2.348 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Hun lugter af død og ødelæggelse Hun lugter af død og ødelæggelse

For ca. 14 dage siden var jeg til dyrlægen fordi min dejlige kat var begyndt at savle og ikke kunne holde sin pels, hvad hun ellers var rigtig god til..Jeg var så sikker på at hun skulle have en tandrens, men dyrlægen gav mig nogle piller som hun så skulle have 2 af i 5dage, og de hjalp også i uges tid, hvor hun hverken savlede og hendes pels blev flot igen, men her til morgen savler hun bare værre end nogensinde før, hun stinker som om hun var rullet sig i jeg ved ikke hvad..

Nogen der har et råd om hvad jeg kan gøre ind til jeg kan få en tid hos dyrlægen??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun lugter af død og ødelæggelse
  • #1   23. maj 2010 Man kan sjældent medicinere sig ud af mundhuleproblemer - og slet ikke så kort tid. Hvad antibiotika fik du - var det kapler?

Det der har bedst resultat er at trække tænderne ud.

Kontakt dyrlægen igen og sig det ikke hjalp

• #2   23. maj 2010 Katten har sandsynligvis fået Antirobe (kapsler), men behandlingstiden har været alt for kort.
    Jeg ved, at midlet nogle gange bliver ordineret til 30 dage for at være effektivt.

• #3   23. maj 2010 jeg havde en kat med samme problem den havde svamp i munden og vi fik medicin til 3 uger og så var det væk

• #4   23. maj 2010 Jeg håber da ikke at hun mister tænderne..

Hun fik clamoxyl.. Og jeg ringer til dyrlægen i morgen, han sagde dengang at han godt kunne se at der var lidt betændelse i munden af hende.. Tror i at det er en dårlig ide hvis jeg siger til ham at jeg har hørt at man normalt får piller til en del længere tid?

• #5   23. maj 2010 Med fare for at blive slagtet, så må jeg vel ikke give hende pencilin til mennesker vel?

Hun fik i øvrigt 40mg pr gang af Clamoxyl.

• #6   23. maj 2010 tror ikke det kan skade at du siger sådan til ham med en længere periode, det eneste kan være han siger det gør han ikke og så må du evt bare finde en anden dyrlæge som gør. (ved godt du bor på en lille ø) men muligheden er der

• #7   23. maj 2010 uhhh smiley vil ikke slagte dig, men har flere steder set herinde at man ikke må gi menneske medicin til dyr

• #9   23. maj 2010 Okay tænkte bare at det måske kunne lette hendes smerter lidt, for jeg skal temmelig meget af den her ø for at komme til en dyrlæge, så kan tidligst komme til dyrlæge på tirsdag, og jeg syntes (undskyld) fandme at det er synd for hende..

Tror i at det er muligt at min dyrlæge bare kan udskrive en ny og længere kur til hende, også se om det virker. Ikke fordi jeg ikke mener at det er det værd at komme af øen, for self vil jeg gøre det, men mere for at der kan blive gjort noget rigtig hurtigt.

• #10   23. maj 2010 Altså ligesom hvis man ringer til vagtlægen også går man på apoteket og henter medicinen

• #11   23. maj 2010 Clamoxyl.er ikke optimalt til tandkødsbetændelse - det er Clindamycin = Antirobe - og ikke kun i 5 dage.

Smeresteillende - der kunne bruges Metacam - det har også en antiinfalmatorisk virkning - meen iflg. min dyrlæge er sidstnævnte ikke at tillægge den store effekt - når er holdes op vender tilstanden tilbage.

Katte lever er bedre liv uden tænder end med dårligt og smertefuldt tandkød.

Der må ikke gives menneskemedicin til dyr. Behandling kræver recept fra dyrlægen

• #12   23. maj 2010 Okay.. Jamen så vil jeg høre ham i morgen om han lige kan udskrive en recept på det..

Men tror i at jeg kan få ham til at udskrive en recept uden at jeg skal ombord på færgen, med en bus og slæbe rundt på katten ind til jeg kan være hjemme igen kl. 16..

• #13   23. maj 2010 Som Lis sagde lever en kat bedre uden tænder og smerte, end med tænder og smerte - min den ene er et eksempel herpå. hun har kun hugtænderne og de små fortænder tilbage og er glad og tilfreds smiley
    Et andet plus er at hun ikke lugter mere smiley hun havde de også med at savle lidt før og under behandling men det stoppede straks efter at tænderne var blevet hevet ud.

• #14   23. maj 2010 Min oplevelse er det lidt er som at tisse i bukserne - hjælper lidt mens det gives - når der holdes op - så kommer tilstanden tilbage.

Det er meget forskelligt hvor rundhåndet dyrlægerne er med antibiotika på grund af frygten for bakterieresistens.

• #15   23. maj 2010 Anja og Lis, altså hvis det er en nødvendighed at hun får trukket tænderne ud, så fred være med det, men jeg vil først prøve alt andet.

Okay.. Nå men finder ud af det i morgen..

• #16   23. maj 2010 Måske du skulle vælge en anden dyrlæge? Den behandling der er givet er sådan lidt hmmmmm ...

• #17   23. maj 2010 Lis jeg har overvejet det! Men vil lige høre hvad han har at sige til sit forsvar i morgen..

