{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.807 visninger | Oprettet:

Killinger på 5 & 6 uger uden mor-mis. {{forumTopicSubject}}

Ja nu var det jo ikke meningen at jeg skulle have mine 2 prinsesser hjem før uge 27 - men har fået besked om at mor-misen er død ..
De befinder sig ude på min rideskole, hvor de er sammen med deres bror.

Men vil det være bedre at jeg henter dem hjem nu, eller hvordan i forhold til den sidste killing??
Ved ikke om ejeren af den, har tænkt sig så at tage den med hjem nu..

Og er der i tilælde af at jeg henter dem hjem nu her, noget jeg skal være opmærksom på, iforhold til foder og såen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger på 5 & 6 uger uden mor-mis.
  • #1   17. jun 2010 Du skal være opmærksom på loven - Bekendtgørelse om overdragelse af killinger (googl selv eller søg her i forum).

    ***eller hvordan i forhold til den sidste killing??
    Ved ikke om ejeren af den, har tænkt sig så at tage den med hjem nu..**

    Lov eller ej vil det i hvert fald være forkert at tage én enkelt killing med hjem. Den har brug for at være sammen med sine søskende mange uger endnu.


  • #2   17. jun 2010 Ville heller ikke hente dem hjem, medmindre ejeren af den sidste killing også hentede sin.

  • #3   17. jun 2010 Tinka

    Mig bekendt, så har hun flere katte derhjemme .. Ved ikke om dette ville hjælpe lidt på det ?


  • #4   17. jun 2010 Ejeren må tage alle tre hjem sammen, og beholde dem til de er 12 uger. Hun MÅ slet ikke overdrage dem nu.

  • #5   17. jun 2010
    **
    Bekendtgørelse om overdragelse af kattekillinger


    I medfør af § 11, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 1343 af 4. december 2007, som ændret ved lov nr. 499 og 500 af 12. juni 2009, fastsættes følgende:

    § 1. Med bøde straffes den, der sælger eller på anden måde overdrager eller køber eller på anden måde erhverver kattekillinger, hvis levering af kattekillingerne sker, inden de er 12 uger gamle. På samme måde straffes den, der fra udlandet indfører kattekillinger, der er under 12 uger gamle.

    Stk. 2. Reglen i stk. 1 finder ikke anvendelse, når der er tale om en samlet overdragelse, erhvervelse eller indførsel af moderdyr og killinger, eller når moderløse killinger indleveres til dyreinternater eller overdrages til en ammekat.

    § 2. Justitsministeriet kan meddele dispensation fra denne bekendtgørelse, hvis hensynet til moderdyrets og killingernes velfærd taler for det. Dispensationen kan gøres betinget af nærmere angivne vilkår.

    § 3. Bekendtgørelsen træder i kraft den 15. november 2009.

    **


  • #6   17. jun 2010 Der er ikke nogen der ejer dem nu.
    Det er en af staldkattenes killinger.

    Men kan selvfølgelig godt se det med at den sidste(altså ikke dem af mine), har brug for sine søskende til at udvikle sig.

    Men kan de alle tre klare sig uden en mor ?


  • #8   17. jun 2010 **Der er ikke nogen der ejer dem nu.
    Det er en af staldkattenes killinger.**

    Ejeren af rideskolen er ejeren. Og killingerne må IKKE skilles nu - uanset hvem der ejer eller ikke ejer dem.



  • #9   17. jun 2010 Har ikke selv nærlæst, men vil tro, der kan findes nyttige informationer her:
    http://www.hittekilling.dk/


  • #10   18. jun 2010 Hov ja, Heidi siger noget. Uge 27 ville da have været for tidligt at hente dem. Nu er mormissen godt nok død, men det gør det bestemt ikke mindre vigtigt, at killingerne forbliver sammen indtil de er mindst 12 uger gamle.

  • #13   18. jun 2010 Lad killingerne være sammen til de er 12 uger, selvom de ikke har deres mor har de stadig brug for hinanden

  • #14   18. jun 2010 Hvis de er født d. 6-7. maj må de da ikke hentes før d, 26. juli dvs uge 30 :S

  • #15   18. jun 2010 Ulla

    De er "lukket inde" i en heste boks, og kan ikke komme ud derfra. Så de ikke kommer under en hest. Og de er vant til kattebakke - og besørger faktisk ikke i halmen.


