1.061 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
gå tur med indekat ? gå tur med indekat ?
Da vi bor i lejlighed er vores kat Maddi en indekat, vi har haft hende i 3 måneder nu, før vi fik hende var hun også 100% indekat.
Kan ikke rigtig fide ud af om jeg synes det ville være en god ide at få en kattesele og gå tur med hende, eller om det er bedst at lade være, når hun aldrig har været ude?
Kom gerne med erfaringer
0 synes godt om
jul 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 14
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
En kat, der aldrig har været ude, vil ikke bare gå rundt uden for og snuse for at opleve nye ting, især ikke et fremmed sted. Den vil være meget bange.
I forvejen skal en kat ikke bæres udenfor. Den skal selv have lov til gradvist at søge ud af en åben dør i sit eget tempo, for ellers kender den ikke vejen ind igen.
Og har den først smagt friheden udenfor og vænnet sig til den, kan man IKKE tage det fra den igen, i hvert fald ikke uden omkostninger.
Jeg ville heller ikke gå tur med den. Hvad vil du også gøre, hvis I møder en løsgående hund, som vil angribe den? Katten vil i panik måske kravlle op ad dig (du bliver flået), og hunden vil følge efter.
Nu ved jeg ikke, om den altid har være alenekat eller har været vant til andre katte, for så ville jeg I stedet for anskaffe en kat mere, hvis hun viser tegn på at kede sig.
jul 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 14
*mega* .. Vi købte hende fra kattens værn, hvor der selvfølgelig var andre katte, men har forstået det sådan at da de fik hende, havde hun gået for sig selv..
Hvis jeg valgte at lade hende komme ud i snor, kunne jeg ikk drømme om at gøre det et åbent sted, hvor jeg risikerede hunde eller andre forstyrende ting.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 105
Du skal gå tur med den hver dag hvis i vælger den løsning at gå tur med ham.
Hvis jeg kunne gå tilbage og ændre i at gå ud med alexander ville jeg blive ved med at have ham som indekat.
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 41 Svar: 247
Jeg vil sige at det ikke er en specielt god ide at gå en tur med katten. Katten har sin egen vilje og den vil være MEGET bange hvis den kom et nyt sted hen..
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 40
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 40
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 31
Vi bor i et roligt område med store græsplæner og små hyggelige kroge. Han elsker at undersøge det hele og jagter også fuglene og bruger lang tid på at sidde og observere fuglelivet.
Jeg ville dog aldrig tage ham med ud til fremmede steder, men kan se at det er den rigtige løsning for ham og er med til at berige hans liv.
Katte er jo ligeså forskellige som mennesker, så det der gør en kat glad, gør en anden utryg. Det kræver føling med kattens sind, sprig og signaler at vurdere.
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 31
gå tur med indekat ?