{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.897 visninger | Oprettet:

Aflivning {{forumTopicSubject}}

Vil lige høre folks mening om aflivning af ens kat.
Jeg har min kat silkesom har haft noget af et tisseproblem siden hun var helt lille. Hun har været så sød at tisse ude i risten på toilettet så det var til at skylle efter hende, hun har haft nogle smutter ind imellem i hjørner og sådan. Men har respekteret det, ind til nu hvor hun er begyndt at gøre det endnu mere rundt omkring. Har gjort alt for hun kunne bruge bakken med rigtig mange slags kattegrus og bakker. Hun er blevet steril, og troede det måske også ville hjælpe med hun stoppede, men nej. Jeg vil ikke bare give hende væk til hvem som helst fordi jeg er bange for de ikke kan håndter hendes tisseproblem og vil sætte hende af i naturen eller sådan noget. Prøver at søge et hjem til hende hvor hun kan være ude/indekat i håb om hun så tisser ude, men vil hellere ikke have det skal være omkring tæt trafik eller hvor folk kan finde på at mishandle hende som vi så ofte nu ser når de ikke kan lide katte eller nogle syge drengestreger. Så den store spørgsmål er om jeg være bekendt af få hende aflivet, for det må hellere ikke være sjovt for hende og det hellere ikke sjovt for mig eller komme hjem til en overtisset lejlighed smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning
  • #1   26. maj 2014 Er hun blevet undersøgt grundig hos dyrlægen? For urinvejslidelse osv.? Hvis det er noget hun altid har haft et det nok blevet en dårlig vane smiley Og så ville jeg nok vælge at aflive hende i stedet for at give hende videre, det bliver nok også svært at finde en familie som vil finde sig i at katten tisser over det hele. (:

  • #2   26. maj 2014 Tror desværre også at det er blevet til en vane smiley Og ja tør næsten ikke finde en ny familie eller ejere til hende med det problem hvis det kan lykkedes smiley

  • #3   26. maj 2014 Så skal du i hvert fald sørge for at de er klar over at hun altså tisser over det hele, så det ikke kommer som et chok for dem. Men personligt ville jeg ikke købe en kat som ikke er renlig, og jeg ville heller ikke give en videre, så hellere aflivning. (: Du skal i hvert fald ikke undlade at sige det, da det jo er at tage røven på dem.

  • #4   26. maj 2014 Det er jo lige det og oplyser også hendes problem meget tydeligt og er meget sart med hvem der så skulle have hende da de skal tage hensyn til hendes problem og ikke blive sur på hende

  • #5   26. maj 2014 Hvilke typer kattegrus har du prøvet? smiley Nogle katte er sarte og kan kun lide bestemte typer grus.
    Hvad har dyrlægen sagt til det?


  • #6   26. maj 2014 Hehe hvad har jeg ikke prøvet, har prøvet alt fra lugtfri, til sand og med babypuder osv. intet virker

  • #8   26. maj 2014 Hvad har dyrlægen sagt? Og hvilke prøver er der taget? smiley

    Der plejer nemlig gerne at være en fysiologisk grund til at de er urenlige. Har aldrig hørt om en kat der har fået sådan en vane ud af ingenting.


  • #10   26. maj 2014 hun er steril smiley har 3 bakker og de står forskellige steder i lejligheden

  • #11   26. maj 2014 Hvad har dyrlægen sagt til hende?

  • #15   26. maj 2014 Hvad siger dyrlægen til det?
    Er hun undersøgt for urinvejslidelser ?
    Har dyrlægen sagt hun er steril eller er det noget du tror ?
    Er hun steriliseret ?
    Til dit spørgsmål vil jeg sige at var det mig ville jeg hellere aflive katten end give problemet videre.


  • #16   26. maj 2014 Du skriver hun er blevet steril..

    Mener du at hun er så gammel at du tror hun ikke kan få killinger eller at hun er blevet sterilliseret?


  • #17   26. maj 2014 Hvis bakkerne er overdækkede, så prøv at tage låget af - og hvis de tilmed er med låger, så fjern dem.

    Ellers må du prøve at mobilisere alt, hvad du har tilbage af tålmodighed, og starte forfra med bakketræning, dvs. i et lille værelse med to bakker.

    Alternativt ville jeg lade hende aflive frem for en uvis fremtid hos andre, for du vil aldrig kunne vide, hvordan de vil tackle tisseproblemet.



