776 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Indekatte Indekatte

Jeg står her og skal til at have min første Indekat.
Jeg har overvejet mulighederne for at give min nye vildbasse et indeliv hun kan være stolt af. Jeg har tænkt mig at købe et godt stort kradsetræ.

Der ud over har jeg tænkt mig at købe sådan en "hylde" hun vil kunne komme til at hoppe op og ligge og sove på.

Nogen som har andre gode forslag til at give katten en god tilværelse..

Hvordan har i det med at "gå tur" med katten i snor? nogen erfaringer med det?:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekatte
  • #1   9. apr 2010 Det vigtigste man kan gøre for en indekat er at have gode muligheder for at komme op i højden, som du selv er inde på så skal hun have et godt kradsetræ, og gerne flere andre steder, hvor hun kan søge op i højden.

Når katten er ren indekat er det vigtigt man sørge for at stimulere den, blandt andet med legetøj, ved at lade den lede efter mad, klikkertræning og mange andre ting, som du sikkert kan finde på nettet. Det mest optimale for indekatte er dog at være to sammen, så længe de to katte matcher hinanden i temperament og aktivitetsniveau, så har de en kæmpe glæde af at være to.

• #2   9. apr 2010 Jeg mener også at det bedste du kan gøre er at få 2...

• #3   9. apr 2010 Der vil være min hund Bamse. eftersom det ikke er okay at holde 2 katte. Ved godt Bamse ikke er en hund. Men han opfører sig mere som en kat ><.

• #4   9. apr 2010 Tillykke m at du skal være katteejer, og det lyder som om du har styr på det. Der r ik brug for 2 katte, slet ik når du har Bamse.....og så længe den får rigelig opmærksomhed fra dig med leg, kæl og hvad der hører sig t skal den nok være aktiveret.
    Det m at vænne den t gåture er ik en god ide efter min mening, for er det en total indekat vil den få savn til det udenfor og du kan få en kat som blir stresset og miaver vildt for at komme ud.
    Har haft katte i mange år og de savner ik at komme ud. de har nok i hjemmet af oplevelser. Held og lykke

• #5   9. apr 2010 Du må gerne ha' både hund og kat, men ikke to af en slags? Sært!

• #6   9. apr 2010 ik gå tur med katten i snor.. det er mod kattens natur.. og ser iøvrigt totalt dumt ud.

få litter kvitter ( ved godt nogle taler imod det men.. det er så praktisk )

jeg har en svævehylde hvor min kat elsker at ligge på..
    hvis du har plads til 2 katte.. så skaf det.. så kan de lege sammen når du ikke er hjemme..
    en anden ting er. få en bakke på samme størrelse som din kattebakke med græs i.. min kat elsker det.. og ligger sig ofte der i..

• #7   9. apr 2010 Vi må have et husdyr, men vi tager chancen med en kat, hvor meget kan den genere anyway?:)

• #8   10. apr 2010 Reglerne i min blok er at jeg må ha én hund eller én kat , hvis man vælger kat må den ikke komme udenfor , så derfor har jeg desværre ikk mulighed for en legekammerat til min mis smiley

Men ellers lyder det som om du har fint styr på det smiley

• #9   11. apr 2010 Katte kan også godt leve uden en artsfælle, men det er klart at når det er en indekat vil den kun have godt af at have en legekammerat, men når det ikke er muligt, så vil den også klare sig uden, så længe du sørge for at aktivere den mest muligt.

Vi kan selvfølgelig aldrig give katten, hvad en anden kat kan - men vi kan forsøge et langt stykke hen ad vejen at erstatte det. Så hvis du sørger for klatretræer / kradsetræer, mental aktivering, prøver at få dens naturlige jagtinstinkt frem i hverdagene og evt click-træne, så vil den nok ikke kede sig :o)

Kommentér på:
Indekatte

Annonce