3.771 visninger
|
Oprettet:
Min kat er for tyk {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
MIn kat er 1 år gammel og er en indekat, den vejer 6 kg, Den er alt for tyk syntes jeg. Vi giver den ikke specielt meget at spise, men den bevæger sig nærmest ikke. Har i nogle råd til hvordan jeg kan få den til at blive tabe sig? Den spiser light mad. Jeg har overvejet at tage den med ud og gå nogle ture, men ved ikke om det er synd for den da det er en indekat?
Mvh. Anne.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Svar: 73
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Find missens yndlingslegetøj og tag den med op til øverste trin..
Kast så legetøjet ned og katten vil suse efter det..
Gentag det nogle gange om dagen..
Hvis den er ivrig nok, kan du også kaste det op ad trappen..
Så skal den arbejde endnu mere for at få fat i det...
Du kan også købe en aktiveringsbold, og give den sin daglige foderration deri.. Så skal den arbejde lidt for føden..
Det giver måske ikke så store resultater...
Men lidt vil det gøre..
Plus at katten aktiveres samtidig..
Håber du kan bruge mine råd :o)
God søndag
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 7
Jeg ville foreslå diætfoder fra dyrelægen, og ikke for mange godbider.
Man kan dog købe en kugle til katte, ligesom du kan til hunde, hvor du smider noget foder i, i stedet for at give den hele fodret i skålen, kan du smide halvdelen ned i den der kugle, der gør både at katten får motion og den bliver aktiveret på en måde, som katten også synes er sjovt.
Held og lykke med det.
jun 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
Overvejer om jeg skal tage den med ud i opgangen og lege lidt med den op og ned af trapperne. Måske jeg skulle gå nogle ture med den udenfor, er bare bange for den så hele tiden vil ud og bliver "ked af" at være en indekat.
Har prøvet det med kuglen, men den ligger sig bare ved siden af den og kigger på den!
Nu bliver jeg da helt i tvivl om jeg skal give den noget andet foder, der er lidt blandet meninger om dette...
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 2 Svar: 7
okt 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 19
Min kat er for tyk