{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.002 visninger | Oprettet:

Kan man låne en kat ud ? {{forumTopicSubject}}

Min veninde og hendes kæreste vil rigtig gerne have kat(te) men problemet er hun ikke har haft kat, også spurgte hun mig om hun evt. kunne låne en af mine to misser i en uges tid bare så hun kunne danne sig et indblik i hvordan det ville være at have kat.

Kan man låne sin kat ud?

Den kat hun vil låne er en sød, hyper, social kat med masser kattestrejer i ærmet. Tror sagtens han ville kunne overleve det han er meget nem at have med alle steder han stresser heller ikke hvis han skal til dyrelægen.

Hvad ville i sige/gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man låne en kat ud ?
  • #1   18. aug 2010 Tjaaaa det er vel det samme som at sende ens kat i pension i en uges tid smiley
    Jeg ville ikke gøre det men det er fordi jeg er den eneste i hele verden der kan passe mine katte godt nok :-S

    Så hvis du er frisk på det og din kats psyke ikke er noget problem så skal du gøre hvad du føler for. smiley


  • #2   18. aug 2010 Det var et rigtigt spændende spørgsmål og en meget fornuftig veninde du har.
    Hvis det er en person jeg kender rigtigt godt, så ville jeg ikke betænke mig med at låne hende een af mine katte. Men og der et lille men. Hvis det er en voksen kat hun låner er det jo ikke det samme som at have en killing og en uge synes jeg måske ikke helt fortæller hvordan det er at have kat på fuldtid. Men det er meget bedre en ingenting. Meget bedre en mange af de andre der anskaffer kat/killing uden det mindste kendskab til dyrets behov og adfærd (vågen om natten osv)


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #3   18. aug 2010 Jeg ville være rigtig bange for hvis min kat som jeg lånte ud, kunne smutte ud af huset, hvis de ikke har sat sikringer på vinduer eller den smutter ud af døren hvis de ikke er vant til at have kat og den ville aldrig kunne finde hjem fra det nye sted.:-(

  • #4   18. aug 2010 hmm sys det er et svært spørgsmål, jeg havde min mor, som overvejede a få kat, til a komme hos mig og passe mine katte, så var kattene i vante omgivelser, og hun kunne danne sig et indtryk af hvordan det var at have en indekat (som hun aldrig hvde haft før)... vi var begge glade for løsningen og hun fandt ud af hun ikke ville have en indekat, men halv inde og halv ude kat smiley

    Nå men hvis det var en jeg kendte godt, og som jeg viste var ansvarelige nok, og kunne finde ud af at holde døre og vinduer lukket, så ville jeg ikke have nogen betænkligheder ved at låne mine katte ud SAMMEN, ville for alt i verden ikke skille dem ad... Jeg har overvejet at tage min hunkat med på udstilling, og kunne slet ikke drømme om ikke også at tage min hankat med, som support til hende...


  • #5   18. aug 2010 Jeg ville nok ikke låne mine katte ud men jeg er også lidt pivet omkring dem smiley Men synes at det er en fed ide for alt for mange anskaffer sig en kat uden at vide det store.. så hvis du selv mener din kat kan klare det så er det da en god ide smiley

  • #7   18. aug 2010 Jeg ville som Janne også være hunderæd for at den rendte ud, og aldrig kom hjem igen.


  • #8   18. aug 2010 Hej smiley

    Jeg tænker, at det er en god ide. For hvad nu hvis hun anskaffer sig en kat, og den senere ender på internat fordi hun ikke magter den?
    Du kender din kat og ved hvad den kan klare -jeg synes det er en god ide.


  • #9   18. aug 2010 Hun vil anskaffe sig en eller to ungkatte fra et kattehjem smiley

    Ramsay er typsik ungkat, han er dog kas. Han er en rigtig god mis, han er ungkatte fræk også han et stort nusse hoved, han er den der styre herhjemme så han er en kat med højhaleførring og det hele smiley

    Jeg er dog nervøs fordi de bor på stue etage og vi bor på 14 sal så hvis katten mirakuløst kom ud ville den altså nok ikke overleve med mindre den har lært at bruge en elevator smiley

    Men somsagt hun bor i stuen jo så er rigtig nervøs får han måske hopper ud af et vindue eller noget. Det er min kærestes kat og han elsker den og det gør jeg også, ville gerne låne hende min men han er mors lille mis og han kom til os får snart 2 mdr siden, og han er nervøs og ville ikke egne sig til at flytte en uge.


  • #10   18. aug 2010 Det er vel ikke meget anderledes end der er 14 dages returret på killinger/katte jeg sælger.


  • #11   19. aug 2010 Ja da smiley Jeg "lånte" (eller skal vi sige passede) også en venindes kat, inden jeg fik min egen, for at prøve hvordan det var at have kat.

    Selvfølgelig kan en kat tåle at komme et andet sted hen, under normale omstændigheder. Så kender du hende og stoler på hende, så synes jeg ikke der er noget i vejen for, at hun kan "låne" din kat.


Kommentér på:
Kan man låne en kat ud ?

Annonce