{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.568 visninger | Oprettet:

Nabo-hankat ANGRIBER vores hunkat :( {{forumTopicSubject}}

Vores lille Solaima bliver desværre jævnligt angrebet af naboens agressive hankat, jeg regner med det er en fertil han som den ser ud og opfører sig.
Det skal siges at alle vores 3 hunkatte (incl Solaima) er sterilliserede og vores han er kastreret. Ingen af vores katte er agressive.
Mine katte er fritløbende, og det skal de blive ved at være.
Det er bare lidt underligt med den hankat, for det går "kun" ud over vores lille Solaima.
Jeg har ikke noget imod at der kommer fremmede katte her, bare de ikke strinter og slås..
Naboen er ret speciel (længere forklaring) så det nytter sandsynligvis ikke ret meget at snakke med ham.
Han har før haft nogle killinger rendende her (de var tamme, det er denne voksne han ikke) og der sagde han først nej til det var hans, men så kom en af sønnerne og sagde "det er vist vores alligevel" og tog dem med hjem og vi så dem ikke mere.
Hvad ville i gøre, jeg har tænkt mig at fange katten i en fælde (den er meget sky når den ser mennesker).
Men jeg er i tvivl om, om jeg bare skal få den aflivet, eller forsøge at tale med naboen og risikere han siger dte er hans og den bare slippes løs igen så jeg fortsætter med at have det problem... smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nabo-hankat ANGRIBER vores hunkat :(
  • #1   6. aug 2010 Du må ikke bare aflive uden at informere naboen og gøre opmærksom på det i medierne (fx det lokale ugeblad)

    Hvis du fanger dem i en fælde kan du indlevere dem på et internat, hvis ejern så vil have dem tilbage må han betale, ellers får de nye hjem


  • #2   6. aug 2010 Det skal siges at katten er ret vild, og jeg tror IKKE den er mærket, jeg har hørt at internat/dyrlæge "bare" afliver hvis man indleverer en umærket vild kat.
    Jeg har intet imod at der kommer andre katte her, bare de ikke slås og strinter, så må de æde og sk!de her hvis de vil.
    Men jeg er ret ked af den angriber vores kat, og sandsynligvis også strinter (kan lugte der er strintet på nogle ting i laden og garagen hvor de kan komme ind).
    Samme nabo har en anden fertil hankat, den ser jeg dog meget sjældent her nu efter den "nye" er begyndt at komme her.
    Jeg ved jo ikke med sikkerhed om det er hans, men jeg ved han har katte og begge katte løber op mod ham når jeg har skræmt dem væk..


  • #3   6. aug 2010 Janni Y - De plejer at fremlyse den først, og hvis der ingen respons er, så kigger de på katten om den er for vild til et nyt hjem eller ej.

  • #5   6. aug 2010 åhh det lyder ikke godt.
    Bare han ikke forsøger, at jage hende væk fra huset....

    Jeg kan godt følge dig i din desperation om, at den kat, skal gå væk....
    Mit bedste bud må være, at skræmme den voldsomt væk, med hvæsende lyde, vandgevær, og ellers strø noget hjortetaksalt ud...men sidstnævnte tvivler jeg på virker.


  • #7   6. aug 2010 Susanne S: Ja jeg tænker også han må være lidt "vild" for netop burde han være underdanig el gå efter kastraten, fordi han lugter mærkeligt...

    Jeg synes virkelig du skal forsøge, at HVÆSE den væk, hvis du har mulighed for det.


  • #8   6. aug 2010 Ja det er på min egen grund det sker, og det har også undret mig at den gør det. En ting der undrer mig er det er vores lille hunkat han går til angreb på, og hun har IKKE gjort noget og er bange for ham, også når han er væk. Det "Felis F" skriver, så må jeg godt "bortskaffe" dyret når den går til angreb på mine husdyr.
    Men jeg har også tænkt på om den er "gakgak", altså der er noget galt med den, for det virker ikke som normal adfærd.
    Som "Susanne S" skriver, burde den være underdanig, jeg kunne måske bedre "forstå" hvis det var en fertil hankat han gik til angreb på, men det er en steriliseret hunkat...
    Jeg tror desværre ikke det er nok at lave "skræmmende lyde for at jage den væk.
    For de gange jeg har været ude for at jagte den væk når den har været i hovedet på Solaima, der har jeg råbt meget højt: "KAN DU SÅ KOMME VÆK DIT DUMME MØGDYR"..
    Og den kommer jo igen og igen, den "gamle" hankat jeg mener bor hos samme nabo, den ser jeg næsten aldrig mere, han kom og åd kattemad her og strintede, og da jeg havde fertile hunkatte tror jeg han parrrede dem, alle vores katte er neutraliserede nu.
    Men den gamle hankat var ikke arrig, den er den "nye" her..
    der var for nogle år siden en ung hunkat (3-farvet) der var vild som rendte her, jeg fik den fanget da jeg ikke ville have den til at bo her, frygtede for der pludselig lå killinger på mit loft. Naboen ville ikke kendes ved den og jeg ringede til kattens værn og spurgte hvad jeg skulle gøre ved den, de sagde bare: "KAN DU IKKE BARE KØRE DEN ET STED HEN OG LUKKE DEN UD"... ØHH, det var ikke lige det jeg havde regnet med de ville sige.
    Så jeg havde den et par dage i buret (tror den var ret bange og sur, den fik selvfølgelig mad og vand) så gik jeg ned i hjørnet ved naboen og slap den løs plus "skød" vand efter den, satte så vand og mad til den dernede og gik hjem med buret.
    har aldrig set den siden, men den gjorde heller ikke nogen fortræd her.
    jeg vil bare ikke have en vild hunkat (fertil) som ikke er min boende her, og risikere uønskede killinger plus jeg ikke kunne komme til den og den kunne have orm/lopper mm.


