{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.530 visninger | Oprettet:

Kat kaster op efter vådfoder {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Min ene kat har tildens til at kaste op, når han har fået vådfoder. Eller dvs. han gør det ikke HVER gang, han får det. Det svinger meget. Der kan gå uger i mellem, og så kan det ske, at han gør det et par gange om ugen i en periode.
Han har fri adgang til tørkost (Royal Canin, Mainecoon).
Kan det være fordi, han ikke kan tåle vådfoderet? Har en bare en sart mave, eller?!

Kommentarer på:  Kat kaster op efter vådfoder
  • #1   17. aug 2010 Det skal lige siges, at han er semilanghåret, har adgang til stuebambus (spiser han meget af), han får kattemalt og bliver børstet reglmæssigt.

• #2   17. aug 2010 Mit gæt er at han forspiser sig og så må overskuddet jo op igen.

• #3   17. aug 2010 Ja, han får bare ikke særlig meget af gangen. Men det er også mit bud, men alligevel er det lidt sært.

• #4   17. aug 2010 Prøv evt et andet mærke. Min kat har fået konstateret sart mave og skulle derfor have (tørfodder) Hills sensitive stomach blandet med RC Main coon. Han kaster dog op af Hills, så nu får han kun RC. Nogle gange lidt mærkeligt hvad de ikke kan tåle...
    Men prøv nogle andre mærker smiley

• #5   17. aug 2010 Jeg ville bare holde helt op med vådfoderet.

• #6   17. aug 2010 **Jeg ville bare holde helt op med vådfoderet. **

Det er da et hammerdårligt råd, når alle ved...eller rettere burde vide, hvor vigtigt det er for kattes sundhed, at de ikke kun får tørfoder.

Mia s, når der kan gå uger imellem katten kaster op, så har det ikke noget at gøre med, at den ikke kan tåle foderet.

men alle katte kan kaste op af og til uden det behøver betyde der er noget galt.
    Måske foderet har været for koldt, måske katten har spist for hurtigt, eller for meget ...måske vådfoderet hjælper katten til at kaste op hvis den måske har en hårbolle o.s.v.

Hvis katten havde en sart mave eller ikke kunne tåle foderet, så ville den blive dårlig og kaste op hver gang den fik vådfoderet

• #7   17. aug 2010 Giver så sandeligt heller ikke kun mine katte tørfoder. De får kød, ikke dåsemad, som alligevel er 80 % vand.

• #8   17. aug 2010 Tror måske også, han spiser det for hurtigt - han er nemlig ofte før færdig end vores anden kat. Han kaster nemlig ikke konsekvent op, når han har fået foderet.
    Så det er ikke unormalt, hvis en kat kan kaste op 2 gange på en uge f.eks.?
    Der er ikke noget at mærke på ham, han er som han plejer.
    Har allerede fundet ud af, at han ikke kan tåle koldt mad, så det er der taget højde for. Prøvede bevidst et andet mærke vådfoder i dag, men det røg op. (Han har så senere været ude at spise lidt bagefter, og det er blevet i maven smiley )

• #9   17. aug 2010 ***Så det er ikke unormalt, hvis en kat kan kaste op 2 gange på en uge f.eks**

Nej, og især ikke hvis det er fordi den spiser for hurtigt.

'***Giver så sandeligt heller ikke kun mine katte tørfoder. De får kød, ikke dåsemad, som alligevel er 80 % vand***

Ja nemlig, ca 80 % væske....nogenlunde det samme som i kød ;-))))

Og det er det væskeforhold katte helst skal ha' i deres foder....men i tørfoder er der 6-8 % væskeindhold.

• #10   17. aug 2010 Felis F: Mange tak for svar, det beroligede mig lidt smiley
    Og lige præcis pga. det ca. 80 % væske, der er i vådfoderet er netop grunden til, at jeg giver mine to kastrater det smiley

Kommentér på:
Kat kaster op efter vådfoder

x