1.127 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Kattens mad. Kattens mad.

Hej folkens.
Min Iggy får royal cain mad og har gjort det siden jeg fik ham hjem. Hvis jeg køber dåse mad slikker han bare sovsen væk og lader resten blive (lige meget hvad mærke jeg køber) Jeg har prøvet med kylling og blandet fisk. for jeg har hørt det er sundt og give katten andet end tør foder. Men han ville ikke spise det. Det eneste jeg har kunne få ham til og spise er underligt nok alm. riskager og marie kiks. smiley
Jeg syntes han er meget underlig smiley fordi de andre katte jeg har haft har elsket fisk osv.
Hvad med Jeres katte??
Er der noget bestemt jeres katte i kan lide.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattens mad.
  • #1   16. maj 2010 Min kat gør også det med dåsemaden, altså slikker sovsen væk og lader resten blive smiley
    Jeg tror at de fleste katte har en eller anden underlig spisevane, min elsker fx. peanutbutter og avokado smiley Mærkelige kat...

• #2   16. maj 2010 prøv at købe de æsker de har med luxus vådfoder i aldi,de koster 20 kr og mine katte får en pose hver morgen.De gjore også som din med whiskas

• #3   16. maj 2010 Mine vil bestemt heller ikke have dåsemad, de slikker højs sovsen i sig. Godt det samme, for der er ikke megen næring i dem fra supermarkeder. Der kommer bare en masse ud i den anden ende. Giv din kat noget kogt kylling eller fisk meget gerne med noget af kogevandet over, eller giv den det råt. Nogle foretrækker det ene frem for det andet. Ellers kan du prøve at købe Royal Canin vådfoder i dyrhandler eller et af de andre mærker de har.

• #4   16. maj 2010 hehe, netop af den grund køber jeg kun det kattemad på dåse der enten er "casserole" eller "mousse" for så er det en meget ensartet masse, og misserne ÆÆÆÆLSKER det, rub og stub ryger indenbords, og tallerkenen bliver slikket ren bagefter smiley

• #5   16. maj 2010 Min kat Igor ville overhovedet ikke røre dåsemad, han ville ikke engang have sovsen, men det er vel også mere et problem for dig, end det er for katten, at den ikke bryder sig om dåsemad? smiley

• #6   16. maj 2010 Karina B - du ved godt at advokado er giftigt for katte, ikke? Ja, det er det sådan set for de fleste dyr. Avocado indeholder det giftige stof persin, som kan skade hjerte, lunger og væv i dyr. Så det ville jeg nok ikke give min kat.

Mine slikker også sovsen i sig og lader kødet blive tilbage - men hvis det står fremme hele natten, så er det som regel altid spist om morgenen smiley

Synes personligt ikke, at der er nogen grund til at give katte "menneskemad", såsom kiks, smør, rugbrød ect. Som Marianne N skriver så giv katten noget kød i stedet for, det har de meget mere behov for :o)

• #7   16. maj 2010 Jeg har prøvet med rå og kogt og stegt kød og fisk. Han ville ikke spise det. Og har prøvet mange slags dåsemad også det der pate og mousse. Det ville han heller ikke spise. Han ville kun spise sin tørfoder og marie kiks og riskager

• #8   17. maj 2010 Har du prøvet at købe "katte-stænger" fra Aldi - hvis det er fordi du gerne vil give ham nogle godbidder. Rigtig mange katte synes godt om dem. Tror der er 5 stænger for 10 kr.

• #9   17. maj 2010 Stine, så "nøjes" med at give ham tørkost. Jeg kom lige i tanke om at kogt eller rå kyllingelever eller hjerte osse var en mulighed. Jeg kender en der først koger en kalvelever og skærer den i mundrette størelser og tørre dem i ovn. 50 grader indtil den er tørre.
    Men jeg tror altså bare du skal give ham det han vil have (tørkost) og så være glad for at han fungerer fint på det.

• #10   17. maj 2010 Jeanette Z
    - jo, jeg er godt klar over det er giftigt for katte, så det er ikke noget jeg giver ham... Han stjæler sommetider hele avokadoer, leger med dem og spiser af dem... Jeg opbevarer dem nu på øverste hylle i køleskabet (hvor han ikke kan få fat på dem) da han flere gange har haft held med at åbne køleskabet smiley Men mange tak for advarslen, det er rart at folk passer på hinanden smiley

Med hensyn til "Katte-stængerne" fra Aldi kan de varmt anbefales, min kat ELSKER dem!! Så de bliver også gemt hvor de uden for hans rækkevidde (sammen med vatpindene) for ellers ville han spise så mange at han bliver syg... Ham er virkelig en lille tyv smiley

• #11   17. maj 2010 ja men det var mere fordi jeg ikke rigtig syntes han er så "tyk" af sin størrelse og være. syntes han er lidt tynd. Men han spiser rigtig meget og tømmer madskålen hver dag. Men han skal npk bare være en ynd kat smiley

• #12   17. maj 2010 RC laver tørfoder med mere energi (fedt) Prøv det og se om der sker noget

• #13   17. maj 2010 Karina B - okay det lyder godt, for det er godt nok noget farligt stads at give katte smiley

Nu er katte jo ligeså forskellige som os mennesker, så det kan sagtens være at din kat ikke skal være tykkere - har du hørt hvad dyrlægen siger om hans vægt?

Man kan også give lidt torskerogn med surmælksprodukter, feks A38 eller tigermælk. Det tager de også lidt på af.

• #14   17. maj 2010 jeanette sidst jeg var hos dyrelægen var han en fin lille mis smiley Men nu hun lukket (fandt jeg ud af da jeg ville bestille tid) Men det er altså også ved og være længe siden fordi jeg har hørt både gode og dårlige ting om dyrelægerne i korsør. Og nu er han større så syntes han virker tynd. Men håber snart og finde en dyrelæge så de kan tjekke ham igen smiley

• #15   18. maj 2010 Hej Stine, har du fået tjekket ham for orm ??? Jeg går ud fra at han er neutraliseret. Hankatte kan nemlig tabe sig hvis de hele tiden "tænker" på damemisser ;-))

Jeg vil så lige sige at i min "flok" er der een der er rumlefed en anden tynd og resten indenfor "normalvægten". Det kan jo være at Iggy er en slank kat. Og der er ikke nogen af mine der kan lide foder med fisk.
    Jeg tror nu ikke du skal være nervøs. sålænge han leger og har det godt, så er det sikkert bare sådan han skal se ud.
    Mit råd vil være at nyde ham, som han er. Så længe du giver ham godt foder, så skal han nok få den nærring han har brug for.

• #16   18. maj 2010 Jeg har tjekket ham for orm og der er intet i hans afføring. Har bestilt tid her den 4/6 så nu skal han kasteres og tjekkes og det hele smiley

Kommentér på:
Kattens mad.

Annonce