{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

*Freaky Zee* M
*Freaky Zee* M
Tilmeldt:
22. jun 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 50

Hylende Killing! {{forumTopicSubject}}

Vi har fået 3 små killinger her i mandags, og som set i nogle tråde har vi haft lidt problemer med den ene killing Athene, hun skriger konstant og hele tiden, skønt hun ligger ved mor, hun dier dog ikke, men bliver 'tvangsfodret' med engangssprøjte, det har også hjulpet på hendes vægttab, så hun er oppe i vægt igen (yes!) men hvad pokker skal vi gøre ved hyleriet?! Hun er kun stille meget lidt tid af gangen, og hun er virkelig VIRKELIG hysterisk. Og da hun har svinget meget i vægt, vejer hende vi jo af og til, men når hun nu er så hysterisk, er hun ikke til at veje, den skifter jo fra -24 til 1324 g. og det tror vi altså ikke helt på hun vejer. hvad gør man ved sådan en sprælsk lille hystade? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hylende Killing!
  • #1   21. jul 2010 Hvis hun ikke spiser, er hun sulten.
    Hvis I støttemader hende, skal I gøre det ca.hver anden time.
    Tager mormis sig af hende?


  • #2   21. jul 2010 Hun bliver støttemadet hver anden time ja, og vi har også været nede på hver 1,5 time, og mor tager sig rigtig godt af hende, men er helt forvirret over hun ikke blot ligger stille som de andre. Athene er jo dødlevende. hun kravler over det hele, og kan ikke holdes i ro.. og ja vi troede også det var sult, men skønt mad-tilbud hyler hun, som har hun ikke tid til at spise fordi der skal hyles.

  • #3   21. jul 2010 Har i haft hende til dyrlæge, lyder som om der er et eller andet galt med hende...

  • #4   21. jul 2010 Tænker lidt som Randi K - hun kan have forstoppelse eller smerter...

  • #5   21. jul 2010 Miss- Kan ikke forstå han ikke har undersøgt hende nærmere? Det syns jeg i SKAL kræve at få gjort!
    Det er ikke iorden hvis det er fordi hun har ondt, at hun skriger og vrider sig sådan! smiley


  • #6   21. jul 2010 har hun været på wc ??

    Hvis i bare propper mad i hende, men ikk sørger for hun kommer af med noget igen, ja så får hun jo ondt .....


  • #7   21. jul 2010 kan også være hun er stressed over alt det der sker hun er jo ikke så gammel og der er sket meget for hin på det korte tid hun har vert her

  • #8   21. jul 2010 En killing der skriger er højst sandsynligt sulten. Husk doseringen er vejledende. Mine åd 2-3 gange så meget da de var 2½ uge, som der står på pakken. Giv evt et par dråber vand. Hun kan osse have ondt i maven pga pulveret, det giver tit forstoppelse. flydende erstatning er helt klart at foretrække til sådan en ung killing. Hæld 2 ml vand ekstra oveni mælken for at være rimelig sikker på at hun ikke dehydrerer.
    Uha jeg misunder jer ikke flaskearbejdet. kommer den af med tis og afføring ??? Sørger mormis for det ?? det er meget vigtigt Held og lykke med hende.


  • #9   21. jul 2010 i skal sørge for at duppe den i numsen med en våd finger gnide den lidt rundt der så den kommer af med sin afføring det har jeg også gjort med min lille kat Blobber. og ellers frygter jeg den måske fejler det samme som de sidste to leje kammerater jeg havde til Blobber. for så er der intet i kan stille op s¨er det bedst vare at aflive den med det samme. for ellers bliver det alt alt for dyrt for jer smiley

  • #10   21. jul 2010 vil nødig male fanden på væggen, men min mening er få en anden dyrlæge til at se den nu.... killinger der hyler konstant er ofte døds syge smiley her i huset har vi til dato ikke haft en eneste skrigende killing som er overlevet trods flere dyrlæge besøg smiley håber det bedste for det lille pus

  • #11   21. jul 2010 Jeg synes også det lyder lidt voldsomt.. Det må være mega stressende for mormis. Og hvis den hyler pga smerter, så er det jo forfærdeligt.. Så ville jeg godt nok snart give den fred smiley Held og lykke med det hele.

  • #12   21. jul 2010 Du skal prøve at få den til at tisse på noget hvidt - det skal se'fø'li være gult.

    En killing - den skal spise og sove. Et eller andet er der galt


  • #13   22. jul 2010 Kiggede dyrlægen den efter for ganespalte, og undersøgte han, om der var åbent til endetarmen, så den kan komme af med afføring?

    Se også efter, om killingen har hævede øjenlåg og øjenomgivelser i forhold til de andre. Hvis der sikker lidt hvidlige fnug i øjenspalten, er det er sikkert tegn.

    En indelukket øjenbetændelse gør vanvittigt ondt, og øjnene SKAL åbes. Ellers bliver den blind.
    Dette gøres ved gentagne gange at bade øjenspalten med håndvarmt vand, mens man forsigtigt prøver at trække øjenlågene fra hinanden.
    Er der betændelse, vil det pible ud og ligne mayonnaise.
    Bliv ved med at bade øjet og tryk så forsigtigt helt udefra og ind mod øjet, og bliv ved, til der ikke kommer mere.
    Øjnene kan så i første omgang skylles med sterilt saltvand.

    Jeg har oplevet dette to gange med plejekillinger, der også skreg konstant og var meget urolige.
    De holdt op, da deres øjne blev ordnede.


  • #14   22. jul 2010 Mere til orientering!

    Hvis man af en eller anden årsag - f.eks. som denne - skal have en killing aflivet, er det bedst for dens mor at få dyrlægen til at komme forbi og gøre det.

    Lige så snart killingen har fået den aflivende sprøjte, lægges den tilbage i fødekassen. Når den så er blevet kold, mister missemor interessen for den og skubber den til til side. Så kan man fjerne den.

    Men tager man en pivende killing og går med den, vil hun kalde og lede efter den længe, og det er synd.

    Man KAN også risikere,at hun begynder at flytte de andre killinger.


  • #15   22. jul 2010 Mega - hun kaldte kun et øjeblik, og vil sige.. at hvis vi kunne få dem herud, havde vi gjort det, prøvede vi allerede at få dem til igår.. men de vil simpelthen ikke forlade deres lille fine dyrehospital.. jeg ringede rundt til dem alle igår, for at få dem til at komme og gøre en ende på dens lidelser.. Men ak, dyrlægerne her er simpelthen ikke engang værd at nævne med ord og bogstaver.. Men Moren har det fint, hun render rundt ved os nu og snakker og kæler, som hun har prøvet på de sidste par dage, men aldrig nået fordi Athene kaldte hende tilbage. Nu ligger hun bare inde ved Artemis & Chaos, og passer de to små.

  • #16   22. jul 2010 Nok bedst den fik fred smiley Selvom det er trist... Hvil i fred lille mis....

Kommentér på:
Hylende Killing!

Annonce