  • #9   6. aug 2010 måske har din kommune lavet en aftale med kattens værn tænker jeg lidt på, for hvis de nu har, kan du ringe til teknisk forvaltning og få dem til, at få kattens værn ud og fange hankatten i en kattefælde...

    Mine erfaring med kattens værn her, er at de er super kompetente, og region midtjyllands katteinspektør er det dejligste menneske, med hjertet på Helt rette sted smiley
    Men nu ved jeg ikke hvor du i landet bor, men det kunne være forsøget værd, ellers må du låne nogen hunde smiley Når hvæseri ikke hjælper smiley


  • #10   6. aug 2010 Vores hankat blev kastreret da han var 5 mdr gammel, så han har nok aldrig nået at have "hankatte-fornemmelser", han er EKSTREM kælen, men af en el anden underlig grund bange for fremmede mennesker. Vores gamle Gråmis som er mor til vores han (hun er 10 år nu), hun har i et tilfælde med den her arrige hankat, vist noget der lignede sympati med Solaima.
    Jeg løb ud da jeg kunne høre slåskamp, og ganske rigtigt var den dumme hankat her i gang med Solaima, jeg råbte meget højt: "SÅ ER DET FANDME GODT MED DIG; FORSVIND" så Solaima kom fri men nåede kun 4-5 meter væk, så havde hankatten fat i hende igen, men så kom Gråmis og sprang ind i kampen og Solaima kom fri og så flygtede hankatten.
    Men han bliver jo ved at komme, så det er nok umuligt at skræmme ham helt væk.. smiley


  • #11   6. aug 2010 Camilla T: jeg bor i ringsted, og jeg har haft forsøgt ringe til kattens værn engang jeg havde fanget en hunkat, og der var jeg noget forbavset over deres "hjælp"... smiley
    Men jeg har lånt en fælde af en veninde, jeg vil sætte den op nede ved mit læhegn. tættest på naboen, det skal siges at mi grund er en mark på ca 11.000 kvm, og der er nok 20 meter i luftlinje fra mit hus til naboens hus. jeg vil helst ikke sætte fælden op helt tæt på mit hus (selvom hankatten jo også kommer der) for der er jo nok en større risiko for at der går en af mine egne i den. jeg tilser selvfølgelig fælden mange gange om dagen når først den er sat op..


  • #12   6. aug 2010 tastefejl før, der skulle stå 200 meter i luftlinje og ikke kun 20. smiley

  • #13   6. aug 2010 vi har selv lige haft sådan en hankat herhjemme.....
    han gjorde alt hvad han kunne for, at overfalde vores kastrat, og det tror jeg så lykkedes....for der gik 24 dage før vi fik vores kat hjem igen, præcis 1 uge efter hankatten blev fanget.

    Jeg gjorde bare en fejl dengang, jeg forsøgte nemli selv, at fange den i en mår fælde, og det dutter ikke smiley Så håber det er en god rummelig fælde du har lånt, og så håber jeg den går straks i, så i kan få noget ro, for det stresser jo også dine katte, at de skal være på "vagt" overfor den.


  • #14   6. aug 2010 Camilla T:
    Jeg tror faktisk det er en mårfælde jeg har lånt, men jeg har før fanget en kat i den.
    Hvis først den går i og fælden "klapper i" kan den ikke gå ud.
    Ellers må jeg have fat i kattens værn..


  • #15   6. aug 2010 Jeg har brugt kattens værn én gang, men det skulle ske igennem kommunen, som har aftale med kattens værn. Du skal ringe til teknisk forvaltning, som Camilla T skriver. Så er det kommunen (tror jeg nok) der bestiller kattens værn til, at komme med en fælde og afgøre bagefter hvad der skal ske med katten. Du skal bare ikke sige du tror den hører til ved naboen. Du skal sige den er sky og måske vild og at den ANGRIBER DINE KATTE. Det at den angriber dine katte gør, at SÅ SKAL DE så vidt jeg ved, gøre noget ved det. Det var det samme her. Men den hankat var virkelig VILD og han blev også aflivet.

  • #16   6. aug 2010 Skal lige sige, at jeg virkelig var træt af den hankat. Prøvede på alle mulige måder, at blive gode venner med den, men den turde ikke. Den var simpelthen en vildkat. Og mine katte har virkelig fået mange skrammer af den og det var selvfølgelig synd for dem, men det var også dyrt i dyrlægeregninger, vil jeg bare lige sige :))

  • #17   7. aug 2010 Her vil jeg lige sige, at det var en mårfælde, jeg startede med, at bruge...og katteinspektøren sagde til mig, at hvis nogen fanger en kat i den, så må de selv få katten ud af den...de RØRER ikke katte i mårfælder.... (så håber ikke du har fanget ham endnu hi hi hi)

    Men opdater os lige, om "katte-jagten" smiley


Kommentér på:
Nabo-hankat ANGRIBER vores hunkat :(

Annonce