{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.968 visninger | Oprettet:

Min kat er væk. ca 8 måender gammel {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Min kat Owen er blevet væk. Det skete da jeg kom hjem fra arbejde, og jeg havde glemt at lukke døren helt efter mig. Først 1 time senere fandt jeg ud af det.

Det skete kl 6 om morgen ca,jeg bor på 3 sal, og han og min anden kat har altid kunne sidde på altanen og have et godt oversigt over landskabet.

Han har altid været en indekat, men har er sku lidt mærkelig af en kat at være. Han er meget social (måske lidt for meget hehe) elsker alt mad, og mener alt!... også vil han altid slåse men en anden kat vi har, som er lidt ældre og meget større.

Jeg har kigget over alt, men der er nu snart gået 24timer, og da jeg bor i et områd med mange hunde / katte + i en lejlighed på 3 sal, så kan jeg ikkse se hvordan han skal finde hjem igen.

Jeg skal ud og lede efter ham nu her.. har hørt at natten er det bedste tidspunkt at lede efter indekatte.

Gode råde sørges, og ps kan katte selv finde hjem eller er det helt at de bliver fundet..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er væk. ca 8 måender gammel
  • #1   28. maj 2010 Der skal står held og ikke helt...:D

• #2   28. maj 2010 Kan han være røget ud over altanen?

Kan nogen i opgangen have taget ham ind? Jeg ville i hvert fald ringe på hos alle i opgangen og spørge efter ham.

Andre ideer:

*Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)

*Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

*Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

*Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.

*Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.

*Efterlysningsannonce i lokalavisen

*Sæt efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og hold også øje med fremlysninger.

*Og efterlys på diverse kattefora.

*Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
    Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister. Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).

*Hold øje med fremlysninger i aviser, på nettet og opslag i lokalområdet.

Jeg håber han snart er hjemme i god behold!

• #3   28. maj 2010 Katten er ikke faldet ned, jeg var bare træt/dum og glemte at lukke døren.
    Har lagt kattebakken ud foran opgangen, (eller skal det fordeles ?)
    Har også lagt mad i og ved indgangen til opgangen, så jeg kan se om den har været der. (24 timer senere og intet nyt)

Jeg har været ud og kalde på den i en time nu, har også lagt efterlysningsopslag rundt omkring, ca 50 stykker, med et stort billede og dusør på 500kr til den der hjælper med at finde den eller giver oplysninger.

Men katten har aldrig været andet end en indekat, og det at den aldrig har været udenfor, så har den ikke haft mulighed for at sætte sin lugt.

Håber at se den igen, savner den...den havde en personlighed der bare sagde spar 2..

Men kan katte genkende et sted uden lugt ?. Det er fordi de 2 katter jeg har, De sagde ved altanen hver morgen og kiggede ud i 2-3 timer i snart 4-5 måneder. Så de må kende stedet godt. men det er jo uden lugt...

Og det med at det er 3 sal... gør det ikke nemt..

Imorgen skal jeg igang med at efterlyse den på nettet.

Du nævner noget med dyreinternat/kattehjem, hvordan finder man de lokale.. Jeg bor i århus N. man har aldrig haft en idee over sådan nogen ting.

Mange tak for jeres råd.

• #4   28. maj 2010 Hvor uheldigt altså smiley Håber han finder hjem igen !

• #5   28. maj 2010 Når du bor i Århus området, så er det sandsynligvis Tingskovens Dyreinternat i Tranbjerg "nogen" vil indlevere ham til. Eller måske en dyrlægeklinik i området.
    Dansk Dyreværn, der driver internatet, fremlyser dyr på http://www.ddaa.dk/ (under dyreinternatet - "hvem kender mig").

Hvis han er løbet ud i opgangen så er det ikke utænkeligt, at nogen har taget ham ind. Snak med naboerne.

Jeg håber, at du snart har godt nyt til os!

PS: Hvis altanen ikke er indhegnet, så vil det være en RIGTIG god ide at få det gjort.

• #6   29. maj 2010 vi blev ringet op af nogen som har set vores efterlysning af katten. De havde taget den inde hos dem igår aftes ved 22-23 tiden...men da de først havde set efterysningen idag. Så havde de allerede lukket den ud igen smiley

De bor i samme opgang som os og fandt den i vores opgang. Altså at katten havde fundet hjem igen, og hvis de bare ikke havde taget den inde til dem. Så havde jeg fundet den. Da jeg tog ud og kiggede igen ved 00.00 tiden.. Jeg var bare 1 time sent på den.

Det der er skidt er, at de har lukket den ud ved den forkerte siden, vores opgang har 2 indgang. Den ene til gården (den vej den forsvandt). Også har vi en til skoven og vejen. Og at de havde 2 hunde og at de siger katten blev bange. Så derfor lukkede de den ud igen :/.

