{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øret klør
  • #1   9. okt 2007 øremider. kontakt en anden dyrlæge. for det skal behandles. evt. rens det med lidt lunkent vand. lige indtil du har fået noget til det

  • #2   9. okt 2007 helt enig med charlotte. det lyder som øremider så ring efter en anden dyrelæge og så får du nogle dråber på apoteket og de er ikke ret dyre.

  • #3   9. okt 2007 jeg mener også det kan smitte, men er ikke helt sikker. for kan se du har andre katte

  • #4   9. okt 2007 Hej Sabrina. Jeg synes det er ret uforståeligt at din dyrlæge ikke har reageret på hendes øre, og vil mene at du skal gå til en anden dyrlæge og få kigget på det..
    Det er ikke særligt seriøst af din første dyrlæge,- heller ikke selvom det ikke er noget "alvorligt", så er det meget generende for dit kat..

    Det er ikke nemt at sige lige hvad det kan være, men det kan ske at være øremider,- og det kræver behandling fra dyrlægen. Det kan også være at hun har fået sig kradset, de svider og klør og så kradser hun sig endnu mere,- det er en ond cirkel.

    Synes at du skal tage til en anden dyrlæge, og få kigget på det. Indtil da kan du tage et stykke vat, eller vatrondeller, og vride hårdt op i lunken vand. Brug så en finger til at tøre hende i øret, bare så langt du lige kan komme ned, uden at presse finger eller vat ind i øret på hende. Gør det nogle gange om dagen, og sørg for at det er hårdt vredet op, da der ikke må løbe vand i øret på hende. Brug ikke vatpinde, da du nemt kan komme til at skade hende hvis de kommer for langt ind.

    Du kan også købe noget mildt øre-rens ved dyrlægen, for det er sikkert nødvendig at få renset på fra bunden.., men det vil dyrlægen forklare når du kommer derind,- til den rigtige vel at mærke.. :o)


  • #5   9. okt 2007 ørermider ses som kaffegrums-lignende snask i øret og er smitsomt. det skal behandles med øredråber. synes du skal få dig en anden dyrlæges vurdering.

  • #6   9. okt 2007 Ja, underligt at dyrlægen ikke har reageret på det. Jeg ville også søge en anden dyrlæge.

    Jeg vil foreslå dig, at du renser ørerne med noget madolie på vat/vatrondeller først. Pas på ikke at få det ud i pelsen, den bliver bare SÅ fedtet af det - og det gør den også af Fucidin, som nogle dyrlæger anbefaler. Vi prøvede det uden det hjalp.

    Øremider - det snask der er i ørene ligner nærmest kaffegrums. Hvis ikke det ser sådan ud, er det måske ikke øremider.

    Vi har med stort held behandlet med 1-2 dråber Frontline i hvert øre og resten i pelsen. Gentages efter et par uger (kun i ørerne) Det er det, man bruger mod lopper. MEN det må ikke bruges, hvis der er kradset hul.

    Hvis I har andre katte eller hunde, skal de også behandles for øremider, da det smitter meget nemt.

    Mvh
    May-Britt


  • #7   9. okt 2007
    Jeg håber meget, du vil lade en anden dyrlæge se på katten, der er noget galt med de ører, når de klør og er snaskede. Læs evt:

    (link fjernet)


Kommentér på:
øret klør

Annonce