6.382 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

ALDRIG mere Royal Canin ALDRIG mere Royal Canin

Der har ofte været debat om kattemad herinde på kattegalleri. Gang på gang på gang har jeg hørt folk anbefale Royal Canin, og jeg har derudover også læst, at det skulle være noget godt kattemad. Det var også derfor, at vi sidste gang, at vi skulle have kattemad, valgte at prøve Royal Canin, men det skulle vi aldrig have gjort.
Da vi kom hjem, og jeg åbnede pakken, blev jeg forskrækket over størrelsen. (vi er vant til Iams) Kuglerne er ca. 6 mm i diameter, hvilket jeg personligt mener er enormt stort ift. en misser på 1 og halvandet, som der stod, at det var til.
Allerede dagen efter kastede Mogens en kæmpe pøl op med store kugler fra maden af. Det skal nævnes, at vores missere aldrig har kastet op før. Dette skulle dog hurtigt vise sig, at det ikke var den eneste gang, at de kastede op. De har på to uger kastet op så mange gange, at jeg ikke har talt på det længere. Derudover er deres pels blevet mere fedtet og ikke så blank og blød som normalt. De har desuden fået en enormt dårlig ånde ift. det normale. Da jeg fortalte min veninde om det, forklarede hun mig, at de også havde købt Royal Canin sidste gang, og at deres missere også havde kastet meget op.

Jeg vil derfor ALDRIG anbefale Royal Canin, men derimod Iams, som vi i familien altid har brugt med succes. I må meget gerne skrive, hvis I har haft lignede oplevelser.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ALDRIG mere Royal Canin
  • #1   30. apr 2010 Det blev mixet lidt først.

• #2   30. apr 2010 Hvis du ikke laver en langsom overgang, så beder du selv om problemer..

• #3   30. apr 2010 langsom overgang eller ej, så skulle de jo stadig væk ikke have problemer?

• #4   30. apr 2010 Heidi: Der var en overgang på nogle dage, men ved ikke, hvad du mener, at denne overgang skal være

• #5   30. apr 2010 Jamen en kat kan ikke bare skifte fra det ene foder til det andet fra dag til dag. Så vil de netop få problemer med opkast eller måske tynd mave.

• #6   30. apr 2010 Jeg fik vores Maine coon kat Nala hjem i november 2009.
    Hun havde fået Tørkost fra bilka og noget dåse mad en gang imellem.

Da hun kom hjem til os startede vi med at fede hende op eftersom hun vejede lidt over 2 kg.

Så hun fik dåsemad som vores anden kat smiley
    En gang om dagen, hvor hun spiste hvad hun kunne få ned.
    Så købte jeg en lille pose royal canin til at starte med.
    Kuglerne var for store for hende i straten så jeg hakkede dem over med en kniv til hun havde vænnet sig til størelsen.
    Hun kastede ikke op og ingen tynd mave.

Hendes pels er blevet meget tykkere og blødere siden vi skiftede til det.
    Hun har været gravid og fået Maine coon kitten foder som også har været rigtig godt.

Hun har lige født sin første killing igår nat.
    Den vil også vokse op på samme foder smiley

• #7   30. apr 2010 det nok forskelig hvordan katte regere på katte mad jeg bruger kun RC og meget tilfres med det min vil ik en gang røre det fra iams har haft 2 skåle til at stå en med RC og en med iams og de rørte kun RC så meget forskelig

• #9   30. apr 2010 Man må ikke bare hoppe fra et foder til et andet, det var et meget kendt problem hos hunde, at mange hunde led af dårlig mave, og det viste sig at ejerne skiftede foder ofte, og uden overgang. Det samme gælder katte, og så skal det lige siges at nogle katte også oplever de problemer som du beskriver ganske enkelt fordi de kaster sig over maden og foræder sig. Men en huske regel er at man ALTID skal lave ne blid overgang, når man skifter foder, og i min verden er 7 dage et min. Med mine hunde er det altid over 14 dage.

• #10   30. apr 2010 Mine katte reagere ikke på hurtigt foderskift ! jeg har 5 katte og den ene kastede op hver dag, efter jeg har skiftet er der ikke mere opkat.

• #11   30. apr 2010 =kastede op af RC

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #12   30. apr 2010 Det med den store størrelse på tørfoderet, tror jeg sagtens en 12-13 ugers kat kan magte og spise. Da jeg fik Lukas hjem 12 uger gammel blev jeg overrasket over at han med velbehag spiste det tørfoder der var størst. "ligesom store som dem fra Maine Coon Rc" Han skiftevis spiste killing foderet og så de store kugler. *G* Og så er det godt for tænderne at de er lidt store også. smiley

• #13   30. apr 2010 Snummi N: Mine kaster også op af RC og det er der vist en del katte der gør...har hørt at det er noget med den "overfladebehandling" det har, men er ikke sikker...
    Jeg bruger ihvertfald ikke RC mere (og nej, det var ikke i forbindelse med foderskift, det var over en periove på 1/2 år hvor de kastede op flere gange om ugen)

• #14   30. apr 2010 Jeg har nu aldrig hørt at for hurtigt foderskift giver opkast - men derimod dårlig mave.

