Min kat trives ikke {{forumTopicSubject}}
Jeg fik i slutningen af februar 2 nye maine-coon katte. Jeg havde inden da kun set billeder af dem på en hjemmeside, og ved afhentningen, fik jeg hunkatten udleveret i min medbragte transportkasse. Hun havde indtil da ligget i et andet rum og sovet. Da hun kom ud af transportkassen herhjemme så jeg at hun var lille og MEGET tynd!!
Da vi begyndte at kæle med hende oplevede vi at hun over hele kroppen havde en masse filtrede hår. Så filtrede at det var en umulighed at rede det ud, så jeg har måttet klippe totterne af hende. Hun er nu begyndt at pleje sin pels meget mere end i starten
Vi oplever at hun med sin lille stemme miaver og småhvæser når vi tager hende op eller i det hele taget rører ved hende på kroppen fra midt på ryggen og til halen. Hoved, skuldre og hale gør hun ikke modstand imod.
Jeg har haft hende til dyrlægen hvor hun blev vaccineret og jeg nævnte den afsindige dårlige ånde hun har. Hun har tandkødsbetændelse og fik antibiotika i en sprøjte og jeg fik piller med hjem til 10 dage. Hendes tandkød er stadig rigtig meget rødt, og mht. ømheden på kroppen nævnte min dyrlæge at vi kunne tage røntgenbilleder af hende for at se om det skulle give os et praj om hvorfor hun er så ømskindet. Hun springer meget op på stole, borde, kradsetræ o.lign. så jeg er temmelig usikker over hvorfor hun ikke vil røres ved. Er der nogen af jer kloge mennesker der kan have en anelse om hvad det er ?
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
Første UPSer sker da du får katten udleveret i en transportkasse. Man skal selvfølgelig have katten i hænder og tjekke den.
Det røde tandkød er desværre noget som "nogen" MCO odrættere blæser på, det er til tider umuligt at slippe af med og ofte resulterer det i at katten må have fjernet alle tænderne.
Hvad jeg mner om den slags opdræt får vist ikke lov at gå gennem cencuren her , så det må jeg hellere udelade.
Med hensyn til hendes manglende vægt, kræs for hende med tilskudsfoder fisk, kylling og oksefars.
Du skriver ikke noget om alder, men er hun voksen så giv hende killingefoder en periode.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
Som de andre siger så kan hun være øm i huden pga filter, men da det er en MCO og den var tynd da du fik hende, kunne man også få den tanke at hun ikke har fået det foder og derved de vitaminer og mineraler som hun har brug for, hun kan så være i underskud, og hendes knogler kan have taget skade. Et underskud at vitamin og mineral kan også give led og muskel smerter.
Jeg ville helt klart få hende gennemtjekket hos dyrlægen, men jeg ville sørge for at opdrætteren er informeret skrifteligt.
Jeg håber at hun kommer sig ;o)
held og lyklke herfra
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 45
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Min kat trives ikke