  • #18   26. maj 2014 Hmmm.. Jeg ville aldrig aflive en kat pga. urinvejsproblemer før den var blevet grundigt undersøgt hos dr.dyr.. Det virker ikke til den er blevet undersøgt, da der ikke bliver svaret på spørgsmålet herom..
    Måske er der en løsning på dens problemer, kun en dyrlæge kan fortælle dig det..


  • #19   26. maj 2014 Sorry min forkortelse af steril så mener jeg sterilliseret og hun har også fået fjernet sin livmoder. Har prøvet overdækket og unden. Jeg har haft hende hos to dyrelæger og hvor de sagde det ikke lød som noget urinvejs problem, men at hun var sippet og sart smiley Men tager kontakt til en ny dyrelæge når jeg har gennemgået dem som er her i Randers for hvad for en der er bedst

  • #21   26. maj 2014 Tror du bliver nødt til at få dyrlægen til at tage nogle prøver af hendes urin for at de kan vurdere ordentligt om der er noget fysiologisk.

  • #22   26. maj 2014 Det vil jeg også gøre, er ved at tage kontakt til nogle forskellige smiley

  • #23   26. maj 2014 Det lyder som om at dyrlægen ikke har tjekket hende, altså en urinprøve ? du må insistere på at hun undersøges ordentligt. Tænk hvis alle de problemer skyldes at hun har blærebetændelse, det vill da være synd at aflive hende for noget hun ikke har en chance for selv at gøre noget ved.

  • #24   26. maj 2014 Jeg vil også anbefale dig at du får hende tjekket for evt urinvejsproblemer. Viser det sig så at hun er rask for det, så synes jeg faktisk at det er bedst at få hende aflivet. Du har nemlig helt ret i at det vil blive meget svært at finde nye ejere, der vil kunne accepterer hendes urenlighed. Hun vil som nu, altid være til irritation og det vil blive et trist liv for hende.

  • #26   26. maj 2014 prøv evt at kontakt Lise bang Hansen. Hun er godt nok homopatisk dyrlæge men arbejder også med adfærdsproblemer

    http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html

    prøv evt at skyld dine bakker med klor, og så lige med vand bagefter. Nogle katte elsker det, og vil gerne bruge bakken - af samme årsag man aldrig må vaske af med klor.

    hvad har du vasket af med ?


  • #31   27. maj 2014 inden man overvejer aflivning
    så overvej lige hvordan du gør rent efter hende.
    hvor tit vasker du bakken
    hvis hun er en sart pige, ja så skal bakken være 110% ren, har selv haft sådan en. og hun sagde pænt til når hun mente at bakken ikke var ren nok.





  • #33   27. maj 2014 Jeg har 2 gange måtte sende katte ud i nyt hjem, da de tissede her hos os. Inden nyt hjem har dyrlægen tjekket dem i hoved og r.... De blev omplaceret i nye hjem og der har de aldrig tisset. Så aflives synes jeg ikke hun skal

  • #35   27. maj 2014 Et flyt/nye omgivelser kan sagtens være med til at stoppe problemet, især hvis det er psykisk problem.
    Men du skal altså have fat i en ordenlig dyrlæge som kan undersøge den ordenligt, så du ved om det skyldes fysisk eller om det er psykisk.


  • #36   27. maj 2014 Og nu kan jeg se du skriver i din salgsannonce at hun kommer fra en gård. Har hun været ude kat?Og kan se i din tekst at du bor i lejlighed? Kommer hun ud? Tror helt enkelt det kunne være svaret på dit problem. En kat der er født udekat vil næsten helt sikkert få problemer hvis de bliver frataget den mulighed. Det kunne godt tyde på den måske ikke trives og derfor tisser.

  • #38   27. maj 2014 Ja den ene var 5 og den anden 6 år.

  • #39   28. maj 2014 De gange, jeg har fået udefødte killinger/ungdyr i huset, har jeg altid brugt store, åbne bakker og kommet jord i dem, for det er de vant til at bruge.

    Alt efter, hvor gammel katten var, da du tog den ind, vil jeg også sige, at man altid kan GIVE en kat noget, men sjældent tage noget fra den - især ikke et udeliv.


  • #40   28. maj 2014 Hun kan godt ændre adfærd ved at komme ud i et nyt hjem, men kun som ene kat. Ofte er det et adfærds problem i hjemmet, der er skyld i at en kat bliver urenlig.

Kommentér på:
Aflivning

Annonce