Jeg fodrer ikke mere RC - de brækkede sig i stride strømme - hver eneste dag bræk på gulvet og mere end en gang.

Det kan da stadig ske - måske engang om ugen. Min helt private mening er det skyldes der er så meget korn i foderet.

• #15   30. apr 2010 Har desværre hørt at nogen katte kaster op af RC og ikke kan holde det i sig. Vores hund kan ikke tåle RC foder, det kaster hun op af.

Men overgangen fra et foder til et andet skal være langsomt ellers er der ikke noget at sige til at katten kaster op. Det kan de ikke tåle i maven.

• #16   30. apr 2010 mine katte trives fint på rc..det er det de har trives bedst på af de mærker jeg har brugt..de har så flot og blank en pels og kaster ik op..

• #17   30. apr 2010 jeg har aldrig hørt at katte kaster op af for hurtigt foderskift?
    Men jeg har hørt mange gange at de kaster op af RC og min den ene gør også. Hun holder det i sig ca 10min efter hun har forladt skålen, så ligger det på gulvet, og hun blev tyndere og tyndere.

Mine kan dog godt tåle kitten og kitten perser fra RC.

Mht størrelsen så er det ganske fint at kattene skal tygge maden grundigt, før den kan komme ned. Mange katte har tendens til at sluge deres mad, og der hjælper det at finde et foder med store bidder.

Jeg fodrer hverken med Iams eller RC, da der, efter min mening, er aaaalt for meget korn og "fyld" i deres foder.
    Katte er kødspisere og har brug for animalsk protein.De kan ikke bruge korn til andet end at fylde bakkerne med.

• #18   30. apr 2010 mine de laver kun pølser en gang om dagen..jeg bruger britte foder..:)

• #19   30. apr 2010 Nu kan alle katte ikke tåle alt foder.. Det kan være du har været uheldig at dine har været fr vandt til iams til at tåle RC..

Jeg har også hørt om katte der blev syge af IAMS

• #20   30. apr 2010 ja jeg kan skrive nøjagtig det samme som Zatir, min Brite får også RC britefodder, og det er bare ok her

• #21   30. apr 2010 det så godt kirsten det er det samme..de helt vild med det..:)

• #22   30. apr 2010 Mine exoter får også brite foder fra RC og de er vilde med det smiley

Derudover får de RC Persian, Outdoor og Indoor Longhair.

Vi har kun gode erfaringer med Royal Canin.

• #23   1. maj 2010 camilla okay jeg må sige det britte foder det bare noget godt foder mine misser får så dejlig blank pels..også får de os young male skin..:)

• #24   1. maj 2010 Jeg blander også forsk. foder, så de ikke kun får et produkt. Har du overvejet meget stærkt at skifte til Orijen. Er ikke fuldt ud tilfreds med RC`s og Hills´ foder. Der er ikke nok kød i, så tror jeg vil prøve det andet. Misserne skal selvfølgelig kunne lide det :o)

• #27   1. maj 2010 Det var da noget pjat med str. min kat han gå på min hunds hundemad hvis han kan komme til det og det er str end hans mund er og han spiser det uden problemer..

• #28   1. maj 2010 Da min var yngre fik han Hills killingefoder og nu spiser han med største velbehag RC... Jeg startede også med at blande de to, men det fik jeg ikke noget ud af, for Freyr fiskede al RC foderet op, guffede det i sig og ville ikke røre det Hills foder som han var vant til... Han har altid gjort det når jeg har skiftet foder, han vil kun spise det nye mad...

• #29   1. maj 2010 Min hankat har også spist noget af vores hunds fuldfoder, men hver eneste gang han gør det så får han det galt i halsen. Kan godt være at de godt kan spise store stykker, men det er da underligt, at når det er hundefoderet så går det altid galt.

Jeg prøver så vidt det er muligt at sørge for han ikke spiser af hundens mad, først og fremmest fordi han ikke har godt af det, men også fordi han altid laver opkast fornemmelser når han spiser det.

