Hjælp!, sælger vil ikke give os vores killinger hvis ikke vi kan overtage dem tidligere end aftalt {{forumTopicSubject}}
Hej! jeg søger enten noget erfaring eller råd på min problem da jeg simpelthen ikke ved hvad jeg skal stille op og er ved at gå ud af mit gode skind. D. 14 september faldt jeg over de skønneste killinger på facebook, det var en tidligere bekendt, hvis søster havde fået killinger. Min kæreste og jeg havde lige købt lejlighed med overtagelse 1.november og da min kæreste og jeg i de seneste 5 år har boet i en 1-værelses og derfor ikke synes det var ok at have kat, havde vi aftalt at nu hvor vi endelig flyttede i noget større med god plads til katte, skulle det endelig være tid. Timingen var klart lidt off da vi jo desværre ikke var flyttet ind endnu, så da jeg rakte ud til min bekendte, spurgte jeg med det samme om det var muligt først at overtage kattene efter d. 1 november da det ellers ikke var muligt for os, mest af alt af hensyn til killingerne. Hun spurgte sin søster og vendte tilbage med et "ja det er helt fint". Samme aften talte vi i telefon med sælger og aftale at vi ville overtage i starten af november og vi sendte depositum med det samme. Kort efter skrev hun at hun var i penge problemer, så om ikke vi kunne betale det resterende beløb også, hvilket vi så gjorde. Udover overtagelse havde vi også aftalt at prisen for katten (2000 pr. killing) var inkl. sundhedstjek, vaccine, chip og ormekur. Ikke længe efter anden betaling sagde hun at hun havde fået et godt tilbud for alle killinger som var inkl. steralisering/kastrering og om vi ville sende hende 1500 for dette, så ville hun sørge for det. Igen i god tro da jeg kender hendes søster og hun virkede så glad for at vi tog et søskende par og gav udtryk for hvor meget vi gerne vil gøre for at give dem et godt liv. næste besked fra hende er så at der havde været en misforståelse og vi skulle overføre 700 mere. Jeg undersøgte selv hendes begrundelse om at steralisering er dyrere en kastrering, og synes også det ellers havde været ret billigt så vi overførte de 700 ekstra. dyrlæge aftalen blev gang på gang aflyst og hun ender med at sige det nok var en fusker som ikke vil give hende pengene tilbage, og om ikke vi kan lægge penge ud til hun kan gå til en anden dyrlæge som tager 4000. Det siger vi nej til, og aftaler at vi selv tager kattene til dyrlæge efter overtagelse. Ved første samtale aftalte vi også at komme på besøg en uge efter, denne aftale aflyser hun også, og det sker først sen eftermiddag dagen før, selvom jeg har skrevet 2 gange om morgenen. Da hun har fortalt hun står stramt og er stresset vælger vi at være forstående og give hende nogle dage inden vi spørger om hvornår vi så kan komme ud og se dem. Hun melder pas og vi viser igen forståelse da jeg tænker at hun da ikke kan scamme os når jeg kender hendes søster... i slutningen af oktober gennem 2 separate samtaler beder jeg hende så bekræfte afhentdningsdato d.4 november da vi tager en uges fri fra arbejde for at være hjemme med kattene og derfor er nødt til at vide hvornår vi overtager dem. Først siger hun ja. Herefter siger hun at hun pludseligt selv skal flytte d. 1 november og om ikke vi kan tage killingerne d.31. Vi siger pænt nej, da vi bor i en 1-værelses der er fyldt til renden og ikke vil være forsvarlig at have dem i og når de slet ikke kender os vil vi ikke udsette dem for at de skal bo i en papkasse og flyttes få dage efter med vildt fremmede, larm, nye omgivelser, boring, nedpakning og udpakning af lejlighed. Hun siger hun finder ud af det. for at hjælpe tilbyder vi at fremskynde til d.3 og dette acceptere hun. Hun skriver så igår, d.29 at hun ikke kan have kattene med i den nye bolig så vi er nødt til at tage dem fra torsdag. Vi skriver tilbage at det kan vi ikke. Det nægter hun at acceptere og affejer alle argumenter jeg kommer med for hvorfor jeg ikke mener det er forsvarligt og at det er med god grund at aftalen fra start var at vi kun ville indgå i købet hvis vi kunne overtage efter indflytning. Hele natten skriver frem og tilbage da hun nægter at acceptere et nej og siger vi ikke prøver at løse problemet fordi vi ikke vil gå med til hendes løsning. Som noget af det første undersøgte jeg katte