    Heidi
    Den ene er fra 1 maj (mener jeg) og den anden er fra 6-7 maj .. Men det er ligegyldigt smiley
    Men altså, de er sat som afhentningsklare i uge 26 - og hvis ikke de bliver hentet, bliver de enten overdraget til et kattehjem eller aflivet.
    Der er i forvejen alt for mange katte derude - og de ønsker absolut ikk flere.

    Men noget helt andet er, at mange altså får killinger hjem på 8 uger .. om det er lovligt eller ej, ved jeg ikke. Jeg vil bestemt ikke være den første.


  • #16   18. jun 2010 Desuden vil den ældste også være 10 uger i uge 27, og den yngste vil være 9½ uge.

  • #17   18. jun 2010 **Men noget helt andet er, at mange altså får killinger hjem på 8 uger .. om det er lovligt eller ej, ved jeg ikke. **

    Nå, det ville du ellers have vidst, hvis du havde læst den lovtekst jeg kopierede herind i går.

    Du har måske heller ikke læst, at vi er flere her, der skriver, at killingerne IKKE BØR SKILLES FØR DE ER 12 UGER GAMLE?
    (skrevet med stort i håb om at det så lettere kan læses)


  • #18   18. jun 2010 **Men altså, de er sat som afhentningsklare i uge 26 - og hvis ikke de bliver hentet, bliver de enten overdraget til et kattehjem eller aflivet.**

    Og hvem har så sat dem som afhentningsklare i uge 26? Det er jo for pokker for tidligt! OG ulovligt!
    Bring dem dog til et kattehjem eller internat med det samme, hvis ejeren ikke kan finde ud af at lade killingerne blive sammen de få uger endnu. Det er få uger for mennekser, men nogle uger der kan få stor betydning for killingernes fremtidige liv.


  • #19   19. jun 2010 Okay, nu kan jeg virkelig se hvad folk har sagt om at folk virkelig er nogen snobber på kattegalleri :s

    Tinka

    Tak men jeg kan godt læse selvom det er skrevet med småt !
    Og jo, jeg har faktisk læst det hele.
    Jeg har indtil du skrev det med lovgivning været i den tro at de gerne måtte sælges som 8 uger - men mange bare først gjorde det som 12 uger.
    Men det betyder jo bare, at jeg ikke er den eneste der har taget fejl af hvornår de må tages fra mismor.
    Emma jeg har oprettet, er da også solgt som 8 ugers smiley Og hun har sq ikke taget skade som kat af det ..

    Men at du skrev som du gjorde, var sq unødvendigt !!!
    Jeg skrev for at få hjælp - ikke for at få såen noget smidt i hovedet !!

    og Heidi
    Nej han bliver ikke druknet!
    Han bliver jo ligesom nok hentet af hende som har købt ham?!


  • #20   19. jun 2010 Jeg melder mig under snobbefanerne.

    Der er ingen grund til du bliver uartig - det er DIT ansvar at sætte dig ind hvad du har med at gøre - tro er ikke nok.

    Og at det tilsyneladende ser ud til at gå godt med en killing der er solgt som 8 uger er jo ikke ensbetydende med det gør det hele dens liv.

    Læs den her link -. super god information skrevet for ca. 20 år siden, sørgeligt man ikke er blevet klogere siden:-(

    http://www.aahusets.dk/Killinger%2012%20uger.htm


  • #21   19. jun 2010 Maria Rasch - hvor stor er den hesteboks?

    Den fra 1. maj er først klar d. 24. juli til afhentning hvor den vil være 12 uger! Dette er uge 29 IKKE 26

    Fordi mange gør det, betyder det da ikke at det er helt iorden :S Der er også mange mennesker der slåt andre mennesker ihjel, er det så helt okay hvis jeg går ud og stikker en ned på gaden?

    Det har intet med snobberi at gøre, men killingernes velfærd :S


  • #22   20. jun 2010 Kom her med dem så får de en plejemor og søskende til de er 12 uger og kan flytte hjemmefra!!

Kommentér på:
Killinger på 5 & 6 uger uden mor-mis.

Annonce