{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Kat kom med høje hyl og mjav lyde {{forumTopicSubject}}

blev mega skræmt her i nat. Det værste var, at jeg ikke kunne sove igen, for jeg var bange for, at Silke ville begynde igen smiley

ved 2 tiden om natten høre jeg lige pludselig nogle høje hyl og mærkelige mjav lyde. Jeg vågner helt forskrækket, og tror først, at det er nogle hankatte udenfor, som er i løbetid, og vil ind til min Silke.

Men jeg tænder lyset, og ser, at det er Silke, som er blevet fuldstændig vanvittig, og hyler sindsygt højt. Jeg tror alle naboer kunne høre det. Bor i rækkehus, med en meget tynd væg. Jeg prøver så at sige hendes navn, og berolige hende. Men hun vil bare ikke stoppe smiley Hun hyler af den ene af killingerne, som er "mast" op i en krog, og den har "skidt" lidt på gulvet. Den hvæsede af Silke, og krummede ryg.

Jeg tog så killingen med ud på toilettet, og fik den vasket og tørret. Men da Silke igen fik øje på den, så begyndte det forfra. Og de hyl var altså virkelig høje. Jeg blev helt bange for hende. Så killingen blev lukket ud på toilettet.

Men jeg kunne ikke finde de to sidste killinger. I et øjeblik troede jeg, hun havde dræbt og spist dem. Ja, jeg fik vidst nogle "skræk" tanker. Men fandt dem under tæppet ved sengen. Den ene rystede bare så meget. Jeg tror også de var bange for Silke, og da hun fik øje på dem, så hyllede og mjavede mærkeligt af dem. Så det var ikke kun den ene. De 2 sidste killinger blev så også lukket ud på toilettet.

Så tændte jeg for radiatoren og feliway. Efter lidt tid prøvede jeg at tage en af killingerne hen til Silke, mens jeg holdt den, og holdt dens ansigt hen mod Silkes. Så slikkede Silke killingen, og der var ingen problemer mere. Udover at jeg fik ødelagt min nattesøvn.

Nogen ideer til hvad der kunne være sket, og hvorfor Silke lige pludselig gør sådan noget?

Killingerne bliver 10 uger på lørdag.

Silke er min første kat, så jeg kender ikke så meget til kattes opførsel. Tænker selv på, om det kan være fravænning. Men det burde da ikke være så "larmende".

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat kom med høje hyl og mjav lyde
  • #1   9. sep 2010 det lyder ikke spor rart, og jeg kan godt forstå du undre dig.
    Jeg tror måske det er opdragelse, men det lyder rigtig barsk...
    Jeg håber ikke det sker igen, for det lyder ikke rart.

• #2   9. sep 2010 det virkelig ikke sjovt smiley jeg lå resten af natten, og var bange for at hylene ville starte igen. Håber meget, at det ikke sker igen i nat. Ellers må jeg være streng over for Silke og simpelthen smide hende udenfor. Jeg prøvede også at få hende ud, ved at åbne døren. Men mærkeligt nok, så ville hun ikke ud. Og hun plejer at være vild efter at komme ud.

• #4   9. sep 2010 Men tak fordi I gav jeg tid til at læse mit spørgsmål smiley

Jeg ville ønske, at det var sket om dagen, så kunne jeg måske se, hvad der kunne være skyld i den opførsel.

• #5   9. sep 2010 Lyder ikke som en rar oplevelse, Håber ikke det sker igen, ellers må du måske søge råd hos en god dyrelæge, selvom katten ikke nødvendigvis fejler noget så kunne det jo godt være at dr dyr har set eller hørt noget lign
    Kh

• #6   9. sep 2010 Puha det lyder ikke som en rar oplevelse... Håber det var en engangs forestilling...

• #7   9. sep 2010 Ehm... måske det er helt ude i hampen... men en tanke.... Det kan jo være at Silke er blevet forskrækket af killingen... Du ved når katte ligger og totalt slapper af/sover og der er enten en lyd eller en anden kat der så forskrækker dem så de hopper en halv meter op i luften og nogle gange hvæser osv...
    Det lyder godt nok meget voldsomt som din kat reagerede men måske hun lige lå og drømte noget uhyggeligt og så kommer der sådan en stor farlig nuttet killing og forstyrrer hende.. smiley

• #8   9. sep 2010 Har du set Silkes patter grundigt efter for knuder og sår, og hvordan reagerer hun, når du rører ved hendes bugparti?

Jeg tænker her på evt. brystbetændelse, som gør vanvittigt ondt.

• #9   9. sep 2010 Kunne måske være, at Silke sov meget dybt, og så blev forskrækket. Det ved jeg ikke. Men ønsker at jeg vidste, hvad der satte det hele i gang.

Jeg har været til dyrlægen i mandags, hvor jeg fik at vide, at Silke havde orm. Hun har fået pille, og det har killingerne også. Dyrlægen tjekkede også Silke, og der var ikke noget galt.

Jeg har kigget på hendes dievorter, og der er ikke noget.

Kommentér på:
Kat kom med høje hyl og mjav lyde

Annonce