pensioner og desværre er det sådan at de ikke modtager uvaccinerede katte. Jeg googler og googler og kan ikke finde andre løsninger end at hun enten må spørge et familie medlem eller snakke med et internat. Hun mener så at jeg er helt langt ude fordi jeg bare vil smide dem på internat og at hun synes det giver bedre mening at de er hos os end hendes familie, men igen fordi hun ikke vil acceptere at vi ikke vurdere det som forsvarligt. Nu vil hun så sælge kattene til nogle andre og nægter at betale vores depositum tilbage, og hun medregner heller ikke at noget af prisen for kattene også var for dyrlæge behandlinger de aldrig fik. Og når jeg siger at det er hende der bryder aftalen da vi stadig gerne vil overtage kattene som aftalt d.3 november, påstår hun fortsat at hun mener vi bryder aftalen fordi vi ikke vil tage dem tidligere. Jeg aner ikke mit gode råd for hvad vi skal gøre. Forbrugerklagenævnet hjælper ikke i privat sager og jeg ved simpelthen ikke hvad der er det rigtige at gøre herfra, da vi bare gerne vil have vores katte men ikke vurdere det muligt at overtage dem før tid. Har nogen af jer oplevet lignende eller har nogle gode råd om hvem/hvor man kan søge hjælp til at finde ud af hvad vores rettigheder som købere er her?
dec 2023
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 3 Svar: 14
okt 2024
Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 8
dec 2023
Hun lyder ikke som en person, man har lyst til at indgå nogen form for aftale med, og måske skulle I prøve at løsrive jer fra tanken om, at det skulle være netop hendes killinger, I vil have: Der er masser af søde og dejlige killinger derude - fra ærlige og pålidelige mennesker.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 560
Jeg ville nok opgive tanken om både pengene og killingerne, for I får næppe nogen af delene. Kig hos et internat næste gang i stedet for.
okt 2024
dec 2023
jul 2018
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 740 Katte: 13 Emner: 710 Svar: 7.996
få så meget af tingene hen i jeres nye hjem, og så lav et rum til killingerne, og så skal de bare blive derinde imens i komemr på plads
er du på FB så prøv denne gruppe
https://www.facebook.com/groups/1170800253428492
okt 2024
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 377 Katte: 4 Emner: 185 Svar: 7.245
Dernæst kan jeg sagtens følge dig i, at de ikke skal flytte ind i flytterod.
Kunne I måske komme uanmeldt og hente kattene?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.957
Jeg forstår UDMÆRKET, at det er bøvlet og uoverskueligt at overtage killingerne lige midt i en flytning
Hvis hun pludselig ikke vil udlevere dem, så ville jeg, hvis det var mig, simpelthen blive stående på hendes dørtrin og have bevis for korrespondance og for pengeoverførsler klar, og kontalte politi om nødvendigt.
Jeg håber, det løser sig for jer og killingerne.
jul 2018
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 802 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.292
Jeg ville forlange pengene retur og finde katte et andet sted kort og godt. Og så ville en politianmeldelse være på sin plads.
Hun lyder som en rigtig røver, som i kan få problemer med mange gange.
Hun skulle vel ikke hedde Melissa?
okt 2024
Susanne, der sprang mit hjerte lige et slag over. Hun hedder Melissa
nov 2013
Det samme gør hun med hunde.
Hun flytter ofte, fordi hun "glemmer" at betale husleje.
Hun køber biler på afbetaling og betaler ikke.
Og ja, jeg kunne blive ved.
En af mine venner havde solgt hende to katte på afbetaling. Hun nåede at få den ene leveret, men så stak katten af. Opdrætter kørte fra Horsens hver dag for at lede efter killingen. Melissa deltog ikke. Så da killingen blev fanget efter en del dage, tog opdrætter den med hjem. Hun havde ikke betalt en rød reje for kattene.
okt 2024
nov 2013
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.957
Udover politi kan I også overveje at gå til pressen. Måske det kunne hjælpe andre til ikke at falde i samme fælde.
Rigtig træls for jer, og for killingerne, som havde kunnet få et godt hjem hos jer. Øv altså
dec 2023
okt 2024
dec 2023
okt 2024
dec 2023
okt 2024
Hjælp!, sælger vil ikke give os vores killinger hvis ikke vi kan overtage dem tidligere end aftalt