Hovsa - det var jo ikke lige meningen! {{forumTopicSubject}}
Vi har en kattefælde stående på nabo-"gården" hvor de fodrer vildkatte og vores ene kat holder til derovre (vi har ikke set ham i en måned).
Da vi står for en flytning, vil vi jo gerne ha fanget ham.
Derudover fodrer de med det billige mad fra Superbest og det får han urinvejsproblemer af - hans urinvej stopper simpelthen til og vi risikerer at blæren sprænger.
Der er vel en 8-10 voksne katte og pt. 4-5 killinger derovre.
Den ene killing, en lille blå/hvid en, havde vi "fået lov" til at tage med hjem hvis vi kunne fange den.
Det er dog ikke lykkedes os - endnu.
Men en af de andre killinger, en sort/hvid der er lidt større end den blå, har været meget nysgerrig når vi er derovre og venter om vores egen kat dukker op.
Nå, men vi har så lige været på fælde-tjek og hvem sad i fælden...?
Det gjorde den lille nysgerrige sort/hvide killing.
Den sad og rystede og var våd og jeg nænnede ikke at slippe den fri - så vi fik den over i transportkassen og nu bor den så hos os.
Vi - og dem der har gården - ved ikke præcis hvor gammel den er, men den spiser det foder de fodrer med derovre.
Vi skyder den til at være ca. 10 uger - normalt ville jeg aldrig tage den fra så tidligt, men de ser ikke mor-katten derovre mere, så killingerne er overladt til sig selv.
Jeg ringede til gårdejer og hun var bare lykkelig over at den nu fik et godt hjem i stedet for at ende som vildkat uden "fremtid".
Den sidder stadig i transportkassen og tør ikke komme ud - jeg har selvfølgelig sat mad og vand frem til den lige udenfor kassen.
Bliver spændende om lille Kille nogensinde kommer ud derfra - men mon ikke?!
Vi er i hvert fald glade for at kunne hjælpe den til et tørt, varmt og kærligt hjem.
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.203
aug 2010
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 4 Svar: 20
Øhm, den ene af vores andre katte kom også til os som vildkat/hittekilling - og ikke vant til mennesker - og større kælekat findes ikke, så det tror jeg nu ikke bliver noget problem med den nye.
I morges kunne jeg nusse på den uden den gjorde antræk til noget. Hverken skræmt eller vred, så den skal nok blive god.
Den sidder oppe i vindueskarmen ½ meter fra mig og kigger på mig og følger nysgerrigt med, så det tager jeg nu med ophøjet ro.
Hovsa - det var jo ikke lige meningen!