{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 uger i konstant løbetid
  • #1   3. maj 2010 Så er det vist på tide at den bliver steriliseret....

  • #2   3. maj 2010 min har lige haft 3 uger..så fik hun p-pille

  • #3   3. maj 2010 Hvis en kat kommer i løbetid uden at blive parret vil den ret hurtigt komme i løb igen. Hvis den heller ikke bliver parret i den løbetid, så kommer den næste endnu hurtigere, og sådan vil det fortsætte, indtil den til sidst er i konstant løbetid.

  • #4   3. maj 2010 hun skal også steriliseret så snart løbetiden er forbi...

  • #5   3. maj 2010 Har du fået killinger på hende siden hun ikk er blevet steriliseret før ?
    2 år er da alligevel en del løbetider smiley


  • #6   4. maj 2010 Mit bedste råd ville også være at neutralisere hende..

  • #7   4. maj 2010 hvorfor vil du vente til løbetiden er forbi??

    4 uger i træk, og den næste er nok lige om hjørnet, så ingen grund til at vente, bare få det overstået (:


  • #8   4. maj 2010 Hun skal jo lige stoppe før du får det gjort, det gøres ikke under løbetiden.

  • #9   4. maj 2010 Det er set før .
    Og det sker faktisk ret tit.
    Men jeg vil foreslå dig at give hende p-piller i en måneds tid til at strate med også se hvad der sker efterfølgende.
    Hvis du gerne vil have killinger på et tidspunkt smiley

    Min holdning er jo at de skal have lov at have killinger mindst en gang.


  • #10   4. maj 2010 Natascha - Hvad bygger du den holdning på?

  • #11   4. maj 2010 Natascha J - Hvad skal der så ske med de killinger der kommer?

  • #12   4. maj 2010 Det har jeg valgt at gøre fordi for både katte og hunde kan deres opførsel senere hen blive lidt underlig af den årsag at de ikke har fået killinger eller hvalpe.

    Oplevede min gamle hund lå og forsøgte at give mælk til tøjdyr og beskyttede dem som var det hendes hvalpe.

    Så det er simeplthen derfor smiley

    Og det kommer jo an på mange ting smiley

    Nala har lige fået sin første killing som vi vil beholde smiley


  • #13   4. maj 2010 Natascha J - Der må jeg sgu skuffe dig. Ingen af de katte jeg har nu, har haft killinger. Og ingen af dem er mærkelige/underlige. Og det samme gælder for vores hund (Tæve) .

  • #14   4. maj 2010 Natascha J

    Din holdning - den har du lov til at have for dig selv. Er der nogen forskning der giver dig ret i dine antagelser om at katte der ikke har fået killinger bliver "mærkelige"?

    Jeg har aldrig hørt/læst om det - har haft kat i rigtig mange år og opdrætter i mange også - forsøger efter bedste overbevisning at sætte mig ind i alt om kat - også hvad der kommer af nyt.


  • #15   4. maj 2010 Natascha:

    Hmm. synes aldrig jeg har haft problemer med nogle af mine hun- dyr, selvom de er blevet neutraliseret inden de fik killinger..

    jo før de bliver neutraliseret, desto bedre..


  • #16   4. maj 2010 Ja, lad da endelig ALLE katte få killinger mindst én gang, som om overproduktionen af killinger ikke var slem nok i forvejen..

    Det er en omgang ammestuesnak, at de skal have lov at prøve det. Neutralisér dem da hellere, de aner ikke hvad de går glip af og da slet ikke hvis man fjerner kønkirtlerne og kønsdriften.


  • #17   4. maj 2010 Jeg stemmer i koret. Sikke noget fis at katte skal "have lov" til at have killinger. Prøv lige at regne lidt på det: Hvis hvert eneste killing i et kuld skal have lov til selv at få et kuld osv osv osv, så siger det sig selv at overproduktionen af killinger bliver endnu værre, end den er i forvejen smiley

    Og nej, ALDRIG har jeg fået killinger på nogle af mine katte gennem tiden, og ingen af dem er blevet underlige. Jeg har heller aldrig hørt om katte, der er blevet underlige af ikke at få killinger. Men de kan blive underlige af at gennemgå gentagne løbetider.


  • #18   4. maj 2010 Natascha J - Og jeg gætter på den hund ikek var neutraliseret da den gjorde det? FOr så var den falsk drægtig

  • #19   4. maj 2010 der er katte nok rundt omkring på internaterne ! der er INGEN grund til at en kan skule have lov til at få et kuld inden den bliver neutraliseret,

  • #20   4. maj 2010 *GG* Ja røde katte er jo UTROLIG sjældne..

  • #21   5. maj 2010 Britt:

    ja så kender jeg da en del med SJÆLDNE katte, hvis en kat er sjælden bare fordi at den er rød og af hunkøn (; *GGG*


  • #22   5. maj 2010 Husk at fortælle dem i kender at deres røde hunkatte er flere tusind kroner værd ;o)

  • #23   5. maj 2010 det skal jeg huske, det bliver de nok glade for at høre (; især fordi at de fleste er huskatte, og de har fået den gratis * GGGG *

  • #24   5. maj 2010 Hej KG.
    Nu vil jeg lige forsvare Rikke lidt. da jeg kender hende og hendes situation.
    Hun ville gerne have haft killinger på hendes kat og den er blevet parret 2 gange. hun troede egentlig den var drægtig, da den tog på på maven og sådan. Hun finder ud af at den ikke var drægtig, da den kom i denne løbetid som nu har varet i 4 uger. Da dyrlægen ikke sterilisere katte i løbetid kan hun jo ikke få det gjort NU.. Hun vil ikke prøve at få den drægtig mere og lige så snart løbetiden er ovre, skal den også afsted og steriliseres. Og det er første gang, at den har haft en så lang, unormal løbetid. smiley Det var bare lige det.
    Mvh. Stine


  • #25   5. maj 2010 Helt ærligt....synes den her tråd har udviklet sig meget barnligt, jeg kender ingen af jer men kan sagtens læse ironien og synes det lyder nærmest som mobberi, kan I ikke bare konstatere at røde hunkatte ikke er sjældne istedet for at blive ved med at gøre grin....

  • Ellen S
    Ellen S Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #26   19. maj 2013 Hvis Natascha synes, at hendes dyr skal have killinger/hvalpe inden. Jamen så er det vel hendes mening og det hun gerne vil.
    Hun kommer bare med et råd, og så må man tage det som man vil. Jeg synes f.eks. at mine katte, skal have lov til, at have killinger engang i fremtiden, så derfor får de p-piller indtil videre.
    Og jeg vil så sige, at ja der faktisk er nogle tilfælde, hvor katte og hunde, kan blive lidt små tossede, fordi de ikke har fået killinger. Det kan skyldes at de er falsk drægtige, eller så kan der også bare være noget galt psykisk. Og der er altså beviser for, at dyr kan have psykiske lidelser. Men det er yderst sjældent.
    Og så til sidst vil jeg sige, at man vel godt kan være ordenlig, ved andre mennesker, der prøver at hjælpe, på den måde de nu kan. I stedet for at gøre grin med dem osv. Jeg forstår godt, at flere og flere holder sig, fra sådanne sider, hvis man ikke kan skrive sin mening el. hjælpe andre, uden man skal behandles, på denne måde.


Kommentér på:
4 uger i konstant løbetid

Annonce