{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Hvorfor lige jeres race... {{forumTopicSubject}}

Synes det kunne være lidt sjovt og høre hvorfor i lige har valgt jeres race/racer??

Da jeg sku ha bailey viste jeg ikke hvad det sku være for en race så jeg gik ned og lånte en masse bøger og gik så i krig med og læse og fandt så frem til to racer som jeg synes var noget for mig her var bengal og siameser så fandt jeg så bailey på en annonce her inde og så var jeg solgt tog så over og så han i sverige og ja så var jeg jo mere solgt han var jo fantatisk og jeg viste bare at vi ville passe perfekt sammen havede bar en mavefornemmelse der sagde mig at den her kat var den rigtigt.. Og det må jeg i den grad sig at har holdt stik for jeg kunne simoelhen ikke ønsker mig en beder kat og det er ikke sidste gang jeg skal ha en bengal...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor lige jeres race...
  • #1   29. apr 2010 Jeg er mest til de langhårede katte, og de skulle helst være meget sociale og snakke rigtig meget, og så skulle de ene sig som indekatte.. derfor valgte jeg en (eller 2) MCO ..

  • #2   29. apr 2010 Abyssineren, den passer til mig - en kat der giver modspil pga den er så intelligent - at den så også er smuk og har et faktasktisk kropssprog gør sammen med dens blide sind den til den perfekte kat for mig.

    Den er stadig en helt normal kat at se på - dens særtegn er den smukke tickede pels.


  • #3   29. apr 2010 Jeg er mest til de semilanghåret også er jeg vild med de store katte, og ja Maine coon passer os bare perfekt i temperament til mig.. Men Birmaen var os lige perfekt, en lille hygge kæle mis smiley

  • #4   29. apr 2010 Jamen jeg er jo ret vild med huskatte, ikk at en langhårdet ikk er smuk. Men ja huskatten passer bare til mig, vi er lidt dem folk ikk altid sætter pris på selv om vi faktisk er fantastiske smiley
    Forstå mig ret smiley

    Elsker mine huskatte de giver mig så meget smiley


  • #5   29. apr 2010 min aller første kat var også en huskat og hun var også bare så skøn hun var desværre syg om blev aflivet i en alder af kun 2 år :0(

  • #6   29. apr 2010 Da jeg i sin tid undersøgte hvilken kat eg skulle have, var det vigtigt at den skulle trives med at være indekat: Jeg ville gerne have en kat som var moderat aktiv, altså ikke en kat som konstant hang oppe under loftet smiley

    Så faldt for exotic, som har perserens blide sind, uden det store arbejde med pelsplejen. At der så alligevel har sneget sig en perser ind i mit hjem, er en anden sag smiley Det er heldigvis til at overskue og slet ikke så omfattende, som mange bøger får det til at lyde som!

    Jeg har siden kigget på andre katte, men vender altid tilbage til exotic.. Men en dag skal jeg da prøve at have bare en enkelt kastrat af en anden race - vil gerne prøve en bobtail smiley


  • #7   29. apr 2010 Katteracen hos mig var en tilfældighed. Havde først kig på en flot nfo, men faldt så over min hankat og hans bedste ven og blev forelskede i dem - så det blev dem. Ikke de vildt store overvejelser om hvilken race det skulle være.

    Anden gang jeg skulle vælge ville jeg have en maskekat som mindede om min ene hankat og så faldt valget på en klassisk perser. Jeg er mest til langhårede katte og ser faktisk kun efter maskekatte/ colorpoints idag. Meen vi ender nok med at få en nfo eller mco på et tidspunkt, da manden gerne vil have en "rigtig" kat hehe


  • #8   29. apr 2010 hvis jeg en dag sku prøve en anden race så kunne jeg godt tænke mig en Hellig Birma eller Abyssineren da jeg også synes at de to recer er ret lækkere..

  • #9   29. apr 2010 Mine første katte var huskatte, først en sort-hvid pige, så 2 rundstrikkede drenge. Elsker de rundstrikkede, det passer det med at striber klæ'r katte.

    Senere købte vi også et par norske skovkatte, dejlige, dejlige katte, som -i hvert fald den gang- er/var tæt på en 'naturlig' huskat, blot i den semi-langårede version.

    Da de sidste 2 af det 'gamle' hold katte døde i en alder af henholdsvis ca. 20 & ca. 17 år, blev næste kat en bengal.
    Jeg havde kigget på disse ualmindeligt smukke katte gennem 4 år, men ville ikke byde mine gamle pensionister at blive påtvunget en lille terrorist.
    Udover bengaleren købte vi også en sort panter, det var ikke den menalistiske bengal (som der er skrevet om i en anden tråd), men en huskatte-blanding.
    Vi valgte hende dels på grund af farven, dels på grund af, at hun så ud til at passe til bengal rent temperaments-mæssigt, som killing var hun 'langt fremme i skoene' - det er hun stadig; fuld fart på hele tiden.
    smiley
    Pia


  • #11   29. apr 2010 var med min ex svigermor ved dyrlæge og stod og kikked på en stor blakat med en masse katte racer på og der var bare en jeg var vild med ss så jeg læste en del om persern og hvad jeg læste så kunne et dyr ikke passe bæder sammen med mig jeg tog på nogle udstillinger og kom på en lille en i struer hvor jeg fik lov at holde en perser for første gang i mit liv jeg var helt igenem soldt bare det at holde denne helt utrolige bamse føle dens lange hår mellem mine finger det var fantastinsk. så for snart 7 år siden fik jeg min første perser og det så blevet til 3 nu og skal helt avgjort ha flere.

  • #13   29. apr 2010 Jeg havde egnetlig besluttet at vores nye kat skulle være en NFO, så jeg gik på biblioteket for at låne nogle bøger om racen.

    Jeg fik også en bog med hjem med stort set alle race i, da jeg først havde læst om MCO´en var jeg ikke i tvivl om at det var den vi skulle have.


  • #14   29. apr 2010 Jeg har jo Mco og huskatte, mco faldt jeg for igennem nogle veninder der har dem, de er så sjove, møg uopdragne og frække og meget sociale. Min mand har i flere år talt om bengalere og nu er jeg også bare helt vild for at få sådan en. Har læst meget om dem og skal have en så snart det kan lade sig gøre.

  • #15   30. apr 2010 Jeg har i en del år været totalt syg efter at få en brite - ja det er selvfølgelig bamsekatten men og dens rolige temperement, en brite gør ikke noget overilet, men vores er i perioder også meget legesyg, elsker at lege tagfat og kommer trampene så det lyder som en flok elefanter., men har også sine flegmatiske perioder

Kommentér på:
Hvorfor lige jeres race...

Annonce