{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Nr. 2 kat... Hjælp søges.. {{forumTopicSubject}}

Hej KG..

Jeg håber i kan hjælpe mid et par spørgsmål...

Vi er ejer af en neutraliseret hunkat på 2½ år.. Vi står og skal flytte i hus og vil med tiden godt have en hunkat mere... Men vi ved ikke om en ny kat vil blive accepteret...

Hvad er jeres erfaringer med at få en nr 2 kat??
Hvordan gjorde i med at sætte dem sammen??

Håber på at få jeres erfaringer omkring en kat mere i hjemmet...

Tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nr. 2 kat... Hjælp søges..
  • #1   3. aug 2010 Syns det er svært at sige om det vil gå med jeres kat, hvis hun altid har være alene kat er det ikke sikkert hun syns det er sagen med ny mis i huset...
    Hvis i vil have kat, så syns jeg i skal have den fra killing... Så går det lidt nemmere smiley

• #2   3. aug 2010 Ja det ville også være en killing vi skulle have.... smiley

• #4   3. aug 2010 Jamen den første kat du har vil måske være beskytsom overfor sit territorium, men der går nok 1 uge, så lærer din kat at acceptere den. Måske vil den med tiden lege med den nye killing og endda begynde at pleje den.
    Du skal bare holde øje de første uger. Killinger plejer at være gode til at kende de store kattes grænser.

• #5   3. aug 2010 Det er vigtigt, at du sætter den nye kat ind i et lukket rum til at starte med, hvor den kan gå nogle timer og snuse - gerne med nogle af den anden kats ting. Stille kan du introducere dem for hinanden - begynder de at hvæse/slåsse, skal de adskilles igen indtil de har set hinanden an.
    Det er meget vigtigt, at du giver den gamle kat rigtig meget opmærksomhed og forkæler den. Jo bedre den gamle kat har det, jo bedre vil den tage imod den nye kat. Og husk, at den nye killing ikke ved, hvad den går glip af (hvis du giver den gamle kat mest opmærksomhed).
    Håber, du kan bruge det til noget :o)

• #6   3. aug 2010 Marlene- Hvis de begynder at hvæse af hinanden skal man ligepræcis ikke blande sig!
    Hvis kattene ryger i totterne på hinanden så skal man skille dem ad, for de skal selvfølgelig ikke komme frygteligt til skade!
    Men man må IKKE blande sig hvis de bare sidder og hvæser og dapper lidt til hinanden.

• #7   3. aug 2010 Ja vi har også bare ladet vores hunkat (den ældste) hvæse og brumme lige så tosset hun vil.
    Det er hendes hjem, og det er klart og meget naturligt at hun skal vise sin utilfredshed over den lille ny.

Den nye vi har fået er meget nysgerrig og frygtløs. Hun er ikke bange, men holder alligevel en afstand og ved hun ikke skal tæt på den store.

Det er de lyde og kropssprog der signalerer om de er klar til at lære hinanden at kende. Den store er også nysgerrig, men hun skal bare have tid til at vende sig til den lille.

Derfor skal man bare holde øje med dem, og lade dem finde ud af det. Men som Randi siger, skal man skride til, hvis det bliver fysisk.

• #8   3. aug 2010 Så længe de ikke bider/river hinanden til blods og pelsen flyver så skal du bare lade dem være smiley
    Man kan gøre det hele meget værre ved at blande sig!

• Majbritt A
    Majbritt A Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
    #10   4. aug 2010 Jeg har fået at vide at det er nemmest med to jævnalderne katte. Men nu var min kat også kun 6 måneder. Det er også bedst med en han og en hunkat. Og når hun nu er neutraliseret.
    Men skal holde kattene i hver sit rum det første døgns tid. så den lige kan vænne sig til duftene. Man skal være meget opmærksom på at give mest opmærksomhed på den gamle kat. Efter det første døgn kan man lade døren stå på klem så kattene kan se hinanden, men ikke komme til hinanden. Derefter er det bare at vente.
    Det gik som smurt da vi satte vores 2 katte sammen. Han tog næsten imod hende med det samme. Hvæste en gang af hende og det var det.

• #11   4. aug 2010 Majbritt A

Det er ikke nemmenst er kattene jævnaldrene voksne.

Men, det kan lade sig gøre HVIS de begge flytter ind i det nye hjem SAMTIDIG.

Det vil selvfølgelig også gøre en sammenføring med en killing nemmere

• Majbritt A
    Majbritt A Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
    #12   4. aug 2010 Det er rigtigt. Vores var også kun en uge efter vi var flyttet i nyt hjem.

• #13   4. aug 2010 Jeg er pt. igang med at sammenføre 2 katte ..
    Min hunkat på 5 år, er meeeget gal på den lille killing. Hun hvæser og knurre, men gør ham ikke noget, og idag lokkede jeg dem endda til at lege lidt sammen med en "drillepind" smiley

• #14   4. aug 2010 Tusind tak for jeres gode råd og ideer... smiley

Kommentér på:
Nr. 2 kat... Hjælp søges..

Annonce