{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning
  • #1   16. jan 2011 ja vi har lige taget huld på noget nyt foder her i sidste uge. Han har været til dyrlægen, men de vidste ik hva der var galt, så han fik noget antibiotika og noget orme middel, men intet har hjulpet og han havde ingen feber. De sagde at hvis det ikke hjalp så skulle han have taget en afførings prøve og se om der kunne være noget deri.

  • #2   16. jan 2011 det er ikke guligt og lugter jo som afføring skal lugte... ja det andet er så min egen skyld, for vi har haft ham siden 30 sep. sidste år men har ik rigtig tænkt over at der kunne være noget galt før nu. og han er den eneste der skider på gulvet hvor kattebakkerne står og vi har også købt feliway som er i brug i bryggerset hvor bakkerne står, men syntes heller ik det har hjulpet. Jeg er på kontanthjælp og har ik mange penge at gøre godt med, men ville så meget ønske at jeg havde råd til dyrlægen, men jeg må jo bare ringe på mandag og spørge om vi ik kan finde en løsning på de penge for undersøges det skal han sgu =)

  • #3   16. jan 2011 de er måske bedre end de danske ? nu kan jeg se at du er opdrætter af nfo og ham jeg snakker om er en nfo. Så du har vel meget forstand på den race. Det kan også være at han er meget sart overfor et eller andet ?

  • #4   16. jan 2011 Med mindre det var konstateret, at den dårlige mave skyldtes kræft eller en uhelbredelig virus som FIV eller FeLV, eller at var så afkræftet på grund af den dårlige mave, at den var skind og ben og lå stille hen med hudløs numse, er mir svar NEJ.

    En dårlig mave kan skyldes SÅ mange ting, jeg først ville få undersøgt lige fra foderallergi til stress.

    Og så ville jeg også fra starten konsultere en dygtig og erfaren dyrlæge med smådyr som speciale frem for en landdyrlæge ell. discountdyrlæge.
    Ingen grund til for mange lappeløsninger!



  • #5   16. jan 2011 Jeg har prøvet det samme med min Bamse,
    og det dyrlægen gav, hjalp ikke!
    så vi prøvede og give den tun og a38 i et godt stykke tid, og den har det ikke mere.
    dens afføring er fin nu.
    vi troede også det var blevet kronisk, fordi den havde haft det lang tid, og den blev bare tyndere og tyndere, men ville ikke opgive, uden at have prøvet alt, ved ikke om det hjælper ved det, men det er da et forsøg hver.


  • #6   16. jan 2011 Vi fodre med royal canin sensibel 33...

    Ja det kan skyldes mange ting og jeg syntes det er så synd for ham, men håber på at han får stillet en diagnose og kan blive rask. Men det koster jo og det er her jeg har problemet.


  • #7   16. jan 2011 plus den får ikke vådkost, som du kan købe, den får tun og sådan, fordi den ikke kan tåle det rigtige vådkost til katte.

  • #8   16. jan 2011 vi har først lige købt foderet i torsdags og nej vi har ikke prøvet noget mod hårboller.

  • #9   16. jan 2011 vi fodrede med noget billigt noget fra spar. jo nu får han kun rc for at se om det lykkes.

  • #10   16. jan 2011 Jeg kan næsten regne ud, at det er den hvide killing, der er tale om.
    Havde han også tynd mave, da I fik ham, eller kom det først i forbindelse med foderskiftet?
    Der er for øvrigt forskel på tynd mave og lind mave, som nogle katte har kronisk, uden det betyder noget.

    Taber han sig, eller tager han det på, han skal?

    At han laver uden for bakken, kan skyldes flere ting:
    At bakkerne ikke er rene nok
    At I ikke har bakker nok - en tommelfingerregel siger 1 bakke pr. kat + 1 ekstra
    At I har skiftet grus
    At han er blevet "fanget" på bakken - enten af jer eller en af de andre katte
    At han har ondt, når han har afføring og derfor forbinder bakken med noget ubehageligt

    Hvordan er han sammen med de andre katte?
    Virker han nervøs? Jeg tænker på, om han egentligt hører så godt, som I tror.



