3.757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kat nr. 2, hvilket køn? Kat nr. 2, hvilket køn?

Min kæreste og jeg har haft vores skønne hunkat i et år nu, og tænker at vi gerne vil have kat nr. 2. Hun er nemlig indekat så vi vil gerne have at hun skal have en legekammerat.

Er der større chance for at kattene kommer til at enes hvis den nye killing bliver en hunkat eller en hankat? Den kat vi har nu er steriliseret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat nr. 2, hvilket køn?
  • #1   24. maj 2010 Jeg havde en hunkat som er på jeres kats alder, hun er dog ikke steriliseret. Men så fik vi en lille han killing og hun tog ham til sig som sin egen og opdragede på ham og vaskede ham og gjorde ham ren og det gør hun stadig selvom han er 1/2 år nu. De er de bedste venner.
    Jeg tror ikke det gør nogen forskel om i får en han eller en hun, det kommer an på kattenes personlighed om de kan enes. Alle katte er forskellige ligesom mennesker.
    Men det er rigtig godt at have to katte når de er indekatte, så har de hinanden, når man ikke lige selv har tid til at sidde og nusse og lege.

• #2   24. maj 2010 Under alle omstændigheder synes jeg du skal anskaffe dig en neutraliseret kat, med mindre du synes du vil avle og det vil du jo nok ikke, når den du har er neutraliseret
    . Jeg ville nok vælge en hankat, men der er ingen videnskablige beviser på hvad der ville være bedst. Det er slet ikke sikkert at din kat vil accepterer en ny kat i huset. Men hunkatte er de mest territoriale, så derfor vil mit råd være en hankat

• #3   24. maj 2010 Jeg var på et katte adfærdskursus for en måneds tid siden, og spurgte om netop det med samme køn eller en af hver... Hun fortalte, at der ik var noget der var bedre end andet ang køn... Men at man derimod skulle se på hvilken adfærd/sind ens kat havde, og så vælge det modsatte hos den lille ny ;O)
    Altså hvis den du har er meget frembrusende og virker som en styrende kat, så skal du kigge efter en der er modsat nemlig tilbageholdende ;O)
    Håber du forstår ;O)

• #4   24. maj 2010 Kig på kattens sind / personlighed istedet for køn. Hankatte er generelt lidt voldsommere i leg, men hunkatte kan godt blive lidt sære med årene. Og det er begge ting som ikke er sikkert, fordi det kommer helt an på hvilken kat man vælger. Jeg har en han og en hunkat, de fungere perfekt sammen.

Vælg den kat i kan lide og som i mener passer ind hos jer og sammen med jeres nuværende kat. Så skal det nok blive godt :o)

• #5   24. maj 2010 Tak for svar alle sammen smiley

• #6   24. maj 2010 hankatte er mere voldsomme, og det er ikke altid en god ide at sætte de to køn sammen, har haft en del problemer med min han kat da han e for voldelig..

Kommentér på:
Kat nr. 2, hvilket køn?

Annonce