tjekket? FOr det er ikke normalt

  • #4   28. feb 2010 Hvis man har mistanke om sygdom, kan kun dyrlægen afgøre det, så ring til ham............. Forum er godt til mange andre ting, men vedr sygdom er en dyrlæge nu bedst

  • #6   28. feb 2010 har det ligesom dig så jeg tror ikke du er en "gammel "sur k...... smiley

  • #8   1. mar 2010 Er helt enig og ofte har jeg lagt mærke til at det er børnene i familien der skriver og ofte er magtes løse over for deres uviden forældre.. men det skal ikk undskylde der os er mange voksne mennesker der skriver..

    Ring dog til dyrlægen uanset hva hvis du er dit kæledyrs liv kær..


  • #9   1. mar 2010 NEJ, vi er mange der IKKE farer til vagtlæge eller skadestue ved den mindste lelle skavank eller mislyd, hverken hos os selv eller vores børn,

    Så vidt mulig gør vi brug af egen læge i hans åbningstid, med mindre det er akut opstået skade

    Der er sådan det Danske "Velfærdssystem" systen er indrettet,
    Og ved at se tiden an opdager man at mange ting går over igen af sig selv, uden lægelig indblanding.

    Det samme gælder også for vores dyr, dobbelt pris hos en dyrlæge er netop for at få folk til at tænke sig om en ekstra gang inden vi forlanger weekend behandling af vores dyr,

    Kun når vi føler at "dyret" lider opsøger vi dyrlægen i weekenden,

    Alt andet kan vente til alm åbningstid,

    Mange herinde skriver en enkelt gang, og spørger fordi de er i tvivl, og efter de så er blevet beskyldt for at være dårlige katteejere og mange andre grimme ting, så skriver de aldrig mere efter råd herinde,

    De lader kattene gå/ligge til Mandag eller indtil tvivlen ikke længere eksisterer og er blevet til erkendelse af at en dyrlæge er nødvendig,

    Så takket være jer der altid står parat til at skyde med skarpt overfor spørgere, får mange katte senere den hjælp der kan være behov for,

    En forkert fis og i himler op om at dyret skal til dyrlæge, TÆNK jer om inden i himler op om en dyrlæge, måske er skånekost kan bruges en dag eller 2, eller andre råd måske kunne være relevante at prøve inden dyrlægen skal/bør indblandes *SS*



  • #10   1. mar 2010 Og NEJ... Det er IKKE gratis at ringe til alle dyrlæger og spørge om råd og vejledning *SS*

  • #11   1. mar 2010 HANNE JEG KAN kun GIVE DIG ret !!!!!

  • #12   1. mar 2010 Hanne S - Der er vist en bisse mere på linjen *gg* Hvilken side af sengen kom du ud af ?? Jøsses.

    Jeg skriver jo netop at det er iorden at skrive og spørge om råd og vejledning, men når dyret direkte lider så er der kun en vej og det er at ringe til en dyrlæge, så kan man ikke vente 1 - 2 uger indtil svaret kommer i ugebladet, eller ofr den sags skyld der måske, måske ikke kommer et svar man kan bruge til noget herinde. Jeg skriver ingen steder at det drejer som om en lille mislyd, lad venligst være med at fordreje det jeg skriver eller trådens kærne.

    Jeg skriver også at det drejer som om folk som skriver til familie journalen, og også herinde, jeg skrev ikke at det drejede som om dem som, ser en bums på katten, for så at spørge om hvad det mon kunne være.

    "Så takket være jer der altid står parat til at skyde med skarpt overfor spørgere, får mange katte senere den hjælp der kan være behov for"

    Du kan på ingen måder give skylden til dem herinde, som skriver i en tråd hvor der tydeligt er tale om at dyret lider at de skal se at komme til en dyrlæge, eller dem som bliver lidt forarget. Det er ABSOLUT ingen andres skyld at dyret lider, end ejeren selv, sikke da noget at skrive.

    Jeg har ved gud aldrig overfaldet nogen hverken herinde eller andre steder, tværtimod. Den eneste som er fremme med klørene i denne tråd, det er sådan set dig selv.

    Og prisen hos en vagtdyrlæge har ikke en dyt at gøre med at vi skal tænke os om, det har noget at gøre med at man nu engang for vagttillæg, og overarbejdspenge, og dem som kommer til at betale den regning, ja det er kunderne.

