Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mod øremider
  • #1   24. dec 2010 Det gør det ikke...
    Og det må ikke være frontline Combo

• #3   24. dec 2010 Jeg har prøvet samtlige husråd mod øremider.... og det trækker bare pinslen ud på de stakkels katte... Smut du til dyrlægen og få noget der virker... og mens du er der, så bed dem om at rense kattens øre grundigt.. Det var det eneste der virkede her...

Hilsen hende der aldrig mere hopper over hvor gærdet er lavest...

Ps. der er alkohol i frontline... og det svier frygtligt i ørene på kattene da øremiderne bider hul for at suge blod... det sorte snask er ekskrementer.

• #4   24. dec 2010 De fleste dyrlæger anbefaler faktisk frontline mod øremider .
    Da jeg fik asti havde den øre mider , og var ude hos to forskellige dyrlæger som begge sagde jeg bare skulle bruge frontline , et par dråber i hvert øre og resten i nakken , og asti havde ikke flere øremider

• #5   24. dec 2010 Jeg blev faktisk frarådet at bruge frontline af en dyrlæge.... gjorde det alligevel da jeg fik husrådet herinde fra....

Men man lærer af sine fejl... bare trist det skulle gå ud over mine katte...

Igen dyrlægen er den bedste løsning... husk alle dyr i husstanden skal behandles da det smitter frygteligt... og de skal også efterbehandles ca 14 dage senere.... igen samtlige dyr i husstanden også selvom der ikke er noget at se smiley

Glædelig jul og håber du får de udyr udryddet smiley

• #6   24. dec 2010 Jeg ville aldrig bruge den slags i ørene på katte, det svier ad pommern til.
    Prøv i dit eget øre.

• #7   25. dec 2010 Advocate er et middel imod øremider, men de er svære og få bugt med, så man skal behandle nogle gange med en måneds mellemrum. Og som Janni skriver, så smitter øremider helt vildt, så alle dyr skal behandles. Der kræves i øvrigt at dyrlægen ser katten inden du kan få Advocate:-)

• #8   25. dec 2010 Nu har mine katte ikke øremider og jeg ville heller ikke turde bruge frontline hvis de fik dem så det var ikke et spørgsmål om hvad jeg skal gøre med mine katte,, Katten´s værn bruger frontline i mod øremider og da vi snakkede om det tænkte vi på om advantage havde samme virkning og det var egentlig det spørgmålet gik ud på..

• #9   25. dec 2010 Puuh det er jeg sørme glad for at høre Heidi.... altså at dine katte ikke har øremider....
    Er dog rimelig trist at kattensværn ikke er bedre oplyste :'(...

• #10   25. dec 2010 kattene kan osse få en indsprøjtning mod det hos dyrlægen... kan ikke lige huske hvad det hedder men det er effektivt smiley

• #11   25. dec 2010 thomas og malene... mon ikk det er det der hedder advocat.. eller noget i den stil..... det var det der reddede mine katte.... smiley

• #12   26. dec 2010 Janni> Advocat sprøjter man i nakken på kattene. Det gjorde jeg i hvert fald, men det tog laaaang tid at få dem væk. Men nu tror jeg omsider at de er væk:-)

• #13   26. dec 2010 For maaange år siden havde jeg en kat med et voldsomt angreb af øremider. Jeg fik også anbefalet Frontline af en dyrlæge, men dog uden effekt. Så fik jeg noget olie - altså også af dyrlægen. Det var noget man på daværende tidspunkt næsten ike brugte mere. Det var gult og lugtede afskyeligt, men mere effektivt.
    Dog vendte miderne tilbage og det endte med en manuel ørerensning hos dyrlægen, så jeg springer heller ikke over hvor gærdet er lavest længere!
    Det kan dog ikke være mere farligt at putte kemi i ørerne på dem end i nakken eller for den sags skyld i øjnene hvis det er en øjensalve. Det er jo beregnet til dyr.

• #14   27. dec 2010 Hmm Anja J så husker jeg nok forkert.... tror jeg.... for det der reddede mine katte var en indsprøjtning i nakken hos dyrlægen af to omgange... argh den hukommelse var bare så sikker på det var advocat... men hva man kan ikke være lige klog hele tiden smiley har nok været en hel tredje ting *gg*.

Marianne P Det lyder som om vi to har haft nogenlunde det samme forløb, jeg kan også huske det der olie stas ad....
    Grunden til frontline i ørerne frarådes er at pga det svier... øremiderne bider jo hul inden i deres små øre smiley
    Men puuh sikke en omgang... jeg var fuldstændig grædefærdig til sidst, min store kat Gizmo kom op og satte sig lige foran mig med ørene lagt lidt ned pga kløen og så sad han bare og sagde det mest ynkelige mijau en kat kan lave...
    Håber aldrig mere jeg får det lort indenfor mine døre igen.... ævs da

• #15   27. dec 2010 Ja, tror at det er noget andet. For jeg har lige kigget på den pakke Advocat jeg har tilbage, og der står at det kun må dryppes i nakken. Min dyrlæge sagde så til mig at hvis det var helt umuligt at komme af med, så kunne man tage en lille bitte dråbe Advocat i hver øre, men det var kun hvis det ikke virkede i nakken.

Nej, jeg ville også være meget ked af at få det indenfor mine døre igen. Det er ikke sjovt at have, når man har flere katte, da man næsten kan være sikker på at de alle bliver smittet:-(

Kommentér på:
mod øremider

Annonce