{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Kastrering, sælge, og beholde en {{forumTopicSubject}}

Nu hvor jeg har fået killinger, tænker jeg på, at det nok er bedst at kastrere dem alle. Mine forældre havde inviteret nogle af deres venner i går, som har hund, men de sagde, at de alle 3 nok er hankatte. Men de er stadig unge, så der går 2 måneder før det kan ske.

Har læst, at man godt kan få det gjort, når de bliver 12 uger, er det rigtigt? og hvis man også vaccinere dem samtidig og får givet dem ormekur, hvor meget kan man så tillade sig at sælge dem for? Synes ikke, at det skal være gratis at give killinger væk, når man har ordnet de ting på forhånd for den/de nye katteejere. Man kan jo heller ikke være sikker på, at de gør det, selvom de siger det.

Men jeg har også tænkt mig at beholde den ene. Den er stribet, og har kun hvide poter, ligesom handsker, og så noget hvidt blandet med striber på bagbene, og hvid mave. Den ser så sød ud:D Kan man godt have en mormis sammen med en af sine unger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastrering, sælge, og beholde en
  • #1   11. jul 2010 Jeg synes godt, man kan tillade sig at bede om, at dyrlægeudgifterne dækket.

    Ja, hvis begge katte er neutraliseret, så er der sjældent problemer med at beholde en killing.


  • #2   11. jul 2010 okay, tak. tror nok jeg nok jeg så vil beholde den smiley

  • #4   11. jul 2010 Lotte: tak for dit svar. Tror også at min dyrlæge giver rabat. Synes også det er vigtigt man gør det, da jeg har læst et sted, at det også gør ondt på katten, når den ikke er kastreret/neutraliseret, og den kommer i løbetid. Så derfor vil jeg gerne gøre det. Især når det er hankatte, der strinter når de er i løbetid.

    Men kan ikke rigtig få mig selv til at gøre det ved min hunkat. Jeg ved ikke rigtig hvorfor. Det er noget jeg føler: det ville være ondt at gøre det. Så overvejer p-piller. Men hvis dyrlægen er imod det, på grund af, det ikke er godt. Så bliver jeg nok nødt til at gøre det alligevel. Skal studere, og så er det ikke godt, hvis den bliver ved med at få killinger.


  • #5   11. jul 2010 Selvfølgelig gør det ondt på hunmissen, men ikke noget de ikke kan komme sig over og der findes jo vidundermidler mod smerter ;).
    Fordelene ved at neutralisere er LANGT større end at fylde den med p-piller. Hunkatten bliver mere harmonisk og p-piller har en masse eftervirkninger.
    Så med mindre du har et ønske om at hunkatten skal have killinger, så gør hende en tjeneste at få hende neutraliseret smiley


Kommentér på:
Kastrering, sælge, og beholde en

Annonce