331 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

pelspleje pelspleje

hejsa, har købt 2 meget flotte og langhårede maine coon katte. Vil høre om nogen kan fortælle hvor tit der skal friseres og hvor meget hver gang!! Desuden skal de også vaskes eller!!!
Hendes pels er lang og tynd og fin,meget let at frisere.
Hans er kortere og meget kraftig, ikke så lang og virker fedtet.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pelspleje
  • #1   7. maj 2010 Jeg børster min hver anden dag.
    Men kommer også an på om det er inde eller ude kat du har.
    De siger det kan gøres med en eller to gange om ugen smiley

Og du bør kun bade dem hvis de har fedted deres pels ind i noget der ikke kan børstes væk eller tages med en våd klud smiley
    Men det kommer jo så også an på om det er udstillings katte eller kæle katte.

• #2   7. maj 2010 børstede min MC en gang om ugen da han var ung, men de sidste par år, hver dag. Ellers filtre hans pels. Det er ikke nødvendigt at bade den, med mindre den er direkte beskidt og det ikke kan børstes eller tøres væk. Det fedtede er sikkert "fedthale" og der kan du købe noget pulver, du drysser på pelsen og friserer

• #3   8. maj 2010 Du kan højest sandsynligt se på dine katte, hvornår de trænger til at blive redt. Jeg reder mine let igennem hver anden dag, på den måde holder jeg deres pels pæn. En gang om ugen, får de hele turen med kammen.

Jeg bader ikke mine og kan ikke se formålet med det, medmindre det er udstillingskatte eller fordi de er beskidte over det hele. Hvis dine er indekatte vil du også se at det ikke bliver nødvendigt. Mine har været en tur i håndvasken et par gange pga tynd mave, men har kunne fjerne det med en våd klud og noget katteshampoo - uden at de behøvede at komme helt under bruseren.

Katte er dygtige til selv at holde sig rene :o)

Kommentér på:
pelspleje

Annonce