{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.984 visninger | Oprettet:

Kat lugter ud af munden {{forumTopicSubject}}

Hej alle jer kloge kattehoveder :o)

Min veninde har lige ringet, og spurgt ang. sin lille killing (den er vist omkring 4 måneder). Hun siger den lugter meget dårligt ud af munden. Hun har svært ved at beskrive lugten, men siger det minder lidt om lugten hos cancerpatienter. Naturligvis lugter den også på pelsen da den slikker sig. Hun siger den virker lidt uoplagt, og ved leg, piver den efter fem minutter (sådan lidt "gå væk og vil ikke lege mere"-agtig piv) afføring er normal, den tisser regelmæssigt, så ud over det ovenstående, så har den ikke nogle symptomer på noget. De kan ikke tage dens temp. da den er ret svær at tage temp på (den skupper termomeret ud, og de kan ikke holde det inde. Er der nogen af jer der har et bud på hva det kan være????

På forhånd mange tak :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat lugter ud af munden
  • #1   16. maj 2010 Det kunne godt lyde som om at den har betændelse i munden.. Min kat fik nogle piller for det, men det virkede kun i kort tid, så nu skal hun have en tandrens også burde det være væk..
    Hele min kat lugtede bare af jeg ved ikke hvad og hendes ånde var heller ikke nogen dans på roser.. Hendes pels klistrede når hun slikkede sig selv..


  • #2   16. maj 2010 Det kan sagtens være tandskifte. Hvordan ser tandkødet ud? Har den evt. ekstra tænder (sker, når de nye, blivende tænder skubber mælketænderne ud).

    Nogle killinger kan godt få en infektion i tandkødet ved tandskifte. Måske et dyrlægebesøg var en idé.


  • #3   16. maj 2010 tak for det alle mand :o)

  • #4   16. maj 2010 Tjek også lige at den ikke får foder med fisk i - det kan også have meget at sige smiley

  • #6   16. maj 2010 Hverken mine katte eller hund lugter grimt ud af munden.

  • #10   16. maj 2010 Så har katten været på poppelstykket (kbh's dyrhospital). Det viser sig at katten har fået fat i en klud der er blevet brugt til at vaske badeværelset af med. Der var klor på kluden, der bliver til syre når det blandes med vand. Katten har fået svitsert sin tunge og skal blive på hospitalet natten over indtil videre. Den burde ikke være i livsfare, men det kan først afgøres 100% imorgen. Tak for alle jeres henvendelser :o)

  • #11   16. maj 2010 Stakkels lille kræ, men godt den er kommet i behandling. Ja sådan nogle små labanner er i alting. God bedring til den

  • #12   16. maj 2010 Godt den kom afsted. Super de reagerede med det samme..

  • #13   16. maj 2010 Hvor var det godt, de kom afsted. Håber det bedste.

    Smila: En kat bør ikke have dårlig ånde. Har du fået ham grundigt undersøgt hos dyrlægen? Mange katte har mundhuleproblemer, som kræver behandling. F.eks. tandsten og infektioner kan give dårlig ånde. Og nogle gange skal der tages røntgen for at finde problemet (f.eks. FORL).


  • #15   17. maj 2010 Det er ikke normalt at katte har dårlig ånde. Heller ikke Persere. Tænderne kan sagtens være fine - hvis man har tjekket at man ikke fodrer med fisk, også i tørkosten, så kan det komme fra maven af. Så det skal undersøges grundigere, hvis katten lugter ud af munden.

  • #16   17. maj 2010 Jeanette Z - giver fisk katten dårlige ånde?

  • #17   17. maj 2010 Bettina F - ja fisk kan meget vel være grunden til kattens dårlige ånde. Min Fenja ( Perser) havde også dårlig ånde, hendes tænder og tandkød var fint - opdagede så at der i deres godbidder er fisk i, da jeg stoppede med at give hende dem forsvandt den dårlige ånde. Tip fra dyrlægen smiley

    Min hankat kan sagtens spise de godbidder uden han får dårlig ånde, men nogle katte kan bare ikke spise det uden det sætte sig. Så jeg ville i hvert fald lige tjekke om der er fisk i det fuldfoder, godbidder ect jeg giver kattene, hvis tænder og tandkød er pænt.

    Hvis man så fjerner fisk og den dårlige ånde stadig er der, så skal man en tur til dyrlægen for så kommer det højest sandsynligt fra maven.


  • #18   17. maj 2010 Hej alle. Tak for jeres søde indlæg. En lille opdatering: Katten er kommet hjem idag. Den er på smertestillende og penicillin. Den kan igen indtage føde, og er glad og legesyg som før. Min veninde og hendes kæreste er dog blevet 3500 kr lettere, men det høre sig til når man har sådan nogle små banditter :o). Nu glæder jeg mig bare til at besøge dem på onsdag, så jeg kan se de små misser for første gang :o)

  • #19   17. maj 2010 Ihhh hvor det lyder godt. Ja, det er jo ikke dr. DYR uden grund(e). Jeg er osse sikkert på at jeg har betalt min dyrlæges sommerferie i år ;-))

  • #20   17. maj 2010 Marianne N- Jeg er også sikker på at min dyrlæges pension er hjemme :o), for vi har da godt nok også betalt hva det koster. 10.000 for tre dages indlæggelse med leverbetændelse, 1100 for en forslået næse og hund med kæmpe byl på de ædler dele kostede 5000 med aftentillæg smiley

  • #21   17. maj 2010 Marianne N- Men fordi de der små kravl har det med at hoppe ind i vores hjerter med store træsko på, så betaler man jo hvad det koster, og gør det enda med et smil og et ydmygt tak idet man rækker den store pung over disken hihi :o)

  • #22   18. maj 2010 Michelle, lige præcis smiley jeg skal ned og have vaccineret nogle af mine i dag, så nu får de osse til lommepenge.
    Men sådan er det jo og jeg betaler gerne, bare de små har det godt. Heldigvis er min race uden de mennskeskabte sygdomme enkelte racer har fået. Men selvfølgelig kan de blive syge eller komme til skade. Og heldigvis blev min dyrlæge vældig besat af Ciddi's sygdom at jeg slap for at betale det hele ;o)


Kommentér på:
Kat lugter ud af munden

Annonce