{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Hvorfor lige netop jeres kat?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg tænkte på hvorfor i har valgt lige netop jeres killing ud af kuldet?? Hvorfor en hun og ikke en han eller omvendt?? Har i nogle bestemte grunde der står bag jeres valg?? Eller var der ikke andre...

Da jeg skulle vælge mis var Shiva den første, og min mor ville gerne have en hun, så var der to piger at vælge i mellem, og de lignede hinanden utrolig meget, men Shiva havde en skønhedsplet ved knurrehårene, og så sagde jeg at det var hende jeg ville have!

Mille var den næste mis, og er en af Shivas killinger, faktisk en af de mindst pæne, men hende kom vi ikke af med, og holdte så meget af hende og det gjorde Shiva også, derfor ville vi ikek af med hende alligevel!

Og Rollo har jeg jo ikke fra killing, men fandt hende på nettet, da jeg skulle sætte et kuld killinger ind fra Shiva, og kunne slet ikke stå for hende! :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor lige netop jeres kat??
  • #1   27. mar 2006 Hmmm... Jamen vi så ikke Zuma eller Chivaz fr vi reserverede dem... Altså live.. Så kun billeder... Men Zuma. Det var nok mest racen og da vi så ringede faldt vi for hans personlighed da hun fortalte om ham.. Han var oz den sidste tilbage men den største i hans kuld og det var helt klart oz et plus da vi gerne vil have store katte...
    Chivaz ja.. Ham så vi jo oz billeder af og han var helt klart en vinder.. Jeg syns han var den smukkeste af dem alle og folk herinde må være enig for han har vundet alle udfordringer over sine søskene! Plus jeg snakkede længe med Karina og han lød som en lille bandit og lige noget for os. Vi blev positiv overrasket da vi så dem begge og jeg vil da selv sige at de er et fund begge 2!


  • #2   27. mar 2006 Min gamle kat fødte et kuld på tre, mens jeg stadig boede hjemme. jeg sku flytte i lejlighed og sys det ville være synd og tage hende med, når hun er vant til og ku komme ud.
    de to af killingerne havde fundet nye hjem og så tog jeg Hubert med.

    Sigurd valgte jeg fordi vi sys Hubert sku have en legekammerat.
    da jeg altid har ønsket mig en rød coon blev det Sigurd =)


  • #3   27. mar 2006 Jeg var oppe og se Shiva da hun kun var 2 uger gammel, og hentede hende da hun var 12... Og så er Mille og Hubert jo begge halv udskud, som "ingen" vil have... He he, men jeg er nu også rigtig glad for at være den heldige vinder af Mille! :o)

  • #4   27. mar 2006 Min mands søster, havde fortalt at hendes kat skulle have killinger. Katten Line, fik et kuld på 3. En pige og to drenge. Pigen kom hun hurtigt af med. Vi tog op og kiggede på de 2 drenge og var solgt med det samme. Det handlede ikke om at vælge. Vi skulle bare have dem begge. De var simpelthen for skønne til at man kunne vælge. Jeg har altid ønsket mig en rødstribet kat. Min mand ville gerne have en gråstribet hankat. Så det passede lige.....................

  • #5   27. mar 2006 He eh det er lidt sjovt at høre hvordan og hvorledes!

  • #6   27. mar 2006 Ja dte var jo det jeg tænkte, og tak!! Så kan man rigtig tænke tilbage på hvordan de små pusser var! :o)

  • #7   27. mar 2006 Tja hvor skal jeg lige begynde?
    Vi var på en del udstillinger (inden vi fik skovmisserne). Her snakkede vi med opdrætter af forskellige racer som vi syntes var interessante.
    Valget faldt til sidst på den Norske Skovkat hvilket vi ikke har fortrut.
    Jeg kunne godt tænke mig en rød eller rød/hvid han (hannerne bliver en anelse større og så er de maskuline)
    Jeg fandt også en rød/hvid som jeg var interesserede i men denne skulle hjemmefra i December og vi har altsår et par børn som gerne skulle have julegaver og diverse julehygge ting og sager. Så der var ikke råd til kat lige på det tidspunkt. Opdrætteren fortalte hvor hun havde lånt hankatten fra (vi syntes nemlig begge at faren til killingerne var vild imponerende). Så vi begyndte at følge med inde på deres hjemmeside og pludeselig havde de killinger og sørme om der ikke var hele 2 røde hanner smiley
    Vi skrev straks til dem at vi var interesserede i 1 rød han vi snakkede med dem og besøgte dem et hel par gange og fandt ud af at vi ville have den bedste af brøderne da vi gerne ville prøve at udstille. Vi havde sammen snakkede om hvilke vi håbede var den bedste og vi var så heldige at det var ham. Vi havde ham med på en udstilling hvor han blev BIS (best in show) og så var vi solgte dette måtte vi prøve igen smiley
    Sådan fik vi Kalle

    Lilo faldt min mand for hende måtte han have og eftersom jeg jo havde fået min røde han såååå

    Ronja lete vi længe hun skulle passe til Kalle og gerne sort/hvid til sidst fandt vi hvad vi søgte i Sverige oppe i noget der hedder Falun. Vi hentede hende hjem i påsken samtidig fik vi holdt lidt ferie og snakkede med hendes opdrætter set hvor og hvordan hun boede samt været på en udstilling.

    Rita vi ledte egentlig ikke efter nogle ny kat. Vi havde et par venner som havde kig på en anden killing fra denne opdrætter vi sagde begge at hvis det var os så havde vi valgt Rita smiley Så blev der ligesom ikke snakkede mere om det. Det viste sig at min mand havde fulgt med på opdrætterens hjemmeside og Rita var ikke blevet solgt (hvilke han ikke kunne forstå) Ja så ligepludselig var un vores smiley

    Blue er af eget opdræt og hun har et helt fantastisk udtryk, bygning osv. (hvilke dommeren også syntes) vi ville gerne beholde en pige fra dette kuld og vi glæder os til at se hendes udvikling.

