{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Katten med på ferie {{forumTopicSubject}}

Vi har lige været en uge på Fur i et dejlig hus med tilhørende have. Albus var selvfølgelig med, da vi ikke synes han skulle passes allerede, og vi vil gerne at han vænnes til at komme med os på ferier mm. Jeg har aldrig før haft mine katte med på ferie, så jeg var spændt på hvordan det kom til at gå.
Det gik superfint, vi havde købt en sele til ham og en lang snor så han kunne gå ud og ind. Herhjemme er han indekat og har kun været ude i snor en enkelt gang.
Han var meget glad for at ligge under rosenbuskene og holde øje med alt hvad der foregik. Da vi kom hjem faldt han helt naturligt ind i de gamle mønstre. Jeg var bekymret for om han ville kunne affinde sig med at han nu ikke bare kan komme ud hele tiden. Tilsyneladende tilpasser han sig bare det miljø man placerer ham i og er tryg sålænge vi er i nærheden. Summa sumarum: Albus passer indtil videre fint på de beskrivelser jeg har læst om Maine Coon kattens temperament og det er jo skønt smiley

Go' sommer til alle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katten med på ferie
  • #1   10. jul 2010 Mine katte går ikke og higer efter døren, og de får lov til at komme ud i snor et par gange om året, om sommeren nogle gange mere hvis jeg lyster

• #3   10. jul 2010 Hvis han ikke nu plager efter at komme ud, så er det altså ikke synd, at han ikke kommer det. Men man skal selvfølgelig være klar til at tage konsekvensen af, hvis udelivet trækker i ham på et tidspunkt. Jeg har før hørt om katte, der kunne håndtere det. Og mange, der ikke kan.
    Mine kommer med over til mine svigerforældre i Ribe (bor selv i KBH), og det elsker de trods den lange tur. Mine katte kravler selv i transporttaskerne, når de gøres klar. Andre katte brækker sig og har tynd afføring bare man overvejer at skulle ud at køre. Sådan er det så forskelligt. Hvis katten kan lide det, og det fungerer for alle parter, så synes jeg det er helt fint. Men jeg ville ikke gøre det for f.eks. et døgn. Det er når det er længere ture på mere end een overnatning.

• #4   11. jul 2010 Jeg er altid meget opmærksom på Albus' signaler, således også om han "kan tåle" ikke at komme så meget ud, nu vi er kommet hjem. Havde jeg boet i hus med have havde jeg bygget en løbegård til ham, da jeg synes det er kattens natur at komme ud, men altså, vi bor i lejlighed i et område hvor alt hvad der kan sælges videre, stjæles incl. katte! Derfor kommer Albus ikke ud uden snor. Noget andet er at her er mange hunde, og selvom der står i reglerne for området, at hunde skal føres i snor sker det langt fra altid - og DET skal Albus heller ikke udsættes for! Jeg vil fortsat tage ham med ud i snor, hvis han er tryg ved det. Mit indtryk er dog at han er glad, tilfreds og tryg sålænge han er i nærheden af hans menneskefamilie smiley Derfor var det også mit skøn, selvom det er en lang køretur, som han ikke ligefrem billigede, at han ville blive langt mindre stresset af, at komme med sin familie, fremfor at skulle passes af fremmede.
    Så fremover kommer han også med på ferie, medmindre vi tager på en 3 mdrs walkabout i Australien...hvilket vi nok ikke gør med 3 mindre børn og lavvande i kassen! smiley

• #5   11. jul 2010 Og så er det ikke alle der tiger om at komme ud bare fordi de mjiaver ved døren, det kan sagtens være fordi de ikke acceptere en lukket dør

• #6   11. jul 2010 Præcis Tanja smiley Albus protesrerer højlydt hvis dørene er lukket ind til de rum han plejer at færdes i smiley

Kommentér på:
Katten med på ferie

Annonce