2.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Mad til neutraliserede katte.. Mad til neutraliserede katte..

Hej derude smiley

Jeg har 3 katte, henholdsvis 2 hunner og en han. De er alle neutraliserede. Og nu har jeg fået afvide af min dyrelæge at jeg skal købe Royal Canins Young Male (kun til kasterede hankatte).
Men så ville jeg høre hvad i har af erfaring? Hvad har i gjort med jeres katte?
Eventuelt en billigere slags mad, som gør det samme som det dyre?
På forhånd tak smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad til neutraliserede katte..
  • #2   28. mar 2010 Jeg bruger ikke specielt foder til mine kastrater, alle får det samme. Applaws.... 80 %kød og ingen korn...... Jeg tror det vigtigste er at der er masser af kød i, og 80 % er der ikke mange andre fodertyper der lever op til.

• #3   28. mar 2010 Min erfaring er at så længe det ikke er killingefoder så skader det ikke.. DOg skal man huske at kigge på indholdsfortegnelsen.. Der skal være kød (ikke benmel eller korn) først og helst også som nummer 2..

Jeg rå fodre herhjemme, så der får de det samme smiley

• #4   28. mar 2010 tanja det noget fis det du siger..killinger skal have killingefoder og de får ik urinvejssten af det..kun hvis de ik drikker nok..

• #5   28. mar 2010 zafir * - Så vidst jeg forstod var det henvendt til voksen katte..

Jeg har prøvet min hankat på 4 år fik urinvejs sten pga han spiste Madeleines killingefoder da de begge fik tørfoder..

• #6   28. mar 2010 min hankat har os spist killingefoder i 3 mdr indtil vider han får ik urinvejssten..så det passer ik..:)

• #7   29. mar 2010 Min hankat får Royal Canin Sterilised 37... Har lige skiftet fra killing foder fordi han var ved at blive for tyk og fordi at kastrater kan få problemer med blæren... Dyrlægen sagde jeg skulle købe Hills, fordi at det er det han sælger selvfølgelig...

• #8   29. mar 2010 zafir * - Du kan da ikke sidde og sige at min erfaring ikke passer :S Jeg havde ikke noget killingefoder i huset før Madeleine kom, så han har ikke kunen spise det før..

• #9   29. mar 2010 Kan kun give Zafir ret, det er et tilfælde at din kat fik "urinvejssten" det er ikke noget som opstår på grund af kort tid på killingefoder.

Min nu afdøde Tiger , som blev næsten 23 år og som var kastrat hele sit liv , prøvede aldrig at få foder beregnet til kastrater, i de mange perioder hvor der var killinger i huset , spiste han killingefoder og har fejlede aldrig noget.

Jeg tror man skal passe på hvad man giver sin kat HVIS den har anlæg for urinvejsproblemer .
    Men også at det er mere undtagelsen end reglen.

Min nuværende ældste kastrat er 7 år , heller ikke han har haft problemer med i perioder at stjæle alt det killingefoder han kan komme til.

Der ud over mener jeg også at det er individuelt om kastrater bliver tykke , et problem jeg kun har med en enkelt af mine 6 kastrater % hanner - 1 hun )

• #10   29. mar 2010 Ej altså Ulla, jeg er helt sikker på, at der er mus til både killinger, ungdyr, kastrater, senior og så fertile katte selvfølgelig. HVORDAN skulle vores små pus dog ellers kunne klare sig i naturen? Hehe....

Jeg er af den overbevisning, at katte skal spise så naturligt som muligt. I råt kød er der langt mere væske end i tørfoder (SURPRIIIIISE), og lever katten udelukkende af tørfoder, så får den bare ikke nok væske.
    Jeg er glad for Applaws, og der er sgu ingen forskel på om det er til kastrater eller fertile katte.
    Mine killinger får ganske vist killingefoder, men alle mine katte får også råt kød eller andet vådfoder. Tørkosten er udelukkende fordi det er nemt for mig, og billigere at fodre med, så det står fremme til dem hele tiden, som de kan gå og spise af, og så får de måltider af mig ved siden af (som de spiser mest af).

• #11   29. mar 2010 Min hankat, Tiger, er et år gammel... Han er indekat, og har adgang til frisk vand og tørkost alitd. Jeg havde bare læst en test om kattemad, hvor Aldi's kattemad, bliver kåret om det bedste (af det billige) - og det køber jeg til mine nu,,, Men er i tvivl om jeg skal til at købe noget andet, når nu min læge mener han har urinvejssten..?
    Jeg kan forstå på denne samtale at de bare skal have meget kød - ¨så det vil sige at de faktisk har godt af vådfoder? Mine får det et par gange om ugen, men ikke hver dag, da jeg fik afvide at det ikke var godt for dem?
    Og hvad skal de være i kattemad, hvis man kigger på varedeklerationen (undskyld stavningne smiley ) ? - Og hvad man skal passe på med sterilliserede kattes mad. - ved godt i allerede har skrevet nogle af tingene, men lige til en opfrisker.. smiley

• #12   29. mar 2010 På Varedeklarationen skal der stå kød først, og ikke kyllingeben mel eller andet, så skal der være vitaminer og mineraler. Og korn er kun fyld, ikke nødvændigt for katten..

Vådfoder er udemærket til at variere med, men et mærke hvor der er kød i og ikke div affalds produkter. Fx Almo nature, Appllaws osv

• #13   29. mar 2010 Okay - mange tak smiley Vil prøve og se om jeg kan finde ud af det smiley

• #14   29. mar 2010 Hvis det skal være det billigste , så giv jeres katte oksefars , fisk og kylling.

Næsten al dåsemad er over 80 % vand , sikke en literpris der betales.

Kattene har meget bedre af den ægte vare , nemlig noget af det kød vi alligevel køber.

• #15   30. mar 2010 jeg vil nu sige at det korn en mus har i maven, er så lidt som ingen ting. Så det kan vist ikke bruges til at sige at korn er godt.

Jeg er lidt hys med mad både til mig selv og mine dyr. De får kun hvad jeg ved er godt, og ja jeg bruger mange penge på det, men hvis jeg skal have god sund mad skal de også..

Kommentér på:
Mad til neutraliserede katte..

Annonce