{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

NG
NG
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Nye Katte, men de vil ingen ting spise {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg er helt ny her inde, jeg har lige pt 4 katte, en alm huskat, to Maine coon og en Norsk skovkat., den ene Maine coon og den Norsk skovkat fik jeg i søndags.
Nogle gode venner af os havde fået dem sidste søndag, altså for 12 dage siden, af en anden dame som skulle af med dem, grunden kender jeg desværre ikke, men desværre finde Manden ud af han ikke kan tåle dem, og bliver nød til at gå af med dem, allerade efter nogle dage, siger vi at hvis det er vil vi gerne tage os af dem, vi var der torsdag i sidste uge og se dem, og vi henter dem søndag, nu har de været hos hos i 5 dage, og der går noglelunde, vores andre katte har taget rigtig godt i mod dem, de var heldigvis vant til hund, for det har vi også, og hende er de helt ligeglade med, de har aldrig været vant til børn, og dem har vi to stykkes af, de første par dage gemlt de sig når børnene var her og kom frem når de var gået i seng, men nu går det meget bedre, og de kan også finde på at gå ind til dem på væresle. Maine coon (Basse) har fundet en tryghed i mig, den er hvor jeg er, og ellers så ligger han i kattebakken, ikke særlig lækkert, så skal have fundet en kasse/hule til ham han kan bruge.
Jeg ved den norske skovkat har haft mange hjem, for han kommer fra et kattehjem, inden hende der skulle af med dem fik ham, så han har nok haft omkring 5 hjem med kattehjemmet, Maine coon har da den var lille haft noget stress tror dyrlægen, står i hans sundhedsbog, så jeg ved de skal have lidt ro omkring dem, og det her er deres sidste hjem, for de kommer ikke andre steder nu, de skal være her til de ikke kan mere.

Men grund til jeg er bekymret, er at de spiser ikke meget, hvis de overhovdet spiser, har ikke set dem spise endnu, andet end nogle godbidder jeg har givet dem, og mandag sad jeg sammen med dem for at få dem til at drikke, Maine coonen drak fra min hånd, virkelig tørstig, men nu drikker han selv.
I nat har en af dem kastet meget op, ved ikke hvem af dem der er, tror ikke det er de gamle katte, men en af de nye, det var tørfoder der var kommet, op, så lidt har de jo spist, men desværre kommet op igen.
Vores andre katte er vild med mad, alt hvad der kan spises er super godt, men de her, nej nej, heller ikke vådefodre, så jeg tænkt her til morgen, at de kunne jo være de ville have lidt tun, det kan alle katte da li, imens jeg gjorde det klar, stod den ene op af bordet, men nej nej heller ikke det ville de have.
Maine coonen (Basse) er lidt tynd, og jeg tænker også det måske er ham der har kaste op inat, og der er elvfølgelig heller ikke noget at sige til de er lidt forviiret med at det flytning inden for en uge, og det måske derfor de ikke rigtig vil spise.
Men har i nogle rigtig gode forslag til mad til dem, noget der ikke er svært at få fat i, når det nu er lukket de fleste steder, men har virkelig aldrig haft katte der ikke ville spise noget, og da slev ikke vådefodre.

er er begge to omkring 1½ til 2 år.

Håber i vil hjælpe lidt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye Katte, men de vil ingen ting spise
  • #1   2. apr 2010 Mit bud ville være stress. Det er stressende for katte at skifte hjem og når de er blevet kastet rundt forskellige steder på relativ kort tid kan det sagtens være grunden. Det kan også være dine andre katte der stresser dem. Sæt noget feliway i stik kontakterne og evt flere mad/vand skåle frem. Hvis du kan lukke dem for sig selv et par dage så de kan spise i fred og vænne sig til alt det nye ville det nok være en god ide.
    Ellers sørg for der er fred og ro omkring dem.

• NG
    NG Tilmeldt:
    apr 2010

#2   2. apr 2010 Tak for dit svar.

Jeg tror ikke mine andre katte stress dem, de ser stor set ikke hianden, min alm huskat, hun er ude og når hun er inde sover hun, den anden passer stort set også sig selv.
    De har kattebakke, mad og vand nede på badværesle, og de andre katte har deres i vores fyrrum, så de to nye har deres eget sted de kan gå hen hvis de vil, og komme op hvis de vil.

