{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.159 visninger | Oprettet:

Klør i øret {{forumTopicSubject}}

Aslan har nu været 2 gange til dyrlæge med hans øre. Det klør på ham, og man kan se det er revet indvendigt (bløder af og til) det er beskidt brun/sort-agtigt...

Men hver gang, finder de ingen øremider....De gør intet, det er renset, men stadig siger de der intet er i vejen...
Det forstår jeg bare ikke, for det er ikke normal adfærd han udviser. Normalt gør han ikke sådan, og jeg vælger altså, at tro på ham...Der er noget, ellers har der været noget...

Normalt har jeg fuld tillid til mine dyrelæger, og det er 2 forskellige der har tilset ham med 1 uges mellemrum, men jeg forstår ikke (hvis det passer at alt er fint) at han måske ved hver berøring, klør og klør i sit venstre øre...

Nogen af jer, der har haft en kat, som gjorde det samme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klør i øret
  • #1   2. aug 2010 jeg havde så gået til en anden dyrelæge for det kan jo ikke helt passe da smerte påførsel ikke er normalt

  • #2   2. aug 2010 kan det være noget længer inde end øregangen moske

  • #3   2. aug 2010 Ja, jeg tænker også, at der MÅ være et el andet...
    Øret udefra ser normalt ud, det er ikke hævet osv, men når han ligger el går, så er han lidt slukøret og man kan se pga øret der lligesom laver et "knæk" at noget irriterer ham...

    Ellers er han jo sund og rask, og en veltilpas dreng.



  • #4   2. aug 2010 Katten klør sig ikke uden grund , Det kan være noget der sidder helt helt nede i øregangen ved trommehinden som vi ikke kan se .

    Håber du finder ud af noget ..


  • #5   2. aug 2010 Overproduktion af ørevoks lyder ikke som om, at der sidder noget i øregangen. Det ville dyrlægen også nemt kunne se, når de tjekker for øremider.
    Jeg tror nærmere du skal foreslå dem, om det kan være en allergi eller overfølsomhed af den slags. Det burde rimelig nemt kunne testes ved at give binyrebarkhormon i en periode. Virkningen af b-hormon bliver desværre dårligere og dårligere for hver gang det gives, så det kan kun bruges til at konstatere allergi. Ikke til at holde allergien i skak. Hertil må man finde ud af, hvad der fremkalder problemet og så fjerne det fra kattens omgivelser (foderallergi er SLET ikke utænkeligt - jeg har een, der klør i ørerne, når hun får kylling over en længere periode).


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   2. aug 2010 Dyrlæge Boysen Hudklinik for Kæledyr.

    Dyreklinik for kæledyr med hud- og øreproblemer. Vi tilbyder diagnostisering og behandling på baggrund af den sidste nye viden. God kommunikation til henvisende dyrlæge og dyreejer prioriteres højt. Åben prispolitik.

    http://www.dyrlaegeboysen.dk/


  • #7   2. aug 2010 Indtil du finder den rette løsning på problemet bliver du i øvrigt nødt til at få vist, hvordan du selv opløser og renser ørevoksen og hjælper katten. Det er jo uholdbart at du skal rende til dyrlæge hver gang han er generet, og det er mere rart for katten, hvis du kan hjælpe den med det samme.
    Men den bagvedliggende grund skal findes! Det er kun kortsigtet at gå og rense det ud hele tiden.


  • #8   3. aug 2010 Hvis årsagen var allergi, ville ikke kun det ene øre være dårligt, og du må ikke bruge spritholdigt ørerens, når der er rifter inde i øret.

    Har katten været i narkose, mens han fik øret undersøgt?
    Det er nogen gange nødvendigt for at øregangen kan undersøges grundigt.

    Jeg synes, at meget tyder på, han har fået et fremmedlegeme i øret, også den hyppige dannelse af ørevoks.


  • #9   3. aug 2010 ja han har før fået undersøgt hans ører i narkose. Det var i forbindelse med øretatoovering og hans kastration. Der havde han også haft kløe i ørene dengang tilbage i april 2010.
    Der fandt man heller ikke noget.

    Jeg vil helst ikke begynde, at røre ved hans øre, det er meget ømt, og særdeles klistret her til morgen.
    Her i nat, er han også begyndt, at ryste på hovedet. Som om han forsøger, at ryste noget ud.

    Jeg har aftalt med dyrlægen, at jeg kommer med ham kl 13, og så må vi se hvad de siger til det. Han virker ikke til det gør ondt, men det irriterer ham sååå meget.
    Jeg tror nu ikke det er hans foder, men alligevel et godt bud er det, for det er kun det ene øre dvs det venstre.

    Tak for buddene, vi må se hvad de siger.


Kommentér på:
Klør i øret

Annonce