3.000 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Svar
Indekatte Indekatte
Hej alle sammen
Jeg går og overvejer at adoptere en lille kat igen, men når jeg snakker med mine venner om det, synes de der er "ondt", at katten skal være indenfor. hvad mener i?
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Meeen når det er sagt, så kræver det at have indekat at man indretter hjemmet på en sådan måde at der er klatre og kradse muligheder, der skal aktiveres meget og der skal være mulighed for at sidde i vindueskarme eller lign og der må ikke være for mange forbudte steder..
Hvis du har mulighed for en aflukket altan eller en løbegård vil det jo være et rigtig godt alternativ til udelivet.
Jeg har selv 2 indekatte en på 5 år og en på 6mdr. ingen af dem søger udelivet (har dog normalt løbegård men er i øjeblikket under ombygning), men jeg har ikke 2 katte er sidder klar til at spæne ud af døre og vinduer, så ingen af dem lider nød, jeg har dagligt vinduer at stå åbne uden problemer..
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 37 Svar: 209
okt 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Jeg er tidligt hjemme hvver dag, da jeg bor 5 min ra min skole og har max 4 timer om dagen. Jeg elsker at lege, nusse osv. med kattene, så de keder sig ikke
jan 2012
okt 2011
okt 2011
jan 2012
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Det har jeg det ikke dårligt med - de har aldrig prøvet andet og ville sikkert få en skræk i livet hvis de kom ud nu.
okt 2011
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Jeg har 4 katte i min lejlighed, den er godt nok kun 50 kvm, men kattene trives bare SÅ godt
De har masser af skabe, reoler, hylder og klatremiljøer de kan komme op på..
Og de har mulighed for at gå hvert til sit, hvis de ikke gider være sammen..
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
okt 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Håber du har bolig på hånden til når du flytter om 6-7 måneder.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
De allerbedste hilsener og pøj-pøj
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
og det er der heller ikke mulighed for da vi bor i lejlighed
men kan ikke forstå at folk synes at det er synd at de skal gå inde og at man ikke skal have kat fordi man holder dem som indekatte, mine katte trives fint som indekatte
dec 2006
Det var da noget mærkeligt noget at lade sig irritere af :-S
Du mener måske, at Felis skulle lade være med at fodre og nusse sine katte, fordi de har adgang til naturen, eller hvad?
dec 2006
Jeg siger, at det irriterer mig, at man kan sidde og ævle løs om, at katten skal være som den er i naturen, alt imens man gladeligt fodrer den af små porcelænsskåle og nusser den bag øret. Ergo, ikke helt lever op til det man forventer af andre**
Jeg har læst alle ordene – også dem Felis skrev ;-). Og jeg kan stadig ikke se, at hun skriver, at hun forventer af nogen, at de skal lade være med at nusse og fodre deres katte.
C C D **Hvad der ikke er iorden er, at hun (og andre) kalder dem der ikke deler hendes holdning for uegnede.**
Jovist, er det da i orden at skrive sine meninger i et debatforum. Og det er da en ærlig sag, at man er af den overbevisning, at hjem, hvor katte ikke kan komme ud, er uegnede kattehjem.
Langt de fleste katte trives godt ved at komme ud i naturen. Og at man giver dem denne mulighed skulle da nødig udelukke, at man fodrer og passer dem :-O. Hvorfor i alverden skulle det da det?!
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 210
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Jeg bliver nødt til at spørger dig med den holdning, hvad siger du så til:
§ 1. Enhver er pligtig til på alle årets tider at holde sine husdyr på sit eget.
Stk. 2. Under husdyr henregnes pelsdyr, som er opdrættet i fangenskab, og tamkaniner. Såfremt et i fangenskab opdrættet pelsdyr undslipper og ikke indfanges inden 2 måneder, anses det som vildt. Afkom, der følger moderdyret, er underkastet de for dette gældende bestemmelser.
Denne lov overtræder du jo ved den holdning om, at katten skal have lov til at rende frit rundt? (For mig lyder det i hvert fald som om din have ikke er hegnet ind)
Så enten er man uegnet katteejer eller bryder loven?
feb 2012
Hvordan kan man så hive denne lov frem i forbindelse med katte og hunde (her tænker jeg på den hund der blev skudt for nogle måneder siden), der går på ens grund?
feb 2012
"§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder. "
feb 2012
Personligt fatter jeg ikke, hvorfor man vil skyde katten/hunden, uanset hvor træls den er.
Den bedste lærestreg til ejeren er, at køre dyret til internatet, hvor ejeren kan få lov til at betale for at få sin kat hjem igen. Det er ca. ligeså stor en dummebøde som en busbøde.
Men desværre tænker alle ikke ens
Forstår så heller ikke de, der tør lade deres kat strejfe frit.
Den dag jeg får have og plads, er min plan at hegne haven kattevenligt ind. Således overholder man loven og katten får mulighed for at være ude
feb 2012
Troede faktisk at neutraliserede katte ville gå længe væk (ikke at de ville strejfe.. var et forkrert ordvalg)
feb 2012
(Overdrivelse og generalisering kan fremkomme)
Lige typerne der hiver sådan en lov frem og tolker den på deres helt egen måde
feb 2012
(Overdrivelse og generalisering kan fremkomme)
Lige typerne der hiver sådan en lov frem og tolker den på deres helt egen måde
dec 2006
dec 2006
jeg har både haft inde katte og inde/ude katte....
mine inde katte maglede intet på 1 sal dengang de ville dog ikke bruge høje store kradse træer osv de to jeg har nu gidder sørme heller ikke de har en stol de kradser i og en drille pind bundet på stolen den hygger de sig med og ellers render de ud og ind når jeg lukker op,,, de fortæller jo selv hvornår de vil ud og ind =)
men begge måder har været lige gode og kattene har været lykkelige sååå tja det er en smags sag....de to jeg har nu er faktisk mere baby agtige og hygge katte end de to inde katte jeg havde....
dec 2006
Indekatte