8.295 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Han bider i ledningerne. Han bider i ledningerne.

Hej derude..

Jeg har brug for et godt råd.

Min MCO bider i alle mine ledninger, både store og små - selv min tykke ledning til min elevationsseng.

Det er ret irriterende, for det er ikke alle ledninger jeg bare lige kan skaffe en ny af, plus det kan kan være farligt for ham, hvis han får stød..

Er der nogen der kender noget man kan smørre ledningerne ind i?

Og Spørgsmål 2: Hvorfor bider han overhovedet i ledningerne? Han er 1½ år gammel og selvom han får afvide med et rap over næsen han ikke må, så lusker han over og gør det igen selvom vi sidder og kigger på ham.

På forhånd tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han bider i ledningerne.
  • #2   23. jul 2010 Hvorfor er et rap over næsen forbudt?
    Nu er det ikke sådan at jeg bruger hele håndfladen over næsen, men jeg trykker ham let på næsen med pegefingeren - det syntes jeg ikke der er noget galt i når katten gør noget forkert.

Jeg prøver det der gå væk kat, for ligger ikke lige inde med chilli'er smiley

• #3   23. jul 2010 Jeg har haft samme problem, det har koster 4 opladere til mobiltelefoner og 2 ladere til vores bærbare computere. det er holdt helt op efter han har fået sig en legekammerart. men prøv go negl, det er neglelak der smager grimt, til dem der bider negle.

• #4   23. jul 2010 tabasco-sovs

• #5   23. jul 2010 han keder sig sikkert og gør det for at få opmærksomhed. Det er absolut ikke ok at slå,knipse en kat eller andet dyr på snuden. Den kan jo ikke se forskel på at det er en farlig ledning eller en snor den må lege med. At afstraffe dyr på den måde hjælper ikke, man kuer dem kun og risikerer at få et håndsky dyr. Her en kat

• #6   23. jul 2010 Min hankat bider også i ledninger - men han er killing, så tænkte om det kan være fordi han skal skifte tænder? - for han har nemlig en legekammerat..

• #7   23. jul 2010 El-works kabelsamlere

De kan købes i Jem & Fix.... vi har også en killing der var MEGET glad for ledninger....
    Det har løst problemet med ledningerne bag møblerne. De synlige ledninger... ja hvis han bider i dem - så får han en gang af vandforstøveren.....
    Nu gør han det næsten ikke mere.

• #8   23. jul 2010 Han er 1½ år gammel, hvis ikke nærmere de 2, skifter han så stadig tænder.

Charlotte B: Det er lidt svært at samle ladere til Iphone, headsæt og bærbare ind i elkabler da det er ledninger der bliver flyttet rundt ofte.

• #9   23. jul 2010 bitterspray
    som man også bruges til modvirkning af sårslikning. de synes det smager hæsligt

• #10   23. jul 2010 Heidi * Nu med killinger på Hp´en * .: Hvor finder man det henne? smiley

• #11   23. jul 2010 Det er rigtigt Gigi... men jeg sørger for at lade min tlf på køkkenbordet - hvor kattene ikke er.....

Vi har da også fået bid-mærker i laderne til vores bærbare - som står på sofabordet når vi bruger dem.
    Er vi ikke hjemme - bliver de sat ind i et skab. Så kan kattene ikke komme til dem - og tyvene kan ikke se dem.....

• #12   23. jul 2010 Chili og Tabasco smiley
    Det svier og brænder i kattens mund MEGET længe. - Prøv selv!
    Smør i stedet for ledningerne med f.eks. kamferolie, kamfercreme eller citronolie.
    Katte hader lugten af det og holder sig væk.

• #13   23. jul 2010 Charlotte: Det er også iorden at i gør det sådan.
    Men nu er jeg rygopereret, og jeg har ikke ret mange kræfter til at skal rende rundt og flytte tingene ind i skabe hver gang jeg forlader stedet, nu er vores ladere for det meste ved vores natborde så de lader når vi sover.

Derfor efterspørger jeg et middel som jeg kan smørre eller sprøjte på så de ikke bryder sig om at bide i ledningerne.