    Vi vil gerne takke alle de opdrætter vi har fået lov at købe kat hos. Vi kunne ikke ønske os nogle dejliger missere smiley

    PyHa det var så det. Håber det er til at forstå smiley
    Channie en rigtig god ied


  • #8   27. mar 2006 Det´kan jeg ikke huske, men valget var mellem 2 og jeg fortryder det ikke den dag i dag, hvor hun nu lligger og spinder i mit skød;o)

  • #9   27. mar 2006 Tja nogle gange kunne jeg godt fortryde at mit valg var Shiva, og ikek den anden, og så alligevel ikke... For hun er som hun er og jeg elsker over alt på jorden, men hendes temperament kan til tider også være for meget...

  • #10   27. mar 2006 Ja vi havde helt forelsket os i racen norsk skovkat, men synes godt nok de var lidt dyre. Så vi kiggede efter blandinger. Men alle vi ringede til havde allerede solgt deres killinger. Så besluttede vi os for, at de penge måtte bare findes, for så ville vi have en norsk skovkat. Jeg kiggede rundt på nettet, og puf der var yatzy så som den sidste af hendes kuld. Hende kunne vi bare ikke stå for, så hun blev reserveret med det samme. En uge inden opdrætteren ville komme ned med hende fik vi en mail med billeder af Zulu. Hun spurgte om vi ikke nok ville give hende et hjem, for Yatzy og Zulu var meget glade for hinanden og hun havde på fornemmelsen at vi var nogen søde mennesker. Der var kun det problem at Zulu havde en navlebrok der skulle ordnes sammen med sterilisationen. Vi kunne bare ikke sige nej, og da slet ikke når hun nu var gratis.
    Alf fik vi da han var et år gammel. Min gudmor havde købt ham, men blev så allergisk, at ikke engang medicin kunne gøre det udholdeligt. Så vi tog ham, da han et par gange havde haft "playdates" med vores to tøser, så han kendte både dem og os.

    Sikke en smøre ;o)


  • #11   27. mar 2006 Tja Hønen var ikke planlagt men dem der havde hende og hendes mor ville aflive dem da de skulle rejse det kunne jeg ikke være med til så hende tog jeg med hjem fra Bornholm...

    Bastian og Frida: Jeg synes Hønen trængte til selvskab og ville have en hankat til hende (er vild med røde) Da jeg så skulle se det kuld var den første jeg så Frida og så var jeg solgt.. Bastian var den grimmeste killing jeg nogen sinde havde set så jeg fik ondt af ham og så kom han også med!!!

    Chira havde jeg jo kun i pleje for græskehunde og hun kom bare aldrig videre..

    Touluse var født døv og kunne ikke bruges til noget derfor tog jeg ham...


  • #12   27. mar 2006 Det lille pus var den sidste der var tilbage.... smiley

  • #13   27. mar 2006 Jeg har ikke valgt nogen af mine katte.

    Gizmo sad på mine forældres dørtrin en dag og tiggede mad.
    Freya sad på samme dørtrin 9 måneder senere.
    Og Devi valgte mig da jeg var på visit på det lokale internat for at se på en hankat.
    Så deeeeet.......


  • #14   27. mar 2006 hm, daffy har squ helt selv valgt mig, han kom helt af sig selv hen til mig og ve ikke fra min side overhovedet, han er jo en efterladt sommerhuskat som efter rygter var blevet efterladt af nogle nordmænd, det er så 9½ år siden nu, da vi skulle ha en kat mere kiggede vi på nettet og bare på det lille billede faldt vi for trixie pga hendes aftegninger og farver og nuttede ansigtsudtryk

  • #15   27. mar 2006 Jeg søgte en hunkat som var trefarvet, gerne med striber og langhåret.
    Jeg gennemsøgte nettet, den blå avis og Inges Kattehjem. Pludselig var der en opdrætter der i telefonen sagde, ja vi har en med de farver du søger, hun blev født i går, hvornår vil du se hende?
    Jeg sagde med det samme at jeg kunne se hende 2 dage efter. Denne kat var Mischa. Jeg faldt for hende og en anden i kuldet med det samme, selvom de kun var 4 dage. Jeg fik en uge til at tænke i og vende tilbage. Da den uge var gået, og Mischa var 11 dage, besluttede jeg at det skulle være hende frem for den anden. Havde jeg haft råd havde jeg købt dem begge smiley

    Jeg har aldrig fortrudt at jeg købte Mischa.

    Bazooka købte jeg i sin tid fordi jeg så ham herinde, og syntes bare han var ååååhhh så dejlig. Dog havde jeg ikke rigtig råd til ham, og så var han jo en hankat.. hehe.. Jeg troede hankatte var slemme, ind til jeg snakkede med min mor om det, som sagde, hvis hun skulle vælge, så ville hun hellere have en hankat. Da Bazooka så stadig ikke var solgt, så begyndte jeg at udspørge May-Britt helt vildt, og så besluttede jeg mig for at besøge ham, for dagen efter at hente ham med hjem.

    Og det har jeg heller aldrig fortrudt, selv om han endte med at blive en dyr kat, så var jeg glad for min tid sammen med ham smiley


  • #16   29. mar 2006 Dejligt at høre alle de historier! :o)

  • #17   30. mar 2006 Se billederne af Loui, så vil du forstå hvorfor jeg valgte ham smiley

Kommentér på:
Hvorfor lige netop jeres kat??

Annonce