{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Anbefal mig en kat {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg tænker lidt om i evt kan anbefale mig en evt race af kat. (i tilfælde af vores egen Aslan ikke kommer hjem igen)

Vi bor på en nedlagt gård, med marker og skove omkring. Vi har 3 store børn på 8,11 og 12 år. Vi har en huskat sterialiseret Tulle på 5 år, og jeg er dagplejer.

Kom frisk med nogen bud smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal mig en kat
  • #1   8. jun 2010 Og så tænker jeg lidt, vores Aslan som er på billedet...hvilken race ligner han egentllig?

  • #3   8. jun 2010 jo ser du, den må gerne være speciel, dvs at den er sin egen, men samtidig med skal det være en familiekat. Dvs et godt sundt temperament.

    En evt kærlig kat, som er glad for berøring, og gerne legesyg.
    Den må gerne være langhåret, og også kræve pelspleje.
    Pris er ikke afgørende.

    Men, nu har jeg jo kun haft alm huskatte, og så en halv maine coon, og jeg synes, at personligheden de 2 katte imellem var meget forskelllig.


  • #4   8. jun 2010 Ja det er nok en svær opgave jeg her har sat jer på hihihi...
    Men der er så mange flotte katte herinde, at man helt går i drømmeland smiley

    Jeg ville også sige, at der må være noget norsk skovkat i ham smiley


  • #5   8. jun 2010 Jeg ville gerne det var mere end en huskat. Med familiekat mener jeg, at den ej skulle bruges til f.eks udstilling el avl, men udelukkende kælekat.

    Jamen det skulle nok være en langhåret kat, dog ikke med for meget pelspleje, da vi netop bor på landet, og mit ønske skulle være, at den ville kunne færdes ude som inde.

    Den måtte nok godt blive en stor fin robust kat.

    Hjalp det lidt?


  • #6   8. jun 2010 tak for tippet ulla p, jeg tror jeg svinger imellem maine coon og norsk skovkat....

  • #8   8. jun 2010 MCO er en dejlig kat (har selv 2stk.) Men en MCO binder sig meget til en bestemt person i familien...
    Her hjemme er det mig der er missemor, jeg kan ikke gå nogen steder uden de skal med mig...
    De har det ok med gæster, men det er ikke sådan de bare kommer løbende for at snakke hvis det ikke er nogen de har set før...
    De er heller ikke så meget for andre børn end lige min datter, hun kan kommer til dem som hun vil...
    Men min kærste´s datter som er her hver 14dage regner de ikke rigtig...

    En NFO (norsk skovkat) Er mere en alle i familien´s kat smiley
    Den skulle ikke være så så reserveret som en MCO...


  • #9   8. jun 2010 Lotte: det er nemli rigtigt, det er så vigtigt.

    Randi: ok tak for det, det er rart at vide om personlighederne, det kan jeg ihvertfald mærke vil være afgørende for os herhjemme.


  • #10   8. jun 2010 Camilla- Jeg ville tro en NFO ville passe beder end en MCO.
    Men igen, det kommer an på så meget...
    Men hvis man læser lidt om de to racer, så ligger den helt sikkert mest over på NFO ville jeg mene....
    Mht. sind, psyke osv.


  • #11   8. jun 2010 vil ikke anbefale en perser da du vil ha en der rander ude og det dur perser ikke til. men den på billed syntes jeg nok ligner lidt en Maine Coon

  • #12   9. jun 2010 Randi: Ja...jeg må nok sige så, at når jeg tænker på Aslans sind, så minder det utrolig meget om norsk skovkat smiley og det er lige det jeg rigtig gerne vil ha igen, hvis det skal være igen...

    Og må nok indrømme, at det skal være 100% ren norsk skovkat, altså med stamtavle og jeg tænker lidt, at stadigvæk hvis, så ville jeg gerne have 2...Så de 2 killinger vokser op sammen.

    Men må nok også indrømme, at jeg overvejer en voliere....For bare tanken om, at miste en kat igen, uha det gir mig ubehag i maven smiley

    Men tusind tak for hjælpen, det var rart, at komme nogenlunde ind på rette spor smiley



  • #13   9. jun 2010 DK Healling Heart, nej perser skal det ikke være smiley
    (jeg er opvokset med persere hihihi) søde dejllige katte, men det duer ikke til vores naturrige have smiley


  • #14   9. jun 2010 nej også det jeg tinkte sss men tror bestemt en norsk skovkat er et godt vald er også rigtig pæne sss

  • #15   9. jun 2010 Camilla- Aslan er jo også en blandings kat smiley Så selvom han er blanding af MCO så er det jo ikke sikkert han har sind som en...
    Det med en løbegård er en rigtig god ide, vi skal selv have bygget en når der lige kommer lidt penge i kassen igen, hehe...
    Jeg kan heller ikke klare tanken om at finde mine skatte bassen kørt ned eller sådan... Puha´.... Har mistet en kat på den måde, det kommer ikke til at ske igen!


  • #16   9. jun 2010 Jeg vil nu sige han er skovkatte blanding helt sikkert jeg har selv haft skovkat hele mit liv han ligner min gamle kat Oliver smiley

    Jeg vil anbefale Maine coon, Sibirsk Skovkat og Norsk Skovkat kan også anbefale Hellig Birma smiley

    Hvis du vil have en mega social kat vil jeg anbefale:
    Siameser, Orientaler, Ocicat, Bengal eller dertil nære racer.

    Ellers har jeg hørt Persere er en skøøøøøn mis smiley


  • #17   9. jun 2010 Som Ulla skriver, så tag på en udstilling og kig, læs om de forskellige racer, for jeg tror ikke at nogle af os opdrætter ville kunne være objektive og foreslå andre racer end dem vi selv har.
    Der er enkelte af de langhårs racer der ville bliver svære at frisere hvis de osse render rundt i alt muligt udenfor. Så det skal du osse tage højde for. Jeg har Tyrkisk Van og mco og dem kan jeg varmt anbefale, Sibirisk skovkat osse, men der er nu flere gode muligheder. Sindet kan du læse om under de forskellige racer. Det er det jeg synes er vigtigt i første omgang.


  • #18   10. jun 2010 Tak for alle rådene smiley og alle beskederne smiley

    Jeg putter is i maven, og håber stadig på, min kat vender hjem i god behold smiley

    For jeg fandt ud af, at det er jo "bare" Aslan jeg gerne vil have igen...og det kan man jo ikke bare lige sådan, men i har vakt min nysgerrighed omkring norske skovkatte og maine coons...
    Så det vil jeg dagdrømme lidt om her i sommeren smiley


Kommentér på:
Anbefal mig en kat

Annonce