Han bider i ledningerne. Han bider i ledningerne.
Hej derude..
Jeg har brug for et godt råd.
Min MCO bider i alle mine ledninger, både store og små - selv min tykke ledning til min elevationsseng.
Det er ret irriterende, for det er ikke alle ledninger jeg bare lige kan skaffe en ny af, plus det kan kan være farligt for ham, hvis han får stød..
Er der nogen der kender noget man kan smørre ledningerne ind i?
Og Spørgsmål 2: Hvorfor bider han overhovedet i ledningerne? Han er 1½ år gammel og selvom han får afvide med et rap over næsen han ikke må, så lusker han over og gør det igen selvom vi sidder og kigger på ham.
På forhånd tak.
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 105 Svar: 412
Nu er det ikke sådan at jeg bruger hele håndfladen over næsen, men jeg trykker ham let på næsen med pegefingeren - det syntes jeg ikke der er noget galt i når katten gør noget forkert.
Jeg prøver det der gå væk kat, for ligger ikke lige inde med chilli'er
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 18 Svar: 55
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 134
jan 2010
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 87
De kan købes i Jem & Fix.... vi har også en killing der var MEGET glad for ledninger....
Det har løst problemet med ledningerne bag møblerne. De synlige ledninger... ja hvis han bider i dem - så får han en gang af vandforstøveren.....
Nu gør han det næsten ikke mere.
mar 2006
Charlotte B: Det er lidt svært at samle ladere til Iphone, headsæt og bærbare ind i elkabler da det er ledninger der bliver flyttet rundt ofte.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
som man også bruges til modvirkning af sårslikning. de synes det smager hæsligt
mar 2006
jan 2010
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 87
Vi har da også fået bid-mærker i laderne til vores bærbare - som står på sofabordet når vi bruger dem.
Er vi ikke hjemme - bliver de sat ind i et skab. Så kan kattene ikke komme til dem - og tyvene kan ikke se dem.....
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Det svier og brænder i kattens mund MEGET længe. - Prøv selv!
Smør i stedet for ledningerne med f.eks. kamferolie, kamfercreme eller citronolie.
Katte hader lugten af det og holder sig væk.
mar 2006
Men nu er jeg rygopereret, og jeg har ikke ret mange kræfter til at skal rende rundt og flytte tingene ind i skabe hver gang jeg forlader stedet, nu er vores ladere for det meste ved vores natborde så de lader når vi sover.
Derfor efterspørger jeg et middel som jeg kan smørre eller sprøjte på så de ikke bryder sig om at bide i ledningerne.
mar 2006
Nu har du selv MCO og har erfaret du ved hvad du taler om, så kamfercremen var måske en go idé - finder man det i Matas eller på apoteket?
maj 2007
Ja - begge steder!
Da mine katte tit sprang op på mit TV, gned jeg et tyndt lag citronolie på. Det hjalp også. - Jeg kan selv bedre lide lugten af citron end kamfer
PS: For øvrigt er den en dårlige idé at straffe katten ved eks. at slå/trykke den på næsen.
For det første kan man ikke gøre det, HVER GANG katten bider i ledningen (eller noget andet, den ikke må), og for det andet vil den IKKE forbinde det med ledningen, men med den, der gør det.
Det eneste man opnår er, at den bliver bange eller utryg ved en.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Men ellers så kom Mega med nogle gode forslag.
mar 2006
Er lugten af kamfer slem?
Skal dog lige sige at det er ikke noget jeg gør ofte eller hårdt.
Jeg gjorde det feks idag da jeg for 7 gang havde rejst mig og han udemærket godt vidste at han ikke måtte, men blev ved bare for at irritere.
Så "bobbede" jeg ham på næsen med pejefingeren og så stoppede han.
Det er selvfølgelig ikke den fremgangsmåde jeg helst bruger og det er også derfor jeg spørger om et råd så jeg kan stoppe bideriet.
maj 2007
Leger du ellers tit med ham, og hvordan har han det sammen med Loui? (Du skriver i din profil, at Loui er dit et og alt).
MCO er generelt meget mere aktive end persere, så måske keder han sig.
Når du nu har fået smurt alle ledningerne, og de lugter grimt, så ville jeg give ham hans eget stykke ledning, han kan lege med. Du kan jo trække i den anden ende
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
Min veninde havde en cocker-spaniel som gnavede hjørner af væggen som hvalp, når hun var hjemmefra (max 30 min) -Hun gjorde det samme, på væggen, den er nu muret op igen!
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 193
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
mar 2006
Selvom jeg har skrevet at Loui er mit et og alt så betyder Chevy lige så meget, de er begge to mit et og alt, mine små baby'er
Det er for det meste om morgenen han gør det, måske fordi han keder sig og vil have at vi står op..
Han bider i ledningerne.