    Jeg ved ikke helt hvor du bor henne, for jeg har aldrig aldrig hørt om at det koster noget at ringe andet end din telefon regning.

    Og gå så under dynen igen, og stig ud af den rigtige side, og start forfra med at læse, det jeg starter med at skrive i denne tråd, for noge har du MISforstået. ;o)

    Der finde ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar ;o)


  • #14   1. mar 2010 Tja, hvad skal jeg sige:-)

    Dyr skal selvfølgelig ikke gå flere dage med en "skavank" - og har man ikke fornemmelse for hvad der er galt og om det er kritisk eller ej - så er det dyrlæge enten det er week-end eller ej.

    Ingen herinde er dyrlæger - nogen har set/prøvet mere end andre. Når det er sagt, er der altså tilfælde hvor der skriges dyrlæge her og nu - hvor det sagtens kan vente til næste dag - der er også det modsatte.

    Kattens temperatur og almentilstand fortæller hvor meget det haster.

    Gør det til en vane at tage kattens temperatur hvis katten er syg INDEN dyrlægen kontaktes!


  • #15   2. mar 2010 man skal i det hele taget "passe på" Hvad man spørger om herinde...Mange bliver Direkte OVERFALDET...uden den Mindste grund !!!!!

  • #16   2. mar 2010 Rille - Der sker mange misforståelser og misfortolkninger. Man skal selvfølgelig skrive lige præcis hvad man har lyst til, men man skal ligsom i så mange andre fora, være forberedt på at folk måske tolker det anderledes end en selv, og så også tage højde for at nogle er gode til at ytre sig på skrift, og andre er bare mindre gode, og derfor nemmere at misforstå. Det er præcis det samme som med sms'er der kan man også hurtigt misforstå det der bliver skrevet. Det har jeg da prøvet en del gange ;o)

    Jeg håber da ikke at det er nogens intention at verbalt overfalde andre, det er i alle tilfælde ikke min intention. Jeg skriver herinde for at dele erfaringer og give gode råd, da jeg mener at have nogle erfaringer at komme med kva mit arbejde, min baggrund og som "gammel" opdrætter. Men jeg er ikke af den holdning eller mening at jeg ved bedre end andre, tværtimod så er min holdning at jeg har noget at lære hele livet, og jeg får da bestemt også nogle små aha oplevelser herinde.

    Som jeg skrev tidl. der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar. Men vær åbensindet, og forberedt på at blive MISforstået, og giv folk en chance for at få redt "trådene" ud ;o)


  • #17   2. mar 2010 **Mange herinde skriver en enkelt gang, og spørger fordi de er i tvivl, og efter de så er blevet beskyldt for at være dårlige katteejere og mange andre grimme ting, så skriver de aldrig mere efter råd herinde,

    De lader kattene gå/ligge til Mandag eller indtil tvivlen ikke længere eksisterer og er blevet til erkendelse af at en dyrlæge er nødvendig,

    Så takket være jer der altid står parat til at skyde med skarpt overfor spørgere, får mange katte senere den hjælp der kan være behov for,**

    *takket være* ... :S altså andres ansvar? :S
    Skal det forstås sådan, at de spørgere (der ikke tør spørge) med rette kan sige "jeg fik ikke min kat til dyrlæge i tide, fordi jeg ikke turde spørge på kattegalleri, om jeg skulle tage katten til dyrlæge". Eller hur?

    Det er altid katteejerens eget ansvar at få katten til dyrlæge, hvis det er nødvendigt.
    Jeg har skam set tråde, hvor katte har haft tyndskid i ugevis, er slap og sover hele tiden, er gået fra foderet ... og i den dur. Og så må man da undre sig over, at dyrlæge ikke er søgt forlængst.


  • #18   2. mar 2010 ... og hvis man så skriver fx "stakkels kat", så bliver visse personer fornærmede, og mener at man overfalder dem. :S

  • #19   10. mar 2010 DK * Fabis - NFO den lille Bisse *... Nej, men de beskidte svar mange får herinde, så forstår jeg godt at de vælger at skrive til ugebladene istedet for at spørge herinde, i ugebladene får de jo anderledes pæne svar og bliver ikke beskyldt for at være uansvarlige *S*


  • #21   10. mar 2010 Er mine dyr syge - så spørger jeg ikke her - heller ikke nogen andre steder - jeg bringer katten til dyrlæge - oig fortæller symptomer, temperatur osv.




Kommentér på:
Jeg forstår det simpelthen ikke.....

Annonce