Jeanette tak for rådet om vådfodret.. Vil lige gå hen og bløde hendes mad op..
    Nej det er pænt træls at jeg skal så langt hver gang, en af de ulemper der er ved at bo på en ø..

• #18   23. maj 2010 Årh tis.. For at sige det pænt..

• #19   23. maj 2010 Når dyrlægen har set hende samt ordineret medicin, og det ikke har hjulpet, mon så ikke, han blot kan indtelefonere en recept.
    Du kan så - mod portoprisen - få apoteket til at sende det direkte til dig.

Det meste foregår elektronisk, og det plejer ikke at tage så lang tid, en dag eller to.

Jeg ville foreslå Antirobe til en måneds tid + flydende Metacam (smertestillende).

Held og lykke!

• #20   24. maj 2010 Jeg har lige talt med dyrlægen og han blev mildest talt tosset da jeg sagde at jeg havde læst at det er normalt at give en kur på 3uger.. Hun har nu en tid til tandrens, men først i næste uge, for han har ikke tid før..

• #21   24. maj 2010 ja undskyld mig, men den dyrlæge er efter min mening ikke en jeg ville fortsætte hos, når han kan blive sur over at høre det...

• #22   24. maj 2010 Jeg overvejer det virkelig.. Tror at jeg vil se om jeg ikke kan få en tid hos en anden dyrlæge.. Syntes at vente halv anden uge på det, er lige lovlig lang tid når jeg skal gå og se på min stakkels kat som er i smerter..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #23   24. maj 2010 Jeg ville også skifte dyrlæge. Jeg har selv 3 katte der har fået trukket mange af deres tænder ud, har været alt idet gennem du nu er, med antibiotika igen og igen men mundhulebetændelsen kom igen og igen. smiley Så jeg var og er meget meget tryg ved min dyrtandlægen Jens Ruhnau , han er den eneste dyrtandlæge i Danmark. smiley Han uddanner også ret mange dyrlæger. Så jeg vil anbefale dig at ringe til ham om han kan anbefale dig en dygtig dyrlæge nær hvor du bor. smiley Det kan han helt sikkert. Tlf nr er 4466 2040. du får lige linket hvis du vil læse mere om han og tandproblemer. smiley

(link fjernet)

wow Så lige dette på hans hjemmeside:

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #24   24. maj 2010 den 17. maj 2010 var Jens Ruhnau i Odense Zoo og operere den store han tiger Igor. Se TV klip og billeder

(link fjernet)

• #25   24. maj 2010 Mange tak for linket..
    Jeg har fået anbefalet en dyrlæge som ligger i Lund ved Horsens af en af mine venner, er der nogen af jer der kender noget til den dyrlæge, for hvis jeg løber ind i en (undskyld) skovl magen til ham jeg skiftede til efter at jeg flyttede, så bliver jeg mindre begejstret..

• #26   24. maj 2010 Min kæreste er lige stået op, og fortalte ham hvor meget skældud jeg fik af den dyrlæge jeg ringede til.. Han blev bare tosset og endnu mere tosset over at jeg skal vente i over en uge på at Pancakes kan få en tandrens, så han fik mig til at ringe til en anden dyrlæge som kan kigge på hende i morgen.. Så nu håber jeg at Pancakes bliver en glad lille mis igen, ellers må næste skridt være at trække tænderne ud på hende..

• #27   24. maj 2010 Hvordan kan dyrlægen tillade sig at blive knotten - og hvad er det der gør at der lige pludselig skal en tandrens til der ikke vqar nødvændig da du var der med katten?

Jeg kender ikke mange dyrlæger i Jylland - men jeg vill nok finde en anden der var mere brugervenlig både overfor kat og ejer.

• #28   24. maj 2010 Lis.. Jeg aner det virkelig ikke.. Jeg spurgte efter en tandrens første gang jeg var hos ham fordi jeg havde fået at vide at når katten begynder at savle så er det fordi den skal havet renset tænder, men regnede jo med at dyrlægen vidste bedst, så fik bare de piller.
    Nu bliver hun så tilset af den nye dyrlæge i morgen og kan ikke vente.. Ville helst havet gjort det i dag, men fordi det er en helligdag så ville han helst vente til i morgen så det ikke var så dyrt for mig. Det er så øens dyrlæge og jeg voksede op med hans børn, og som han selv sagde, så er katte ikke det problem han er løbet mest ind i, i hans karrierer og det er også derfor jeg ikke har brugt ham i første sted, for der er lidt forskel på når en ko er syg og en kat!
    Her ude når en kat bliver syg så går man ikke til dyrlægen, den bliver desværre oftes skudt, får katten for mange killinger bliver de druknet.. Men han ville med glæde se på hende og se hvad han kan gøre.

• #29   24. maj 2010 Blondi, din kat har <b>IKKE</b> brug for en landdyrlæge, uanset han er nok så sød og dygtig til køer og heste.

Kontakt dog Jens Ruhnau og bed ham anbefale dig en dyrlæge med speciale i smådyr og også gerne tænder.
    Det koster ikke noget!

Kommentér på:
Hun lugter af død og ødelæggelse

Annonce