{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.601 visninger | Oprettet:

fra inde-ude kat RÅD! {{forumTopicSubject}}

vis du lige har fået en killing, der skal være ude, så har jeg et par rigtig gode råd her. du skal starte med at vise den de forskellige indendørs facilteter, og dyr, og holde din killing i et rum, hvor den kan få en base, og blive tryg.
når killingen er helt tryg ved det, kan du begynde og åbne op for flere rum, så den for mere, og mere plads. når katten føler sig godt tilpas og tryg i dit hjem, skal den lære at være udenfor. du kan starte med at bære, have din kat i snor, vis den er lidt utryg ved det hele. kan den ikke lide at have snor på, skal den ikke tvinges. når den føler sig godt tilpas, kan det være en god idé, at sende den fastene ud det første døgn, brug tiden indendøres til at lære den lyden af dåsemad før den fodres, så du har et usynligt bånd i den. og kan kalde den tilbage igen, ved hjælp af lidt mad i en målebøt. du kan også tage efterladenskaber, og ligge rundt på jeres grund udenfor, så killing kan lugte sin egen duft, og finde sit teritorie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra inde-ude kat RÅD!
  • #1   20. mar 2010 Killing - udeliv

    En killing har ikke samme stedsans som den voksne kat og bør derfor ikke overlades til udelivet på egne poter før den er 4 -5 måneder og selvfølgelig neutraliseret og gerne øremærket.
    Gå ud sammen med killingen de første mange gange den får lov at snuse til udelivet.

    Alt for mange killinger mister livet fordi de bliver væk hjemmefra.
    Mister livet enten til bildæk eller sultedøden


  • #3   21. mar 2010 det her er taget fra dyrenes beskyttelse, så tror nu nok det er sådan man skal gøre det, men der er mange måder, og ikke alle fortrækker de samme. godt nok er jeg kun 13 - men har altså pænt stor viden mht. katte, og det lyder for mig, som om i tror jeg er totalt dum.

Kommentér på:
fra inde-ude kat RÅD!

Annonce