{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er FeLV ???
  • #1   10. apr 2010 Ja det er katte leukemi, der kan vacc. mod det, men vacc. dækker kun delvist. Det er smitsomt.

  • #2   10. apr 2010 Tak Jeanette. :o)

  • #3   10. apr 2010 :o)

  • #4   10. apr 2010 Hvorfor skal indekatte vaccineres med FeLV - jeg vaccinerer ikke mod det - men tester alt der kommer ind i huset.

    Udekatte i risikoområder skal vaccineres årligt - der skal testes negativ før der vaccineres første gang.

    Vær opmærksom på at snaptestkittet dyrlægen har kan vise negativ - og at katten ved PCR test så testes positiv - også selv omkatten tilsyneladende virker rask - virus kan gå i dvale i knoglemarven. Begge testmetoder er på blod.


  • #5   10. apr 2010 Lis - mine er heller ikke vacc. imod det. Spurgte dyrlægen om det var nødvendigt og det mener de ikke at det er når de er inde.

    De møder jo ikke fremmede katte. Og så vidt jeg ved kommer det af bid, rifter og evt parringer. Ingen af delene er mine udsat for.

    Katte med FeLV kan nå at smitte ekstremt mange katte inden man som ejer når at opdage det - fordi inkubationstiden er lang.



  • #6   10. apr 2010 Sikke da en omgang sludder. FeLV lever meget kort udenfor katten - så hvorfor vaccinere katte der ikke kommer i kontakt med andre katte. FeLV vaccinen holder kun 1 år

    Den gænge årlige vaccine - ja, ja, som udstiller er man pisket til det - men det er absolut ikke nødvendig - og gør mere skade end gavn.

    Katte der er fuldt vaccineret: 12 + 16 uger og året efter er dækket i rigtig lang tid:

    For Herpes og Calice mindst 3 år for kattesyge mindst 7 år (der er der forsket i og målt 100% antistoffer)

    Ingen vaccine dækker 100%.

    Smitte er vel smitte - hvordan kan indekatte være mere modtagelige?

    Naturlige antistoffer hvad er det for nogen?


  • #7   10. apr 2010 Ja jeg er heller ikke tilhænger af at vacc. katte årligt. Mine er inde og de har ikke brug for at få det. Det er noget andet når det er udekatte, selvom jeg stadig tror på, at en vacc. holder længere end et år. Det handler nok mere om profit for dyrlægerne end hvad katten reelt har brug for.

Kommentér på:
Hvad er FeLV ???

Annonce