  • #11   16. jan 2011 1. han havde tynd mave da vi fik ham og der fodrede opdrætter også med royal canin.
    2. Han har tabt sig ca. 200 gr.
    3. vi har 3 bakker til de 3 katte vi har og vi har lige skiftet grus igen, da der også var problemer med det andet, at han lavede ved siden af bakken. Han har ikke rigtig leget med de andre katte som katte nu gør, han ligger altid ude i køkkenet ved radiatoren eller i transportkassen, alt i alt ligger han bare hele dagen og kigger på hva der sker af ting og en gang imellem kommer han ind i stuen til os for at blive nusset og så hopper han op i sengen når vi skal sove. De andre katte er meget mere aktive end han er.


  • #12   16. jan 2011 vi skifter bakkerne 2 gange om dagen

  • #13   16. jan 2011 Han har også en underlig bar plet på maven som om han er blevet opereret, men der er ingen ar at se.

  • #14   16. jan 2011 hun sagde at det kunne være kronisk, og at det kunne være foderet. kan ik huske det hele hva hun sagde. jeg har ikke nævnt aflivning for hende. men det kan være 117 forskellige ting.

  • #16   16. jan 2011 HEY. vil lige hører hvor du har købt ham?? du kan bare skrive det til mig over pb:) men når han laver foran bakken er du så sikker på det hans mening og at der ikke bare er så meget fart på det der kommer ud at det sprøjter ud igennem lågen i kattenakken?? det gjorde vores Sofie nemlig som der havde tarm betændelse, der var ikk blod i hans afføring vel?? men prøv at giv ham a38, kogt fisk med udkogt ris og bland det godt sammen, så må i isulere ham fra de andre en uges tid så kan kun får det foder.

  • #17   16. jan 2011 han gør det disideret på gulvet

  • #19   16. jan 2011 Tænker om det kan være Giardia ? har de fået panacur? da det er med til og slå giardia ihjel

  • #20   16. jan 2011 nej det har han ik fået, men vi tror også det kunne være en mulighed han har.

  • #21   16. jan 2011 for der kan katten faktisk virke frisk nok, men stadig have tynd mave som lugter normalt og go appetit smiley men ville prøve og tage en afføringsprøve med til dyrelægen og ja selvf katten smiley

  • #22   16. jan 2011 ja det gør vi også. ringer imorgen.

  • #23   16. jan 2011 Krydser fingre for den bette smiley

  • #24   16. jan 2011 ja det gør vi også. Må lave en eller anden sær aftale med dem.

  • #25   16. jan 2011 jeg er meget trist over det og vil gerne have det blev mandag nu....

  • #26   16. jan 2011 1. han havde tynd mave da vi fik ham og der fodrede opdrætter også med royal canin.
    SVAR:
    Der er mange katte, som ikke kan tåle RC - Prøv udelukkende at give ham findelt kogt fisk/kylling, blandet med lidt rå havregryn/udkogte ris + det lunkne kogevand. Giv ham også noget specialfoder på dåse til svækkede katte (fås hos dyrlægen).
    ---

    2. Han har tabt sig ca. 200 gr.
    SVAR:
    ØV - siden hvornår? Forhåbentlig ikke fra I fik ham hjem.
    Hvad vejer han i dag? Og hvor tit har han afføring?
    ---

    3. vi har 3 bakker til de 3 katte vi har og vi har lige skiftet grus igen, da der også var problemer med det andet, at han lavede ved siden af bakken.
    SVAR:
    Hvis bakkerne er med overdel, så prøv at fjerne dem. Har de også lem, synes jeg, du under alle omstændigheder skal fjerne dem.
    Det kán være en del af problemet med, at han laver udenfor.
    ---

    Han har ikke rigtig leget med de andre katte som katte nu gør, han ligger altid ude i køkkenet ved radiatoren eller i transportkassen, alt i alt ligger han bare hele dagen og kigger på hva der sker af ting og en gang imellem kommer han ind i stuen til os for at blive nusset og så hopper han op i sengen når vi skal sove. De andre katte er meget mere aktive end han er.