• #14   23. jul 2010 *Mega* - Jeg sad også og tænkte på et produkt som ikke direkte gjorde "skade" på katten.

Nu har du selv MCO og har erfaret du ved hvad du taler om, så kamfercremen var måske en go idé - finder man det i Matas eller på apoteket?

• #15   23. jul 2010 "Nu har du selv MCO og har erfaret du ved hvad du taler om, så kamfercremen var måske en go idé - finder man det i Matas eller på apoteket?"

Ja - begge steder!

Da mine katte tit sprang op på mit TV, gned jeg et tyndt lag citronolie på. Det hjalp også. - Jeg kan selv bedre lide lugten af citron end kamfer smiley

PS: For øvrigt er den en dårlige idé at straffe katten ved eks. at slå/trykke den på næsen.
    For det første kan man ikke gøre det, HVER GANG katten bider i ledningen (eller noget andet, den ikke må), og for det andet vil den IKKE forbinde det med ledningen, men med den, der gør det.
    Det eneste man opnår er, at den bliver bange eller utryg ved en.

• #16   23. jul 2010 Det kan du købe ved de fleste dyurhandler /net.
    Men ellers så kom Mega med nogle gode forslag.

• #17   23. jul 2010 *Mega*

Er lugten af kamfer slem? smiley

Skal dog lige sige at det er ikke noget jeg gør ofte eller hårdt.
    Jeg gjorde det feks idag da jeg for 7 gang havde rejst mig og han udemærket godt vidste at han ikke måtte, men blev ved bare for at irritere.
    Så "bobbede" jeg ham på næsen med pejefingeren og så stoppede han.
    Det er selvfølgelig ikke den fremgangsmåde jeg helst bruger og det er også derfor jeg spørger om et råd så jeg kan stoppe bideriet.

• #18   23. jul 2010 Kan det mon tænkes, at katten gør det for at få kontakt med dig?
    Leger du ellers tit med ham, og hvordan har han det sammen med Loui? (Du skriver i din profil, at Loui er dit et og alt).

MCO er generelt meget mere aktive end persere, så måske keder han sig.

Når du nu har fået smurt alle ledningerne, og de lugter grimt, så ville jeg give ham hans eget stykke ledning, han kan lege med. Du kan jo trække i den anden ende smiley

• #19   23. jul 2010 Det bedste råd som jeg nogensinde har fået af min dyrlæge og rent faktisk taget til mig til FULDE, efter både at have haft schæfer og killinger som ELSKEDE ledninger.. Tag varme-creme, camfer-creme eller tigerbalsam, smør hænderne ind, og derefter gnid hænderne på ledningerne.. Katte kan ikke fordrage lugten, og det smager sikkert grimt, men så langt kommer d ealdrig for lugten er nok.. Jeg har gjort det én gang ved mine mobil-ladere, og kattene har ikke rørt dem siden..

Min veninde havde en cocker-spaniel som gnavede hjørner af væggen som hvalp, når hun var hjemmefra (max 30 min) -Hun gjorde det samme, på væggen, den er nu muret op igen! smiley

• #20   24. jul 2010 min simba havde samme problem med specielt opladere og det har kostet nogle stykker , men vi har simpelthen gjort det at hver gang han har gjort det så har vi sagt ah ah og evt flyttet ham væk eller taget et stykke legetøj til ham og det har virket her , men man skal have tålmodighed og det sker da også en gang imellem sjældent at han prøver men jeg behøver kun og sige ah ah så holder han op .

• #21   24. jul 2010 Herhjemem hedde "gå væk kat" versko og spis, det har den odsatte effekt på mine katte XD

• #22   9. aug 2010 Undskyld jeg ikke har fået svaret siden sidst smiley

Selvom jeg har skrevet at Loui er mit et og alt så betyder Chevy lige så meget, de er begge to mit et og alt, mine små baby'er smiley

Det er for det meste om morgenen han gør det, måske fordi han keder sig og vil have at vi står op..

Kommentér på:
Han bider i ledningerne.

Annonce