12.681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Frontline mod øremider Frontline mod øremider

Hej :).
Jeg har flere steder læst, at det skulle være godt at dryppe et par dråber frontline i kattens ører, hvis den lider af ørermider. Andre steder har jeg dog også læst, at man overhovedet ikke skal gøre det.
Er der nogen, der har forsøgt at give deres kat frontline mod ørermider ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frontline mod øremider
  • #2   10. maj 2010 Okay.. jeg har bestemt mig for at give det frontline et forsøg :)..
    Advocate, kan det kun fåes hos dyrlægen?

• #3   10. maj 2010 Jeg fik det anbefalet af min dyrlæge for et lile års tid siden, har det en sådan en sprøjteflaske, misserne fik det nogle gange, så der har faktisk ikke været problemer med øremider siden.. Dog kan jeg ikke anbefale at bruge det til lopper (:

• #4   10. maj 2010 Okay :).. Lige i øjeblikket er det også kun øremider den ene døjer med. Og skal jo gerne have gjort noget ved det smiley

• #5   10. maj 2010 drypper I så bare frontline ned i øret???
    Undskyld jeg lige blander mig...

• #7   10. maj 2010 Heidi O: Jeg har ikke gjort det endnu, for tror jeg vil kontakte en dyrlæge først. Vil nødig gøre sitationen værrer end den er.
    Men har læst, at man skal dryppe ca 2 dråber i hver øre. Og man evt kan ''gnubbe'' lidt..

• #9   10. maj 2010 Du skal være sikker på der ikke er en øregangsbetændelse før du overhovedet overvejer at dryppe noget i ørerne på din kat. En tur til dyrlægen er det bedste. Stronghold er det ifølge min erfaring der virker bedst. Er receptpligtigt.

• #10   10. maj 2010 Min dyrlæge anbefalede det til min kat da den havde det smiley

• #11   10. maj 2010 Den gang min kat havde øremider, fik vi nogle dråber mod det, da min dyrlæge ikke havde god erfaring med at bruge frontline til øremider ..

• #12   10. maj 2010 Min fik en sprøjte og rensning hos dyrægen og så fik jeg surolan vet til at dryppe i ørene i 14 dage.

• #13   10. maj 2010 Jeg vil klart anbefale at have dyrlægen med på råd == lade dyrlægen kigge på katten og i ørene *inden* der eksperimenteres.
    Der kan være infektion, der kan være hul på trommehinden, .... det er ikke lige meget hvad man hælder i et øre, hvis der er infektion og/eller hul på trommehinden.
    mvh
    Pia

• #14   10. maj 2010 Tak for alle jeres svar og hjælp :)..
    Jeg skal til dyrlægen med dem begge på mandag, til steralition, så jeg må lige spørge til råds der smiley

• #15   10. maj 2010 Jeg har også hørt at olie skal virke på øremider, men har dog aldrig brugt det, da det heldigvis ikke har været nødvendigt herhjemme. Men jeg ville da lige få undersøgt det af Dr. Dyr før jeg forsøgte mig med noget. Du skal være helt sikker på, at det er øremider og ikke noget andet der er galt. Samtidigt vil det måske heller ikke være dårligt lige at høre dem om, de mener du skal bruge det mod det - Frontline.

Kommentér på:
Frontline mod øremider

Annonce