Den fandt hjem en gang, men kan den det efter den er blevet bange af de 2 hunde ?+ den er blevet lukket ud den stor verden. Altså vejen osv.

Jeg har kigget efter den hele dagen / natten nu, men intet lykkes.

PS: angående den altan, så er det sådan at der er jo en mur som er over 1 meter højt. og kantstenen er ca 15-20 CM, de elsker at sidde på den kant. Det er umuligt at lukke altanen til,,,

Må indrømme at det var ved at gå galt 1 gang, men de ved at det er farligt at falde ned. Og hvis vi ikke lukker dem ud, så piver de bare hehe

Men håber at se min kat igen.

• #7   29. maj 2010 Åh og øv for pokker da osse smiley Men giv ikke op. Forsæt med at lede.
    Hvis han er blevet skræmt, kan han godt være løbet længere væk, end han ellers ville. Men mon ikke han stadig er et sted i nærheden? ... Synes ofte man hører om, at bortløbne katte bliver fundet ret tæt på deres hjem.

Det er godt, at du har mange efterlysningssedler oppe - og det hjælper nok også, at du har udlovet dusør.
    Jeg ville også smide efterlysningssedler med foto af katten i naboers postkasser, og hænge opslag op i alle områdets opgange.

Jeg kryser fortsat fingre!

(Altanen er din, men den bliver vi så ikke enige om).

• #8   29. maj 2010 Så er der igen sket noget nyt,
    Jeg bliver ringet op, og nogen siger de har fundet min kat. Jeg får at vide de står udenfor min opgang. Jeg løber ned og ser en kat der ligner min 99%. Jeg er selv i chok /glæde at jeg bare betaler og løber op.

Så på vej inde i opgangen kommer der lys på katten også finder jeg ud af det ikke er min. Jeg finder de der drenge igen, og får kun 400kr af min 500 tilbage. Men de vil ikke have noget med katten at gøre.

Det ligner 110% en indekat, måske 4-5 måneder gammel max. Den er så så social og er bare kærlig. Men jeg kan ikke bare lukke den inde hos mig. Jeg har selv en kat og ved jo ikke om denne kat har et eller andet.

Men anyway, jeg siger til de drenge at vi skal sende den tilbage hvor de fandt den, de siger. (det er bare en kat, det rager os ikke) Jeg bliver fornærmet og isted for at lede efter min kat, så går jeg igang med at finde ud af hvor de fandt den ca.

Jeg køre der over for at se om katten kan genkende stedet. imens har kæresten været på nattet for at finde hjælp. tlf nr et eller andet. (alt havde lukket osv)

På vej der over til stedet, møder jeg politet... (KATTEN ER REDDET TÆNKER JEG). Det er trods alt vores elsket politi.

Jeg stopper dem midt på vejen og siger til dem de skal køre ind til siden.
    De stopper op og jeg forklare dem situationen. At det er en indekat, den vil ikke have det godt at være ud, man kan tydligt se at det er første gang den er ud.

Så starter de med at sige. (katte er ikke som hunde, de er ikke regristeret).. jeg svar dem. Jo de er, men den her er ikke... og den skal have hjælp ellers er chance for at den finder hjem er lille og den vil ikke overleve.

De siger, det rager ikke dem og det ike er deres opgave.. SOM OM DE HAVDE NOGET AT LAVE PT!!!!!!!!!!!!! DE KØRTE BARE RUNDT!. Jeg siger skal jeg bare smide den ud af vinduet så den dør ?..Så var de, du kan jo bare køre den hjem til dig og have den der!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tak for at være ligeglad og ikke vise hensyn til samfundet.

Anyway. efter en lang snak med de arrogante så får jeg et nr til falck, da politet ikke tager sig af katte..

Jeg ringer falck op og forklare alt, og at politet siger jeg skulle snakke med dem. Jeg får fat i en på telefonen. Også efter 10 min snak, så siger hun.

Hvis katten ikke er syg eller skadet så kan vi intet gøre. Så siger jeg, nej den er ikke syg men hvad med at forbygge det?. Den bliver nok syg/dør osv hvis den bliver i naturen..

Det er ikke vores problem siger hun, Så siger jeg, i kan jo køre den et eller andet sted hen. så svar hun. Hvem skal så betale.. en skal betale hvis den ikke er syg eller skadet.

Så bliver jeg bare sur!, så siger jeg. Skal jeg sparke katten så den er skadet så i kan hente den? eller hvad! det kan ikke passe i ikke kan hjælpe. Der er en ejer som savner sin kat, som jeg savner min. Jeg tilbyder også damen at betale for dem, bare de redder katten.

Så svar hun mig, Hvor skal jeg køre den hen...........................FUCK ET LORTE SAMFUND!!!!

Politet-falck er ligeglad, hvorfor skal jeg bruge 3 timer af min nat på at hjælpe en kat jeg har kendt i 2 min mens min er væk!..

