Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekatte
  • #1   17. okt 2012 det er ikke synd hvis katten er vantil at være inde smiley og man godt venne en kat til at være indekat hvis du får den som lille killing smiley

• #5   17. okt 2012 Det er ikke ondt at holde katten inde, men det kræver at den kat du anskaffer dig aldrig har været udekat, for ellers kan du få en meget fustreret kat.

Meeen når det er sagt, så kræver det at have indekat at man indretter hjemmet på en sådan måde at der er klatre og kradse muligheder, der skal aktiveres meget og der skal være mulighed for at sidde i vindueskarme eller lign og der må ikke være for mange forbudte steder..

Hvis du har mulighed for en aflukket altan eller en løbegård vil det jo være et rigtig godt alternativ til udelivet.

Jeg har selv 2 indekatte en på 5 år og en på 6mdr. ingen af dem søger udelivet (har dog normalt løbegård men er i øjeblikket under ombygning), men jeg har ikke 2 katte er sidder klar til at spæne ud af døre og vinduer, så ingen af dem lider nød, jeg har dagligt vinduer at stå åbne uden problemer..

• #7   17. okt 2012 Nej jeg mener slet ikke det er synd, hvis katten er glad og trives, og får det den har brug for smiley Dvs ordentligt foder, bliver ordentligt stimuleret, et godt katte miljø, og i de fleste tilfælde også en legekammerat(en anden kat)

• Sarah C
    Sarah C Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #8   17. okt 2012 Den vil få rig mulighed for, at kigge ud af vinduer, klatre m.m., jeg bor bare i lejlighed pt, hvor det ikke er muligt, at lukke den ud.
    Jeg er tidligt hjemme hvver dag, da jeg bor 5 min ra min skole og har max 4 timer om dagen. Jeg elsker at lege, nusse osv. med kattene, så de keder sig ikke smiley

• #9   17. okt 2012 Har du altan hvor det er muligt at sætte net op foran, for det vil katten elske, det havde min søster da hun boede i lejlighed, de vidste intet bedre end at sidder derude og indsnuse alle duftene og følge med i livet på gaden.. smiley

• Sarah C
    Sarah C Tilmeldt:
    okt 2011

#10   17. okt 2012 Nej, det har jeg desværre ikke smiley

• Sarah C
    Sarah C Tilmeldt:
    okt 2011

#11   17. okt 2012 Men regner med at flytte her om en 6-7 mdr., da jeg så er færdig med skolen, så der håber jeg på bedre vilkår for katten/kattene

• #12   17. okt 2012 Jeg syntes bare du skal adoptere en sød missekat, for det lyder til du ved hvilke vilkår du skal give din indekat, men husk husk at vælge en kat der aldrig har været ude før, det får du det bedste resultat af og det er synd for katten at lukke en kat inde som før har måttet komme ud..

• #13   17. okt 2012 Vi har 2, 100% indekatte, som så kan komme op i højderne på hylder og kradsetræer.
    Det har jeg det ikke dårligt med - de har aldrig prøvet andet og ville sikkert få en skræk i livet hvis de kom ud nu.

• Sarah C
    Sarah C Tilmeldt:
    okt 2011

#14   18. okt 2012 OKay tak, det har givet mig lidt ro i sjælen.. Så er det bare med, at finde en sød killing jeg kan forkæle smiley

• #15   18. okt 2012 Her er det heller ikke noget problem at holde kattene inde...
    Jeg har 4 katte i min lejlighed, den er godt nok kun 50 kvm, men kattene trives bare SÅ godt smiley

De har masser af skabe, reoler, hylder og klatremiljøer de kan komme op på..
    Og de har mulighed for at gå hvert til sit, hvis de ikke gider være sammen..

• #20   18. okt 2012 Eller aber i blommetræet ;O)

• Sarah C
    Sarah C Tilmeldt:
    okt 2011

#25   20. okt 2012 Tak for alle jeres kommentere, jeg har nu fundet to killinger jeg skal have smiley

• #26   21. okt 2012 Tillykke med killingerne smiley

Håber du har bolig på hånden til når du flytter om 6-7 måneder.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #28   21. okt 2012 Hvor ER jeg glad for at du har fundet 2 killinger! Godt for dem og godt for dig!!! Håber du finder en god bolig, hvor du må have kattene med, når dét bliver relevant :o)

De allerbedste hilsener og pøj-pøj

• #29   21. okt 2012 det er ikke synd at holde indekatte har selv 2 indekatte som IKKE kommer ud
    og det er der heller ikke mulighed for da vi bor i lejlighed smiley
    men kan ikke forstå at folk synes at det er synd at de skal gå inde og at man ikke skal have kat fordi man holder dem som indekatte, mine katte trives fint som indekatte smiley

• #32   21. okt 2012 C C D **Det der irriterer mig mest er, at du fodrer dine katte, kæler og nusser dem, alt imens du ævler om "naturens kat". **

Det var da noget mærkeligt noget at lade sig irritere af :-S

Du mener måske, at Felis skulle lade være med at fodre og nusse sine katte, fordi de har adgang til naturen, eller hvad?

