1.193 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hjælp ? Hjælp ?

Heej..
Jeg har en lille killing på 11 uger. til at starte med var hun super renlig, men nu er hun pludselig begyndt at tisse ude i køkkenet, men tisser samtidig stadig på kattebakken. har prøvet at flytte bakken. men så tisser hun bare et andet sted i køkkenet.. ved ikk længere hvad jeg skal gøre..
Samtidig bliver hun ved med at gnide sig i mit ansigt når jeg ligger på sofaen eller prøver at sove.. har prøvet at sige nej og sætte hende væk, men hun bliver ved..
Er min første gang med kat, så er meget fortvivlet omkring hvad jeg skal gøre ?
mvh Helene

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp ?
  • #1   11. jul 2010 Vi ligger også tit og nusser. men vil ikke have hun er oppe i mit ansigt.. så ved ikk helt hvordan jeg skal få hende til at stoppe uden at få det til at virke som om jeg ikk vil snak med hende..
    Jah hun er stadig meget lille.. missemoren døde, så jeg valgte at tage den til mig frem for at aflive den.. har haft kontakt med dyrelægen og fået hende tjekket og fået ordenlig foder til hende smiley

• #2   11. jul 2010 Grunden til at det er dit hoved hun vælger er at det gør katte ved hinanden, blandt andet når de hilser. Og da hun var så ung da du fik hende anser hun dig som sin mor. Det er derfor den rigtige prægning er så vigtig. Lad hende få noget mere tid, hun er stadig meget ung, det er i hverr fald vigtigt at du ikke afviser hende. Det at hun tisser på gulvet kan sagtens være stress og forkert prægning. Ikke at du har gjort noget forkert, men en killing har brug for en anden kat for at "lære" at blive en kat.

• #3   11. jul 2010 okay.. ´tak.. hvad skal jeg så gøre.?. bare give hende en masse kærlighed og håbe det går over..
    det er mest det tisseri der er det værste.. ligemeget hvad jeg gør bliver hun ved.. prøver at lukke ud i køkkenet.. men så snart hun så får chancen så spæner hun derud og tisser..

• #4   12. jul 2010 Hvor har du hendes bakke stående? Den må IKKE stå i nærheden af hendes mad og vand og gerne et sted, hvor der ikke er for megen trafik frem og tilbage.

Hvis jeg var dig, ville jeg sætte en ekstra bakke op ude i køkkenet og se, om det ikke løser problamet.

Hun forbinder dit ansigt med DIG, som er hendes nye mor, og det er jo dit ansigt, der sender signaler til hende via dine øjne og din stemme.

Jeg vil for øvrigt stærkt anbefale dig at give hende en jævnaldrende legekammerat, hun kan lege naturlige killingelege med og putte sammen med, især når du ikke er hjemme.

• #5   12. jul 2010 Kattebakken står ude i min gang.. og maden står også i gangen.. bare i den anden ende..
    har overvejet det med at sætte en ekstra op i køkkenet, men er heller ikk intra i at det skal være permenent..
    umiddelbart har jeg ikk resurser, tid eller penge til at få en ekstra lille kat, så håber mig og cleo kan finde ud af det, bare os to.. smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #7   12. jul 2010 Sjovt så forskellige vi er. smiley Jeg elsker når mine katte gnider/nusser mig i hele hoved, både om morgenen i sengen når man vågner, og resten af dagen,,, åhhh det er bare så dejligt. smiley Da jeg fik Perle drengen, "lærte jeg ham at det er så dejligt at ligge helt tæt oppe til mit hoved og så små nysser engang imellem. Nu SKAL det være sådan altid når vi nusser. ha ha

De andre katte er lige så store nussegøjer og vi får mange gange om dagen ansigt til ansigt nus og kysser.... ummm det er så dejligt synes jeg..... Det vil jeg aldrig kunne undvære og tror heller ikke mine katte vil. smiley .....Elsker at tage deres lille misse hoved i mine hænder og kysse nusse dem, og de elsker det. smiley

• #8   12. jul 2010 Tja personligt elsker jeg også når min kat nusser kind med mig, det giver en dejlig nærhed med ham:) Men da ikke alle er til det kan jeg anbefale produktet Feliway, det får som refill til at sidde i stikkontakter og du kan også få det i en spray som du så kan sprøjte på der hvor du gerne vil have at den gnider sin kind, Det er et helt uskadeligt kattehormon der er i og det er ikke noget man på nogen måde kan lugte, det andvendes til nervøse katte og katte med let problem adfærd. Vi bruger selv den til stikkontakt i stuen da vores kat ellers laver nervøs kradsning i sofaen og det har løst det fuldstændig.

• #9   12. jul 2010 Felis F: jeg føler det unødvendigt at du er så grov.. spørge forsvivlet om hjælp. kan skam godt forstå den almene kat.. men da det er en meget ung killing jeg har med at gøre, vil jeg vide at jeg gør det rigtige.. bare fordi jeg har kat betyder det så heller ikk at jeg SKAL have en kattebakke i mit køkken.. der er 1000 andre steder den kan stå.
    syns du skal skrive til andre.. for din hjælp kan jeg da íkk bruge til en pind.. jaah hun er ung. men jeg ville helle tage den til mig end at aflive den !

• #10   12. jul 2010 Til jer to andre..
    Jeg nyder også nu at hun gnider sig på min kind, men syns ikk om hun slikker mig i munden og konstant er i mit ansigt. Da hun lige pt har "klamydia" (betændelse i øjne og næse) så syntes jeg ikk det var så rart at hun gned i mit ansigt.. så manglede en måde at få hende væk derfra uden at afvise hende..
    Og bare for at ingen tvivler, så har hun været ved dyrelæge og fået piller og øjendråber..

• #11   12. jul 2010 Eftersom hun er kommet for tidligt fra sin mor, har hun stadig et udækket suttebehov, så du kan muligvis (til dels) løse problemet ved et par gange i døgnet at give hende sutteflaske.
    Man kan købe speciel killingemælk - Hun må nemlig ikke få sødmælk.

• #12   12. jul 2010 PS:
    Angående tisseriet må du under ingen omstændigheder skælde hende ud for det. Det eneste du opnår er blot at gøre situationen meget værre.

• #13   12. jul 2010 Altså tror Feliway kan stoppe tisseriet, den skal bare placeres i det rum hvor problemet er. og selvfølgelig har man ikke lyst til at ha en "syg" kat helt oppe i sit hoved:)

• #14   12. jul 2010 Nej det er jo det.. men havde svært ved hvordan jeg skulle få hende til at lade være.. for ville jeg heller ikk afvise hende..
    Kan det Feliway købes i en alm. dyrebutik eller ?

• #15   12. jul 2010 Ja nogen dyrehandlere der handler med katte mad osv har det som regel, fik det anbefalet af dyrelæge fordi vores kar også havde lidt problemer med uønsket adfærd og det er helt væk nu og vi behøver ikke længere at bruge det, allerede i løbet af få dage sker der en mærkbar forandring og den uønskede adfærd forsvinder:)

Kommentér på:
Hjælp ?

Annonce