    SVAR:
    Han er uden tvivl syg Luzi smiley Det er derfor kan han ikke holde varmen og ingen energi har.

    Jeg ville få ham testet for Giargda!


  • #27   16. jan 2011 det er også det min kone nævnte overfor mig det der giargda.

    de har alle 3 åbne bakker.

    han har afføring et par gange om dagen og jeg kan ik huske hva han vejer.

    vi har ik en vægt til ham


  • #28   16. jan 2011 Fingrene drillede på tastaturet: Det hedder giardia smiley

    Har I ikke en bagevægt? - Ellers få dyrlægen til at veje ham!
    Det er ret vigtigt med en syg kat, især med hans problemer, at følge med i vægten.


  • #29   16. jan 2011 ja det vil vi også få gjordt.

    altså min partner har haft noget maveonde med opkastning et par gange, kan det være ham hun er blevet smittet af ?

    for det er mig som rengøre kattebakkerne og jeg fejler ingenting


  • #30   16. jan 2011 altså jeg har ik været syg og det er trods alt mig som ordner bakker, så det er da underligt at jeg så ik er blevet smittet. hehe har også et godt emunforsvar

  • #31   16. jan 2011 ja det har vi læst om =)

  • #32   16. jan 2011 Uha det har jeg også prøvet med Jack!!! Og Det er bare hårdt når de har tynd mave!
    Få taget en Aføringsprøve og få den teste om det skulle være Gardia! Og så prøv nogle af de råd disse søde mennesker har givet dig!
    Men en god ting er også, det gjor jeg giv ham små måltider så hans maven ikke bliver slået i stykker og et fodre andet end RC for det kan mine ikke tåle... Giv ham en chance og se hvad prøven siger! Pøjpøj


  • #33   16. jan 2011 det har været det samme også med det billige foder og det er også lige meget om vi skifter grus, det er stadig det samme der ryger på gulvet.

  • #34   16. jan 2011 Først og fremmest ville jeg få lavet en afførringsprofil og dernæst ville jeg prøve at skifte til et foder UDEN korn. Der findes bla Applaws og FelinePorta.
    Men indtil det er gjort ville jeg fodre katten med kogt kylling eller fisk sammen med ris og cremefraische/A38. Måske en smule kattemalt hver dag i en periode osse ville kunne hjælpe og så gradvist trappe ned til en gang pr uge.
    Jeg ville ikke aflive en kat med tynd/lind mave uden at have udtømt de muligheder der er.


  • #35   16. jan 2011 Hvis pengene driller så kan man hos fleste dyrlæge lave afdrags så se om din dyrlæge gør det..

  • #36   16. jan 2011 Husk at tjekke om din dyrlæge har speciale i smådyrs og ikk er ko dyrlæge.. Der er en meget stor forskel af mærke..

  • #37   16. jan 2011 Iams hairball kontrol har hjulpet meget her. Vores gamle kat gjorde det også ved siden af bakken og havde tynd mave. Men der var blod i og det var tarmbetændelse, så jeg valgte aflivning efter mange lange overvejelser. Men han var 7 år og havde altid haft problemer i nogen grad.

    Men foderskift og flytning kan gøre meget skidt for maven. Der findes også zoolac som afhjælper diarre. Men få aff undersøgt som det første.


  • #38   16. jan 2011 det der zoolack har vi også prøvet og det hjalp heller ikke.

  • #39   16. jan 2011 Har du prøvet Pro-Kolin+ ;O) Den hjalp på Jack's mave!!

  • #40   16. jan 2011 nej det har jeg ikke prøvet

  • #41   17. jan 2011 Synes du skal prøve! Noget nyt!

  • #42   18. jan 2011 Hej hvordan er det gået med den bete?

Kommentér på:
Aflivning

Annonce