870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Fra ude/indekat til kun udekat? Fra ude/indekat til kun udekat?

kan man gøre katte som er vant til a være både inde og ude katte til ude katte? for overvejer det med vores ikk fordi jeg er træt a dem eller noget men mest fordi nu har de allesamme har 4 fået front line for 14 dage eller mere og de bliver bare ved med a ha lopper stadig væk og vi har gjort rent og sprøjtet over det hele et par gange og min datter på 3 bliver ved med a få loppebid over det hele oz i ansigtet så vi måtte ha hende med til lægen fordi vi trode hun havde fået børnesår igen og ska ha en baby lige om lidt og så syntes jeg ikk baby og lopper høre sammen..

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fra ude/indekat til kun udekat?
  • #1   6. aug 2010 Det er nok fordi du har brugt front line , det virker ikke mere optimalt. Brug advantage fra bayer og så en capstar som tage alt levende inden for 24 timer.

• #2   6. aug 2010 Normalt tager det fra 6 mdr til 1 år at blive lopper, æg, larve evt helt kvit. Lopper har en cyklus som gør at de formere sig meget hurtigt på meget kort tid og de kan gemme sig i alt fra tæpper til paneler. Man skal fortsætte med at behandle i mange mdr før man kan stoppe. Nogle ser resultat med det samme og for andre tager det længere tid.

Jeg har altid brugt Frontline når flåterne dukker frem, da Advantage ikke dækker mod dem. Ellers er Advantage helt fint at bruge resten af året. Mine dyr (katte og hund) er dækket ind med loppemiddel altid og vi har heldigvis ikke eneste loppe mere. Det tog op til 9 mdr før hele vores hus fra fri for dem.

Det kræver tålmodighed. Jeg mener ikke at 14 dage er nok til at gøre kattene til udekatte. Kan godt se problemet med din datter, men det kræver i nogle tilfælde meget meget længere tid.

• #3   6. aug 2010 **Udekat til indekat?** er da vist en misvisende overskrift, eller også er den gal med formuleringen her:**kan man gøre katte som er vant til a være både inde og ude katte til ude katte?**

Hvis det du mener er, om man kan gøre ude- og indekatte til rent udekatte, så er svaret nej, det kan man ikke, i hvert fald ikke uden dårlig samvittighed. Kattene vil ikke forstå hvorfor de ikke må komme ind mere.
    Samme gælder hvis du vil gøre dem til indekatte - så forstår de ikke hvorfor de ikke må komme ud mere.

• #5   6. aug 2010 men det kan man ikk så det la jeg bare vær med så.. så må jo prøve et andet produkt så

• Marie P
    Marie P Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Katte: 4 Svar: 2
    #6   7. aug 2010 som tidligere indlæg skrev så skift loppekur da lopper bliver resistente for frontline. Men man kan godt gøre inde/ude katte til helt ude katte men de skal have et sted hvor de kan være i tørvejr samt hvor i kan sætte mad og vand til dem. jeg har to katte der ellers er begge dele men da vores trejde kat fik killinger. ¨smed¨ hun dem ud men det var heldig vis sommer og hvor ungerne er store vil de gamle stadig være ude. selv om missemor ikke er higsig mere. men nu er vejret bare for godt. den ene har altid været vagabond og kommer sikker igen når det bliver koldt et plejer han. den anden kommer og hilser på men viæl bare være sig selv.

• #7   8. aug 2010 Liane, nå det var helt udekat, du havde tænkt, kan jeg se på rettet overskrift.

Ja, prøv et nyt produkt. Som Heidi skriver er Capstar en mulighed. Det er piller der dræber levende lopper på kattene. (Jeg ville ikke bruge det medmindre jegt havde fundet lopper eller ekskrementer i kattenes pels).

Advantage vet. har de fleste succes med.

Jeg talte engang med en dyrlæge fra Bayer, som sagde, at det var vigtigt at man ikke forhindrede kattene i at komme på steder som senge osv.for det er ofte der lopepræggene er. Og Advantage virker sådan, at de lopper der bliver udklækket, dør ved at bide de Advantage-behandlede katte.
    Så det er altså ikke en løsning (jo måske på meget lang sigt) at smide kattene ud af huset.

Det må være en slem loppeinvasion, når det ikke har hjulpet at sprøjte huset smiley
    Håber I får bugt med de lopper.

PS: Vær grundig med støvsugning, og giv dyner, puder en tur i vaskemaskine (eller måske hjælper ebn tur i fryseren (?)
    Og vær obs på steder som man nemt kan overse, fx grusbakke, fejekost, hårbørster osv.

• #8   8. aug 2010 ja det må vi prøve med et nyt produkt.. vil jo oz helst ha de kommer ind og kan komme når de har lyst .. det er jo hyggeligt når de ligge og hygger med en om aften når man ser tv..så vi prøver noget nyt er vi blevet enige om.. tak for jeres svar

• #9   9. aug 2010 håber du kunne gætte at "lopepræggene" skulle være loppeæggene.

Lige et PS: Smid støvsugerposer ud, evt. brænd dem, efter støvsugning.

• #10   9. aug 2010 ja puha synte vi har prøvet alt men nu prøver vi alså noget nyt til missere..ne.. kan ikk huske hva det hed de vi har købt til a sprøjte med men købt i matas.. hva er det bedste a sprøjte men så:?

• #11   9. aug 2010 Mener at have læst her på KG at det er Trinol 810 (eller et eller andet andet tal) man skal bruge.
    MEN har så også læst om forgiftningstilfælde med dette middel, så vil anbefale, at man følger dosering nøje, og holder mennesker og dyr ude af huset x antal timer efter man har sprøjtet.

Prøv at google eller søg her i forum.

Kommentér på:
Fra ude/indekat til kun udekat?

Annonce