{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.348 visninger | Oprettet:

Min kat er bange for kattebakken!? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lyder så er min kat bange for sin kattebakke. Han laver stort ved siden af, men kan godt tisse i den. Når vi tager ham i at lave stort ved siden af sætter vi ham op i hans kattebakke, men sætter klør i os for at kravle op af os, altså for at komme væk. Man skal virkelig bare holde ham hvis han skal lave stort i bakken. Nogen der har nogen idé om hvorfor han reagere sådan og hvad man ev. kan gøre ved det?
På forhånd tak.

Mvh Christina Heldtberg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat er bange for kattebakken!?
  • #1   10. sep 2010 Nogle katte kan være lidt sære og vil ikke lave i den samme kasse de tisser i. Sådan et fjols har jeg lige nu. Så det kan være det er det,
    Men det kan osse være tegn på sygdom, som kun en dyrlæge kan finde ud af.
    Men prøv med 2 kattebakker. Måske noget andet grus

• #2   10. sep 2010 - og en ormekur. Har haft en kat det gjorde ved siden af - så vidste jeg han skulle aformes

• #3   10. sep 2010 Jeg har også nogle gange hørt om det modsatte, nemlig katte, der GERNE vil besørge i bakken, men tisser udenfor.

Det har tit hjulpet at anskaffe en ekstra bakke.
    Og hvis du har låge i bakken, så fjern den.

Som Marianne skriver, vil mange katte tisse og besørge to forskellige steder.

• #4   10. sep 2010 Vil også råde til 2 bakker - der er stor chance for det kan hjælpe...

• #5   10. sep 2010 .**Man skal virkelig bare holde ham hvis han skal lave stort i bakken. **

Ej HVA? Holde en kat, mens den skider??? :S. Forhåbentlig har jeg misforstået? For ellers kan jeg dæleme godt forstå, han har modvilje mod bakken.

Giv ham en ekstra bakke, stil den et roligt sted langt fra madskål, og lad ham gå på toilet i fred.

Og læs her:
    (link fjernet)

• #6   11. sep 2010 Tinka D

Bliver jo nødt til at holde ham når jeg kan se han er ved at skide sådan så det lander i kattebakken og ikke andre steder. Det jo ulækkert.

Vi havde før en pose i kattebakken og der ville han gerne skide i bakken, men efter der ikke er pose i mere har han ikke gjort det. Så ved ikke om det er det. Vil prøve at købe poser igen og hvis det ikke hjælper må jeg jo prøve med 2 bakker.

Tak for hjælpen smiley

• #7   11. sep 2010 Jeg ville da helt klart prøve med posen igen, hvis det kun er det, der er i vejen, så er det jo en let løsning.
    Hvis kattebakken er lukket kat det måske osse være det. Der er mange muligheder.

• #8   12. sep 2010 Ja det jo det :). Nej kattebakken er ikke lukket så ved heller ikke om det er det der er galt, altså at man kan se ham? :s. Må jo prøve nogle forskellige ting i hvert fald :).

• #9   26. dec 2011 Jeg har lige fået en killing på 16 uger og den er også rigtig bange for sin katte bakke -han stritter med at 4 ben ud til hver side når jeg prøver at løfte ham op i sin kattebakke. Han vil ikke tisse og skide i den - så indtil nu har han gjordt det på gulvtæppet - og i sofaen - det er bare ikke rart. - nogle forslag til hvordan jeg kan lære ham at gøre det på bakken søges ?? jane

• #10   26. dec 2011 Har du andre katte ? er det en lukket bakke ? har du mere end en bakke ?

I forhold til den lukkede bakke er der mange katte der af 2 årsager ikke bryder sig om dem. Dels den stærke lugt, der ophober sig i det meget lille lukkede rum og støvet. Dels fordi den kan have svært ved at se hvad der måske er udenfor når den sidder og besørger, det er for en kat en udsat situation.
    Så er der sikkert nogen der vil sige at de bruger grus, der næsten ikke støver, men det gør alt grus. Jeg har en bakke ved siden af et tv og det er meget tydeligt at se, at selv om jeg bruger noget grus, der ikke støver meget, i forhold til andre mærker, så skal jeg tørre skærmen af mindst 1 gang dagligt. Dette støv skal man forestille sig komme i kattens øjne og luftveje, hvilket er meget generende og i længden også kan være farligt. (Cementlunger).

Kommentér på:
Min kat er bange for kattebakken!?

Annonce