Jeg vælger at køre som sagt til stedet hvor de sagde de fandt den. tager lidt mad med og ligger den i området. Der hvor jeg ligger den er kendt for at være et sted med mange mennesker / venlig hjemmeløse osv,,, med lidt mad håber jeg ejeren leder efter sin kat. Den er meget højlydt, så den er nem at finde.

Jeg køre væk fra katten og er nu hjem, er bare ked af det over samfundet...

Tænk hvis min kat har været igennem det samme, og ingen gad at hjælpe..

FUCK FUCK jeg er sur, undskyld sproget, men mit håb er ud for min kat. og er så fucking sur på politet/falck alt respekt for dem er væk. Og jeg tror jeg melder mig ud af falck...gider ikke støtte dem..

Har ondt af min kat, og den anden kat, + alle dem der savner deres kat..

Jeg går ud en tur igen og leder! selvom jeg ikke længere tror på det.

• #9   29. maj 2010 Åh nej. Sikke noget smiley
    Kan godt forstå at du er frustreret over at blive afvist af politi og falck, og de burde, om ikke andet, have henvist til dyreinternatet. Men det var altså ikke smart af dig at sætte katten ud et sted hvor drengene sagde (SAGDE!), de fandt den smiley
    Det rette sted at indlevere bortkomne katte er dyreinternatet!

Jeg ved ikke lige hvad der er at gøre nu, andet end at prøve at finde katten igen og indlevere den til Tingskovens Dyreinternat eller nærmeste dyrlæge. Mest håber jeg, at drengene talte sandt (hvilket jeg kan have mine tvivl om) så den lille kat selv finder hjem igen.

Fingre fortsat krydset - nu for to katte smiley

• #10   29. maj 2010 Hvis politet ikke gider, og falck ikke gider selvom jeg var villig til at betale, og alle de steder jeg ringede til også dyreinternatet!!!, som ikke har haft tid til at tag imod opkald siden kl 13.00 idag.. altså i 12 timer har de haft tralvt til at tag imod et telefon opkald. Ja måske skulle jeg havde hjulpet katten mere end hvad jeg gjorde. Men er 110% sikker på at der hvor jeg har efterladt den, der vil den overleve eller finde hjem. Men seriøst, folk som får løn for at gøre et arbejde som de så ike gider, skal jeg ?.

Udover jeg har det dårligt, så har de gjort jeg har mistet håbet for min kat.

En anden ting, vores samfund er for egoist. Jeg har hængt 50 efterlysninger af min kat og dusør på 50 kr. under 24 timer senere er der kun 4-5 som stadig hænger. Resten er revet i stykker eller smidt på gaden. Fatter ikke folk ikke vil hjælpe eller i det mindre lad andre hjælpe til.

Og 3-4 timer efter jeg har lagt kattens kattebakke ud, er den væk.. taktak til dem der fjernede den, Chancen for min kat er der hvor kattebakken er = STOR!!!!!!!!!!!!!! da den går efter lugten. og nemt vil kunne finde det.

Kattebakken kom ud torsdag kl 18.00 ca.. katten fandt hjem kl 23.00 ca. kl 9-10 om morgen var kattebakken væk og siden har ingen set katten.

så 1: Katten er blevet taget af nogen og beholdt den...
    2: der hvor kattebakken er efterladt er katten også, og kan derfor ikke finde hjem.

Damn jeg har ondt af dyr i landet.. 90% af dem har det godt ja.. men hvorfor tænker vi aldrig med hjertet...

• #11   29. maj 2010 Bare en hurtig ting, jeg hedder ikke Heidi, jeg skriver bare på min kærste's bruger. Men det er bare en lille detalje...

Men det jeg tænker på er. Vores kat forsvinder og næste dag er der en kat der ligner vores ca 90% måske mere, kommer frem. Da den kat er ung og ejerne ikke har haft den så længe, kan de ikke havde taget fejl? Det er lidt langt ud at tænke sådan, men stadig.

Jeg har haft Owen i 8-9 måender og både mig og kæresten var i tvivl de første sek. Hvordan har de andre ejer det ?.

Men har været ud og lede igen, har mødt på 4-6 katte og ingen af dem var min. Siden naboen har fundet den og lod den gå igen, har vi inete set til den.

Det der er lidt uheldigt er det med den udgang de lod katten ud af. Som sagt katten havde et godt oversigt over gården, men næsten intet af den anden side af verden.

+Så sagde naboen, at katten var meget bange fordi de selv havde nogen hunde og den bar løb sin vej så snart de lod den gå...

Jeg vil prøve igen inat....Det bliver værre for hvert dag der går..

• Mette L
    Mette L Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #12   23. sep 2010 Hvordan ser katten ud?

Kommentér på:
Min kat er væk. ca 8 måender gammel

Annonce