2.115 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Mad til neutraliserede katte.. Mad til neutraliserede katte..
Hej derude
Jeg har 3 katte, henholdsvis 2 hunner og en han. De er alle neutraliserede. Og nu har jeg fået afvide af min dyrelæge at jeg skal købe Royal Canins Young Male (kun til kasterede hankatte).
Men så ville jeg høre hvad i har af erfaring? Hvad har i gjort med jeres katte?
Eventuelt en billigere slags mad, som gør det samme som det dyre?
På forhånd tak
0 synes godt om
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg rå fodre herhjemme, så der får de det samme
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 75 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
maj 2007
Jeg har prøvet min hankat på 4 år fik urinvejs sten pga han spiste Madeleines killingefoder da de begge fik tørfoder..
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 75 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 52
maj 2007
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
Min nu afdøde Tiger , som blev næsten 23 år og som var kastrat hele sit liv , prøvede aldrig at få foder beregnet til kastrater, i de mange perioder hvor der var killinger i huset , spiste han killingefoder og har fejlede aldrig noget.
Jeg tror man skal passe på hvad man giver sin kat HVIS den har anlæg for urinvejsproblemer .
Men også at det er mere undtagelsen end reglen.
Min nuværende ældste kastrat er 7 år , heller ikke han har haft problemer med i perioder at stjæle alt det killingefoder han kan komme til.
Der ud over mener jeg også at det er individuelt om kastrater bliver tykke , et problem jeg kun har med en enkelt af mine 6 kastrater % hanner - 1 hun )
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Jeg er af den overbevisning, at katte skal spise så naturligt som muligt. I råt kød er der langt mere væske end i tørfoder (SURPRIIIIISE), og lever katten udelukkende af tørfoder, så får den bare ikke nok væske.
Jeg er glad for Applaws, og der er sgu ingen forskel på om det er til kastrater eller fertile katte.
Mine killinger får ganske vist killingefoder, men alle mine katte får også råt kød eller andet vådfoder. Tørkosten er udelukkende fordi det er nemt for mig, og billigere at fodre med, så det står fremme til dem hele tiden, som de kan gå og spise af, og så får de måltider af mig ved siden af (som de spiser mest af).
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 134
Jeg kan forstå på denne samtale at de bare skal have meget kød - ¨så det vil sige at de faktisk har godt af vådfoder? Mine får det et par gange om ugen, men ikke hver dag, da jeg fik afvide at det ikke var godt for dem?
Og hvad skal de være i kattemad, hvis man kigger på varedeklerationen (undskyld stavningne
okt 2008
Vådfoder er udemærket til at variere med, men et mærke hvor der er kød i og ikke div affalds produkter. Fx Almo nature, Appllaws osv
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 134
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
Næsten al dåsemad er over 80 % vand , sikke en literpris der betales.
Kattene har meget bedre af den ægte vare , nemlig noget af det kød vi alligevel køber.
okt 2008
Jeg er lidt hys med mad både til mig selv og mine dyr. De får kun hvad jeg ved er godt, og ja jeg bruger mange penge på det, men hvis jeg skal have god sund mad skal de også..
Mad til neutraliserede katte..