{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

aflivning {{forumTopicSubject}}

hej alle.

vi har i dag fået aflivet vores dejlige maggie fordi at vi ikke måtte ha hende for bolig selvskabet og hun kunne ikke genhuses da hun ikke kan sammen med andre mennsker end mig og min kæreste,

men mit spørgsmål er hvor mange af jer har prøvet at få aflivet et dyr..?
jeg har aldrig nogensinde prøvet det får i dag, og jeg kan kun sige sådan her, jeg gør det aldrig mere. det er simpelthen den væreste dag i mit liv.
hilsen simone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning
  • #1   29. mar 2010 Det er simpelthen det værste , jeg har engang fået aflivet en kanin - det var simpelthen den mest sørgelige dag i mit tror jeg , og for nogle år siden fik jeg aflive et kat smiley min gamle kat blev påkørt , og stod ikk til at rede , uden at den ville få store smerter smiley Det var slet slet ikk sjovt smiley men vidste i ikk at i ikke måtte ha den ?
    Her hvor jeg bor , er det tilladt at have én kat men den må ikk komme ud , fordi jeg bor ret tæt på en stor trafikkeret vej . Så har det valgt at lave sådan en regel , for før det blev mange katte påkørt , og det skulle boligselskabet vidst nok hæfte for hos billisten og så blev reglen lavet om , det er i hvertfald sådan jeg har forstået det på viceværten smiley


  • Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

    Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #3   29. mar 2010 ja,det hører desværre med til at have katte og kæledyr generelt. Jeg har for 2 måneder siden måtte lade min dejlige Polka aflive fordi hun havde fået sukkersyge. det er den hårdeste beslutning jeg nogensinde har taget. Selvom jeg nu har en anden dejlig kat, så ændre det ikke at jeg stadig savner hende helt afsindigt, og at jeg stadig kan bryde fuldstændig sammen når jeg tænker på hende.


  • #4   29. mar 2010 fik aflivet min gamle pony i sommer, en kat for ca. 7-8 år sidan, en hund for ca. 10 år siden og ca. ogs for 10 år siden en kat der stak af og kom aldrig hjem igen smiley

  • #5   29. mar 2010 det gør så ondt ja!! smiley vores kat blev 20 år som jeg var med henne og aflive er vokset op med hende vi fortryder at hun blev aflivet men hun var blevet lidt skør´og holdte min mor vågen om natten

  • #7   30. mar 2010 Gennem årene har jeg fået aflivet en del katte og 4 hunde - og det gør lige ondt hver gang.... De er alle, på nær en hund og en kat, aflivet p.g.a. af sygdom/alderdom...

    Jeg har altid siddet med dem i armene, det skyldte jeg både dem og mig selv...

    Men føj, hvor gør det ondt.....


  • #9   30. mar 2010 Det er altid sørgeligt at skulle sige farvel, jeg har prøvet det 13 gange, i de 3 tilfælde døde de selv, den ene meget mæt af dage på hendes 19½ års fødselsdag. Vi havde bestilt tid til aflivning dagen efter, da hun var gammel og træt, men hun sagde selv farvel inden, pænt og roligt efter at have været ude at gå en lille tur.
    Når man anskaffer sig et dyr påtager man sig også ansvaret for at sige farvel i rette tid. Det er sørgeligt og smertefuldt, men det bliver man nødt til. Alternativet kan være at dyret lider og det må man bare ikke.
    Hovedparten af vores katte er blevet aflivet hjemme hos os selv, i vores arme. Det koster selvfølgelig en del ekstra, at få dyrlægen hjem, men jeg synes det har været det bedste både for katten og for os.
    Jeg kunne dog ikke forestille mig at skulle aflive et sundt og raskt dyr fordi dyr ikke er tilladte, hvor jeg boede, det må være endnu værre.

    Men husk trods alt Simone, at det er dig der har smerten, ikke Maggie, hun mærker ikke noget nu.
    Mange tanker
    Pia


  • #10   30. mar 2010 jeg holde det hende osse i min arme. andet ville ikke være fair hverken overfor hende eller mig...

  • #11   30. mar 2010 Jeg fik aflivet en kat for ca. 6 mdr siden fordi den havde fået kronisk tarmbetændelse, og det var en af de sværreste ting jeg nogensinde har gjort

  • #12   30. mar 2010 nej det måtte vi ikke. og oveni alt det her så skal vi jo osse af med begge hunde, og ha et gulv lavet for ellers bliver vi smidt ud, og det skal være inden d.8 apil at gulvet skal være lavet og dyrerne skal være væk til i morgen, men oveni det ringet min kærestes chef og sagde at min kæreste var fyret fordi min kæreste har lavet nogle fejl og var alt for fjern men er der noget og sige til det når men går med alt det her i sig..?

  • #13   31. mar 2010 Det er jeg virkelig ked af at høre, der findes simpelthen ikke noget værre.

    Personligt har jeg aldrig selv være ved siden af et dyr, der er blevet aflivet. Jeg synes det er hårdt nok at være hjemme, og have det i tankerne.
    Jeg har mange gange tænkt i mit hoved, den dag jeg skal af med mine katte, og jeg græder næsten ved tanken. Håber dog det er en naturlig måde, jeg skal af med dem på, frem for at finde dem kørt over eller med nogle brækkede knogler, der ikke kan reddes.
    Der er selvfølgelig noget, man skal tænke over inden man anskaffer sig en kat, for der er ikke noget mere frygteligt end at skulle sige farvel, til det vi alle mener er et familiemedlem.

    Mine dybeste medfølelser til dig. Jeg håber Maggie er i himlen, og sidder og holder øje med dig :).


  • #14   1. apr 2010 maggie er ikke i mine tænker mere. min hund bel blev hentet i går, det var hende der reddet mit liv dengang jeg fik hende, og nu er jeg så tilbage til før jeg fik bel, så jeg er atter på vej til selvmord.

  • #15   2. apr 2010 Nu kan jeg ikke lade være at spørge.... Har I aldrig måttet have dyr hvor I bor? For hvis det er noget der er bestemt efter, gælder det jo ikke de dyr, der allerede boede på adressen.... og hvis de dyr betød så meget for dig, havde det måske været værd at kæmpe lidt for....


  • #16   2. apr 2010 Min Mormor er lige blevet indlagt og lægerne er ikke sikre på hvornår hun kommer hjem og ligenu passer min mor og jeg, hendes kat. Men hvis der går for længe skal hendes kat aflives. Han er 19 og han ville ikke kunne klare at blive flyttet. Og hun har haft den rigtig længe, og jeg er den eneste der kan løfte ham, så hvis han skal aflives skal jeg med får at kunne få ham ind i kassen. Men jeg har bare knyttet mig så meget til ham. Det var også mig der navn gav ham ;'(
    Men det er bare hårdt at tænke på ;'(


Kommentér på:
aflivning

Annonce