{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

forladt gravid kat hva gør man {{forumTopicSubject}}

da jeg mistede min freja i november måned rendte jeg dag og nat og kaldte på hende i 3 måneder. og hver gang kom der en meget tynd kælen hunkat spænene over til mig hun var fyldt med hårknuder hun sad trofast foran døren til en tomt forlandt faldfærdigt hus. nu til aften kom mig og en veninde til at snakke om den kat og ville vise hende hvor hun holdte til og der var hun igen denne gang dog meget meget gravid jeg har besluttet at tage hende til mig da jeg synes der i forvejen er fyldt godt op på internaterne. men vi har jo pt selv 4 14 ugerskillinger og en 5 ugers, så synes altså ikke jeg ville have flere killinger. nu er mit store spørgsmål om det er forkert at aflive disse killinger når hun føder og så få hende tjekket i hoved og hale af dyrelægen ?

det skal lige siges jeg er modstander af at aflive kattekillinger men når mormissen har gået minimum ½ år uden tag over hovedet og er i dårlig fysisk stand er det så ansvarligt at lade hende beholde disse killinger ikke nok med hun er gravid der er mange derinde og det jeg meget sikker på hun er dobbelt så stor som min baby der fik 6 stk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forladt gravid kat hva gør man
  • #1   23. jul 2010 hun er hos en veninde nu og ringer til dyrelægen imorgen tidlig. hvis mormissen ikke fejler noget ville jeg nok ikke aflive hende men synes bare ikke jeg kan overskue at få et kuld mere da babu´s var planlagt men musse der heldigvis kun fik en var et uheld og ingen tvivl om at hun skal neutraliseres

  • #2   23. jul 2010 Hvis jeg var dig, ville jeg ret hurtigt få katten bragt til en dyrlæge og bede om at få den testet for FIV/FeLV. (Katte-Aids/Leukæmi).
    Er testen positiv, bør katten aflives, men er den negativ, og katten ellers ikke viser tegn på sygdomme, ville jeg få den neutraliseret, vaccineret og øremærket - og måske også barberet for knuder..

    En hunkats moderfølelse vågner først under fødslen og ikke FØR, så det vil IKKE være synd for hende at få fjernet de ufødte killinger.

    Det vil det derimod være, hvis hun føder killingerne, og de derefter aflives, for kattedyr er nok de dyr, der har den stærkeste moderfølelse.

    Der er den mulighed at få den ordnet som genudsætningskat via Kattens Værn. Hvis du selv bringer den til dyrlæge, skal du så gøre opmærksom på, at det er en genudsætningskat. Så underskriver du en erklæring om, at du fremover vil tage dig af katten (være fodervært), og din betaling er 5-600 kr. for alt.

    Jeg kunne heller ikke overlade sådan en forhutlet kat til at klare sig selv.
    Det har hun gjort længe nok - alt for længe smiley

    Held og lykke!

    PS: Jeg vil blive meget glad, hvis du kommer med en melding om det videre forløb,


  • #3   23. jul 2010 mega mange tak ville undersøge det med kattens værn

  • #4   23. jul 2010 nu har jeg læst lidt på nettet om genudsætning af katten men der er få regler omkring støtte de skal være vilde og de skal kun kunne håndteres i bur

  • #5   23. jul 2010 Det tager min dyrlæge ikke så højtideligt!

  • #6   23. jul 2010 Jeg ville vælge at gøre brug af Mega forslag. Jeg synes bestemt det ville være synd at lade hende føde killingerne, og så aflive dem, til gengæld ville hun ikke savne dem, hvis du vælger at lade hende neutralisere nu.



  • #7   23. jul 2010 Nu ved jeg ikke, hvor Sandved ligger, men er det i nærheden af Køge, så kontakt Kaare på Køge Dyrehospital. Han har et meget stort hjerte for nødstedte katte.

  • #8   23. jul 2010 mega ham prøver jeg at google og ringer til ham med det samme smiley

  • #9   23. jul 2010 er det ham (link fjernet)

  • #10   23. jul 2010 Mega : hvis det er ville det være en stor hjælp hvis du kunne snakke med ham når du nu kender ham skal nok tage den første og bedste tid imorgen da jeg står og skal til spisning i dagplejen her kl 16.30

  • #11   23. jul 2010 for han kan nok næppe nå det idag jeg køre gerne den lange tur til køge hvis han ville tilbyde denne store hjælp

  • #12   23. jul 2010 Maria - Jeg kender ham ikke personligt, men har fået ham varmt anbefalet af min dyrlæge Lene Thaulow, Vordingborg Dyrehospital.
    Hende benytter jeg selv, og hun gør også et stort arbejde for nødstedte katte.

    Hende kan jeg ringe til og også til Faxe Dyrehospital, som jeg har brugt i over 16 år.

    Men ring da til Kaare og forklar ham situationen og sig, du har fået ham anbefalet. Han er meget sød at tale med.


  • #13   23. jul 2010 jeg fik fat i sekretæren og det lød ikek somom hun ville hjælp med mindre jeg ville betale 1400 ,-

  • #14   23. jul 2010 Hvor langt er der fra dig og til Vordingborg eller Faxe?

  • #15   23. jul 2010 der er langt men er villig til at køre den tur

  • #16   23. jul 2010 Til Faxe: Ifølge Krak: Afstand:41,5 km Rejsetid:40 min i bil.
    Det er lige ud hele vejen, aå vidt jeg kan se.

    Til Vordingborg ifølge Krak: Afstand:46,0 km Rejsetid:43 min i bil.

    Jeg kan kolntakte begge steder.


  • #17   23. jul 2010 Ring til mig - Det er nemmere:
    56 71 17 87


  • #18   23. jul 2010 super det lyder godt hilsen maria

  • #19   23. jul 2010 lige en lille update herfra smiley mega har så stort et hjerte at hun har hjulpet mig og morkatten meget hun sørgede for vi fik en tid hos vordingborg dyrehospital på mandag hvor der ville blive taget godt om hende. mormissen bor pt i vores garage indtil hun er tjekket for div. sygdomme hun har det godt og får masser af godt foder og frisk vand hun er faldet så godt til at man skulle tro hun havde været her altid. hun er en rigtig dejlig mis men hun ligner en halvgammel kat men det håber jeg dyrelægerne kan hjælpe med at finde ud af. vi har døbt hende freja da hun altid kom da jeg ledte efter min forsvundne kat der hed freja smiley
    EN STOR TAK TIL MEGA vi ville aldrig glemme hvad du har gjort for os smiley


Kommentér på:
forladt gravid kat hva gør man

Annonce