• #34   22. okt 2012 C C D **Hvis du lod være at tage ordene ud af sammenhængen, så var det måske nemmere at forstå det skrevne smiley
    Jeg siger, at det irriterer mig, at man kan sidde og ævle løs om, at katten skal være som den er i naturen, alt imens man gladeligt fodrer den af små porcelænsskåle og nusser den bag øret. Ergo, ikke helt lever op til det man forventer af andre**

Jeg har læst alle ordene – også dem Felis skrev ;-). Og jeg kan stadig ikke se, at hun skriver, at hun forventer af nogen, at de skal lade være med at nusse og fodre deres katte.

C C D **Hvad der ikke er iorden er, at hun (og andre) kalder dem der ikke deler hendes holdning for uegnede.**

Jovist, er det da i orden at skrive sine meninger i et debatforum. Og det er da en ærlig sag, at man er af den overbevisning, at hjem, hvor katte ikke kan komme ud, er uegnede kattehjem.

Langt de fleste katte trives godt ved at komme ud i naturen. Og at man giver dem denne mulighed skulle da nødig udelukke, at man fodrer og passer dem :-O. Hvorfor i alverden skulle det da det?!

• #36   23. okt 2012 mine missere får da arion foder, seleckt gold vådfoder, dreamis og div andet og en masse kæl og plads i sofa og seng ejen stol enda meeen de kommer sandelig også ud og rende, de er enda så dejlige de kommer med både mus og rotter til mig (døde 9 ud a 10gange =) ) og de elsker os ubetinget og vi elsker dem,.

• #37   23. okt 2012 Felis

Jeg bliver nødt til at spørger dig med den holdning, hvad siger du så til:

§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.

Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt. Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser.

Denne lov overtræder du jo ved den holdning om, at katten skal have lov til at rende frit rundt? (For mig lyder det i hvert fald som om din have ikke er hegnet ind)

Så enten er man uegnet katteejer eller bryder loven?

• #39   23. okt 2012 Bum, der blev jeg klogere

Hvordan kan man så hive denne lov frem i forbindelse med katte og hunde (her tænker jeg på den hund der blev skudt for nogle måneder siden), der går på ens grund?

• #41   23. okt 2012 ligemeget, fandt det rigtig § smiley

"§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder. "

• #43   23. okt 2012 Der er rigtig mange regler omkring det

Personligt fatter jeg ikke, hvorfor man vil skyde katten/hunden, uanset hvor træls den er.
    Den bedste lærestreg til ejeren er, at køre dyret til internatet, hvor ejeren kan få lov til at betale for at få sin kat hjem igen. Det er ca. ligeså stor en dummebøde som en busbøde.

Men desværre tænker alle ikke ens

Forstår så heller ikke de, der tør lade deres kat strejfe frit.
    Den dag jeg får have og plads, er min plan at hegne haven kattevenligt ind. Således overholder man loven og katten får mulighed for at være ude smiley

• #45   23. okt 2012 Okay smiley

Troede faktisk at neutraliserede katte ville gå længe væk (ikke at de ville strejfe.. var et forkrert ordvalg)

• #47   23. okt 2012 'Amen de gutter inde i bilgalleriet er også bare typerne der mener at det eneste gode ved små dyr er, at de flyver længere når man sparker til dem. Og katte bare skal skydes
    (Overdrivelse og generalisering kan fremkomme)
    Lige typerne der hiver sådan en lov frem og tolker den på deres helt egen måde smiley

• #48   23. okt 2012 'Amen de gutter inde i bilgalleriet er også bare typerne der mener at det eneste gode ved små dyr er, at de flyver længere når man sparker til dem. Og katte bare skal skydes
    (Overdrivelse og generalisering kan fremkomme)
    Lige typerne der hiver sådan en lov frem og tolker den på deres helt egen måde smiley

• #50   23. okt 2012 hold nu op med det mudder kastning,... ingen har den perfekte opskrift på en god katte ejer....

• #52   23. okt 2012 hihi joooh Otto...
    jeg har både haft inde katte og inde/ude katte....
    mine inde katte maglede intet på 1 sal dengang de ville dog ikke bruge høje store kradse træer osv de to jeg har nu gidder sørme heller ikke de har en stol de kradser i og en drille pind bundet på stolen den hygger de sig med og ellers render de ud og ind når jeg lukker op,,, de fortæller jo selv hvornår de vil ud og ind =)
    men begge måder har været lige gode og kattene har været lykkelige sååå tja det er en smags sag....de to jeg har nu er faktisk mere baby agtige og hygge katte end de to inde katte jeg havde....

• #54   23. okt 2012 det gør jeg sandelig heller ikke Otto..... men det var så andre kunne forstå det.... mine katte søger mig, de er knyttet til mig, de ælter mig osv.... men er opvokset med kat og dyrlægen har været her hjemme og kigge og møde dem... hvis mine katte inne brød sig om det var de nok flyttet over til genboen i stedet for at komme hjem hver eneste dag, jage mænd på porten osv =)

Kommentér på:
Indekatte

Annonce