{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet en 2-2,5 uger gammel katte killing liggende udenfor helt alene et øde sted, vi ved ikke rigtig hvad vi skal gøre med den, jeg syntes det er for synd at lade den ligge til døden helt selv.

Er der nogen steder der tager i mod sådan nogle små nogen, nogen tips til at forder den?

Vi har købt noget katte mælk ind til i morgen hvor vi kan få noget modermælks erstaning. Men vi kan sku ikke få den til at spise det vi har nu, og tro den er godt sulten for den leder efter et sted at die hele tiden

Håber i kan komme med nogen tips og hjælp her

tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!
  • #1   30. maj 2010 Først i må ikke give den andet mælk end modermælkserstatning. Det kan slå den ihjel. Den må først få mad når den er varmet op til optimal kropstemperatur, da maden ellers rådner i tarmen. Den skal af med afførring og tis hver time og dette gøres ved at gnide blidt med en våd klud og have modermælkserstatning hver 3. time.

    I kan kontakte jeres dyrlæge, søge efter ammemor herinde og på jeres fb og ellers prøv at kontakte www.hittekilling.dk men de har mere end travlt i øjeblikket.


  • #2   30. maj 2010 Nu står der ikke hvor i er fra,men plantorama har modermælkserstatning og de har åbent om søndagen.. Men prøv at kontakte hittekilling.dk(tror jeg det hedder)

  • #3   30. maj 2010 der er overfyldt med hittekilling alle steder lige pt- så hvis i sev har mod på at flaske op så er det flot af jer. KMR flydende fortyndet med kogt vand er bedst. killingen skal have krops temp. før den må spise og bagefter skal den gnides bagi med en våd klud for at tisse og pølle.
    så skal den ligge godt varmt og gerne med en bamse for at sove. det skaber følelsen af mor katten.
    dr. dyr burde nok også kigge den efter for at sikre at den ikke fejler noget alvorligt.
    men ellers så er humant aflivning mit bedste bud.
    held og lykke


  • #4   30. maj 2010 Stop stop stop.... Hittekilling.dk har pladser enkelte steder i landet. Jeg synes det er meget uheldigt at i kommer med sådanne udtalelser om at vi IKKE har plads.... Brian hvor bor du henne ?

  • #5   30. maj 2010 Vi gør altid hvad vi kan for at finde plads, lige nu er der pres på flaskepladserne, men småtlingerne vokser jo heldigvis og bliver selvspisende smiley

  • #6   30. maj 2010 hehe- ja det gør de da.....

  • #7   30. maj 2010 jeg bor i Nykøbing F. og vi har desværre ikke noget modermælks erstaning og kan ikke få noget før i morgen. Men vi må tænke over hvad vi skal gøre, Jeg siger i hvertfald mange tak for de gode råd, og hittekillng er der også mange gode råd.

  • #9   30. maj 2010 OBS. OBS.

    Kattemælk er IKKE til små killinger , de kan IKKE tåle det.
    Så hellere kaffefløde


  • #10   30. maj 2010 ok se det var jeg så ikke klar over jeg ikke måtte give den. Jeg ser om jeg kan finde noget kaffe fløde til den, også må den få det end til i morgen hvor jeg kan finde noget moder mælks erstaning, også tage kontakt til et inernat eller dyre læge

  • #11   30. maj 2010 Felis F, nu må du pokker tage mig styre dig smiley
    Du kommer tit med gode svar, men du læser altså loven, som Fanden læser biblen.

    Brian, hvis I har mulighed for at køre turen, kan I komme her og hente KMR-mælk + sutteflasker. Jeg bor i Kongsted, 4683 Rønnede.


  • #12   30. maj 2010 Når man finder killing / killinger må man gerne flaske dem selv.

    Men kan man ikke det må de kun afleveres til en amme eller nogen som har godkendelse til at tage sig af så små killinger.


  • #13   30. maj 2010 problmet for mig er at jeg bare er en venlig sjæl der desværre ikke må have den, og jeg har ikke meget forstand på den, så jeg tager gerne i mod alt hjælp

  • #15   30. maj 2010 Hej Brian
    Jeg har en kat der ligger med en killing på 3 uger, hun har masser af mælk,men jeg bor mellem Horsens og Vejle. Men hvis det er noget kan du ringe på 31509779.


  • #16   30. maj 2010 Jeg forstår altså også loven som Felis, de skal afleveres til et godkendt sted eller en amme.

  • #18   31. maj 2010 ja du kan bare ringe pä mit nr 53136113. hun har stadig mælk. ellers har jeg ogsä flaske madning af killinger og har tiden. ogsä huis andre mangler hjælp.

  • #19   31. maj 2010 Louise H.

    Du må gerne hjælpe hvis der er en amme.

    Men skal den flaskes ...går jeg ud fra at det er noget du har tilladelse til , siden du skriver at du " har flaskemadning af killinger " ??


  • #20   7. jun 2010 Mange tak for alle indlægene, men for at afslutte en trist historie med en god nyhed, så fandt vi et katte hjem på falster samme dag, som havde en katte mor som har taget sig godt af den. Så den er god behold og trykke hænder/poter.

    Men mange tak for hjælpen alle sammen, godt at se at der er nogen der vil hjælpe betingelsesløst, ikke så tit man ser det mere syntes jeg!


Kommentér på:
HJÆLP!!

Annonce