• #31   1. maj 2010 JytteV - ja hvis de gider tygge det hehe Min hankat gider ikke spise hvis det er for besværligt :o)

• #32   1. maj 2010 Lige som os, og hunde, og andre dyr, så er det ikke alt mad der fungerer lige godt på alle. Dyr er lige så forskellige som os mennesker, og det gælder om at finde det foder som fungerer bedst for lige netop dit dyr, og som indeholder det som er nødvendigt. Nogle har sart mave andre har ikke, nogle kan tygge de helt store kugler, og har gode bisser andre har ikke. Mange skovkatte kunne i tidernes morgen ikke tåle eukanuba og fik allergiske reaktioner, andre racer havde godt af det foder. Nogle racer er mere sencible end andre, det samme gælder forøvrigt også med medicin. Nogle racer kan dø af noget som en race tåler ganske fint.
    Det er ikke så stor en gåde, man skal bare finde den helt rigtige løsning til sit eget dyr. Personlig bruger jeg Specifik, både til kattene og til hundene, og jeg har aldrig haft problemer.

• #33   1. maj 2010 her i huset går der p.t 21 katte i forskellige størrelser, vi har i en periode fodret med Royal canin digestive og andre mærker fra Royal canin, vi havde lidt problemer med opkast men fandt ud af en dag vi løb tør for digestive at nu kastede de ikke op mere, derfor fodrer vi nu med : kitten, perser, indoor longhair og oral sensitive.... alt sammen fra RC og det går super og kattene har en dejlig pels og der er flere der er begyndt at tage på..... vi har i en lang periode fodret med hill`s ID efter anbefaling fra dyrlægen men efter noget tid synes jeg de tabte sig og pelsen var glansløst.... derfor ingen Hill`s her

Når vi skifter bruger vi minimum 7 dage og det skal lige nævnes at nyt foder og dermed ny smag tit får kattene til at grovæde og dermed kaster op, men det fortager sig hurtigt når foderet er kendt.

• #34   1. maj 2010 Hej alle. Undskyld, at jeg først svarer nu, men har været på arbejde hele dagen. Tusinde tak for de mange svar. Det kunne dels tyde på at jeg har været for hurtig med at skifte (4 dage) og dels at der er noget med Royal Canin.

• #35   2. maj 2010 mine spiser det med største velbehag,og kaster ikke op

• #36   4. maj 2010 Mine katte kan heller ikke tåle RC, de får diarre af det. IAMS hairball har gjort godt for dem og deres pels er rigtig flot. Det ville jeg anbefale:)

• #37   5. maj 2010 Diarre kan jo komme af mange ting, bla andet osse ved for hurtigt foderskift eller hvis man ikke bruger det samme hele tiden, diarre kan osse være noget de får ved stressede perioder og når de har orm, eller hvis kattebakkerne ikke er rene nok, så der er mange muligheder..... vores fik osse Iams engang men det havde vi ikke gode erfaringer med, så jeg tror bare det handler om at prøve sig frem og finde ud af hva der fungere bedst for sine katte og så husk endelig ved hver skift osse indenfor det samme mærker bland LANGSOMT mere og mere i gerne over en periode på 1 uge til 14 dage

• #38   5. maj 2010 I vores tilfælde var det hverken for hurtigt skift af foder eller noget andet, vi fik tjekket hans afføring og diverse hos dyrlægen og det eneste der hjalp var at skifte foderet - anton kunne ikke tåle royal canin. Vi prøvede i flere måneder, og den stakkels kat havde afføring i hele pelsen hver gang den havde været i bakken og nu har vi ingen problemer efter vi skiftede til Iams hairball for et års tid siden. Det er bare min erfaring

• #39   5. maj 2010 nu er der jo mange forskellige RC så det har nok bare været typen han fik. der er jo forskellige ting i hver ting..

Folk tror nå man har prøvet en slags RC så er det bare det alt sammen katten ikk kan tåle men ja sådan er verden jo ikk skal man nok lige huske nogen gange.

Og som en anden siger katte er ligesom mennesker er heller ikk alt vi kan lide og tåle.

• #40   5. maj 2010 Han fik først royal canin kitten også derefter maine coon, det kunne han ikke tåle. Dyrlægen gav ham royal canin sensible 33 som skulle være til sart mave, det gik heller ikke. Men det er bare min erfaring med min kat, der findes andre der sikker synes at royal canin er helt fantatisk

• #41   5. maj 2010 Jeg tror på det mine katte har problemer med er kornet i RC - det er i alle RC's produkter!

• #42   5. maj 2010 Ja der er faktisk rigtig meget korn i RC.

• #43   5. maj 2010 jeg ved ikke så meget om indholdet, men har hørt at der også er meget korn i IAMS men jeg tør ikke skifte til noget andet - nu når det her virker:)

• #44   5. maj 2010 ja rigtig mange af de der produkter har rigtig meget korn i sig jeg er derfor igang me dog prøve og lokke min lille mis til og æde noget andet som der er mindre i ikk fordi han er dårlig eller andet har lavet på det han lever på nu i ja rigtig mange år men nu prøver jeg alligvel

• #45   5. maj 2010 Den vi købte var også mainecoon, så virker til at det ikke er helt godt.

Kommentér på:
ALDRIG mere Royal Canin

Annonce