Ja helt sikker noget ro omkring dem, det prøver vi også at give dem, men vil selvfølgelig også gerne have de spiser lidt, men har ingen ide om hvad de kan li, når de nu ikke vil have noget af det de andre får.

Jeg synes det er rigtig synd for dem at de har flytte så meget, og kan godt forstå de er forvirret, men håber de falder til her, det er i hverfald blevet megt bedre inde for nogle dage.

• NG
    NG Tilmeldt:
    apr 2010

#3   2. apr 2010 Ja jeg har faktisk overvejet at ringe til hende der havde før, bare for at hører lidt om dem.

Jeg ved den Norske skovkat, vil drikke fra hanen, for det gjorder han mandag aften, og han drak rigtig meget, så der kunne da godt være man skulle overveje det, hvis det er den eneste måde jeg få dem til at drikke på.

• #4   2. apr 2010 Mine vil også meget gerne drikke fra vandhanen eller håndvasken. Så prøvede jeg at give dem en større skål til vand og det virkede. Har en eller anden ide om at de følte at de skulle mase hovedet ved i den skål de havde før - var måske et forsøg værd.

• NG
    NG Tilmeldt:
    apr 2010

#5   2. apr 2010 Ja fem hjem for en kat er MANGE, men det er jo ikke mig der har valgt det sådan, jeg håber bare jeg kan få dem til at falde til ro her hos mig og give dem et godt hjem, et trygt hjem.

Jeg har holdt meget øje med dem idag, og vil sige jeg synes faktisk de er blevet rolig, også lidt frække, Maine Coonen (Basse) er begyndt at hoppe i sofaen og ligge sammen med os, render ind på børnes væresle, vi har lige haft gæster, og der var han fremme hele tiden, (han havde mulighed for at gå sin vej hvis det blev for meget for ham, men han valgt at blive og snakke)og ville gerne snakke og nusse med dem, han er begyndt at spise af mine ene blomst,( skal have købt noget kattegræs til dem i morgen) og hoppe på bordene, og ligger lige nu midst ud på gulvet, lige så lang han er (og han er meget lang hih) og slapper af, han virker i hverfald rolig, meget mere rolig end bare i går, han flygter heller ikke mere når børne kommer, så det er jo fremskridt. Den Norske skovkat har hele tiden været mere rolig, det er ham der i hverfald har haft 5 hjem, han er også meget mere rolig i dag, og ligger og slapper af på vores trappe, så de gemmer sig slet ikke så meget som bare i går, Basse har ikke ligget i kattebakken idag, har lige lavet en hule til ham, så må vi se om han vil bruge den.

Det ser ud til de har spist lidt idag, havde kogt noget kød til dem, + lidt dåsemad og tun, og selvfølgelig deres tørfodre ved siden af, for de havde lidt at vælge i mellem, og kødet og det meste af vådfodet er væk, og de har drukken noget vand, så lidt har de da fået ned.

Alt i alt synes jeg det har været en god dag med dem, som sagt virker de meget mere rolige, så håber det bliver ved og de falder til hos mig for vil jo kun det bedste for dem, og er ked af hvad de har været igennem, men det har jo desværre ikke været op til mig før i søndags.

• NG
    NG Tilmeldt:
    apr 2010

#6   4. apr 2010 Hej igen.

Synes lige jeg ville komme med en opdatering.

Det går bare rigtig godt med de nye misser, de er faldet super godt til.
    De er begyndt at spise, de leger rigtig meget med den lille Maine coon jeg havde i forvejen, og de leger selv sammen, er rigtig frække, ligger i sofaen og slapper af, eller nede på gulvet. de bliver liggede selv om mine piger kommer løbende, er stort set fremme hele tiden.

De gør alt det mine to andre katte gør, og så er de såååååå kælene, og når vi her hjemme gøre klar til at gå i seng, så kigger de på og det ser ud til at spørger,: mor er du ved at være klar til at gå i seng????? og når jeg så går ind, ja så går de med ind og lægger sin sååå fint sengen.

Så alt i alt er de faldet rigtig hurtig til, og det er jeg super lykkelig for de er.

Kommentér på:
Nye Katte, men de vil ingen ting spise

Annonce