Katten med på ferie {{forumTopicSubject}}
Vi har lige været en uge på Fur i et dejlig hus med tilhørende have. Albus var selvfølgelig med, da vi ikke synes han skulle passes allerede, og vi vil gerne at han vænnes til at komme med os på ferier mm. Jeg har aldrig før haft mine katte med på ferie, så jeg var spændt på hvordan det kom til at gå.
Det gik superfint, vi havde købt en sele til ham og en lang snor så han kunne gå ud og ind. Herhjemme er han indekat og har kun været ude i snor en enkelt gang.
Han var meget glad for at ligge under rosenbuskene og holde øje med alt hvad der foregik. Da vi kom hjem faldt han helt naturligt ind i de gamle mønstre. Jeg var bekymret for om han ville kunne affinde sig med at han nu ikke bare kan komme ud hele tiden. Tilsyneladende tilpasser han sig bare det miljø man placerer ham i og er tryg sålænge vi er i nærheden. Summa sumarum: Albus passer indtil videre fint på de beskrivelser jeg har læst om Maine Coon kattens temperament og det er jo skønt
Go' sommer til alle
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Mine kommer med over til mine svigerforældre i Ribe (bor selv i KBH), og det elsker de trods den lange tur. Mine katte kravler selv i transporttaskerne, når de gøres klar. Andre katte brækker sig og har tynd afføring bare man overvejer at skulle ud at køre. Sådan er det så forskelligt. Hvis katten kan lide det, og det fungerer for alle parter, så synes jeg det er helt fint. Men jeg ville ikke gøre det for f.eks. et døgn. Det er når det er længere ture på mere end een overnatning.
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 12
Så fremover kommer han også med på ferie, medmindre vi tager på en 3 mdrs walkabout i Australien...hvilket vi nok ikke gør med 3 mindre børn og lavvande i kassen!
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 12
Katten med på ferie