{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.034 visninger | Oprettet:

Min killing tigger! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg ved simpelthent ik hvad jeg skal gøre, for min ene norsk skovkat killing på 4 måneder ca tigger helt vildt! Hun er virkelig værre end en hund. Ligeså snart jeg eller kæresten står i køkkenet, tror hun at hun skal ha mad. Og det er hver gang.
Lige da vi fik hende, sprang hun op på køkkenbordet osv. Jeg ved ik om hun har fået mad ved bordet, der hvor hun kom fra. Men det er virkelig belastende!
Desuden stjæler hun også mad, fra min anden norsk skovkat killing på 8 måneder, når hun er færdig med sit eget.
Hjælp! For jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, selvom jeg siger nej, og hun forstår, så går der ik mere end to min. og så er hun tilbage.

Mvh Pia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min killing tigger!
  • #2   16. sep 2010 Enig med Lotte.

    Din killing lyder ikke til at få mad nok.

    Herhjemme har mine 8 katte 4 forskellige slags tørfoder stående hele døgnet. Herudover får de vådmad 2 gange i døgnet og 2 gange kylling, fisk eller oksekød.

    Hvad vejer din dreng ?


  • #3   16. sep 2010 Giv masser af kylling (kogt) , fisk (laks, sej, torsk) oksekød, evt hakket oksekød lunet i mikroovn.

    Killinger i voksealderen har brug for masser af protein til at vokse på....og ofte kan tandskifte i den alder gøre at det ikke er særlig rart at knase tørfoder.


  • #5   16. sep 2010 Giv fisken et minut eller 2 i mikroovnen.

  • #6   16. sep 2010 Tror nu ik ligefrem hun er sulten, men lækkersulten.
    Min britte dreng tigger stadig, nu r han 4 år, men det er blevet bedre med tiden.
    Du skal blot blive ved med at opdrage og pludselig hænger det ved at Nej betyder nej.
    Min fik en mundsmag og så sagde jeg "Slut ikke mere" og det er nu fast hvis han skulle få lyst t at tigge.
    Og som de andre sir' så har hun vel adgang t foder ad libitum......


  • #7   16. sep 2010 Selvfølgelig tigger hun DIG om mad - hvem skulle hun ellers tigge hos, når hun er sulten, for du er jo hendes nye "mor" og den, der sørger for maden.

    Ellers giver jeg de andre ret i, at katte - og især killinger i voksealderen - bør have fri adgang til et vel at mærke optimalt foder døgnet rundt.
    Undersøgelser har vist, at katte med fri adgang til foder spiser op til godt 15 gange i døgnet og kun få gram ad gangen. Den måde at spise på passer til dens fordøjelsessystem og giver også en bedre udnyttelse af foderet.
    Desuden er en katte-/killingemave ikke ret stor og kan normalt ikke rumme ret meget ad gangen


  • #8   18. sep 2010 Min to katte den ene en killing tikker også konstant og har fri tørfodder døgnet rundt og de får vådtfodder når vi også selv skal spise og når de har spist deres og ikke gider det mere kommer de stadig op til bordet og tikker værrer end hunde kommer op på skødet og bordet for at se om de kan få noget og sætter dem ned hver gang og siger nej og det virkelig en kamp hver gang vi skal spise, det ikke til at holde ud også når vi har gæster synes vi det er pindeligt at de gør det. Også hvis jeg bare sidder i stolen og spiser et stykke slik er de der med det samme smiley Og de tror virkelig de kan nusse sig frem og miave osv. men de får ikke noget sender dem hen til deres egen mad, men de vil de ikke spise mere af og skraber i jorden. Også når jeg skal sætte mad på bordet skal min kæreste stå og vogte over det for kattene rigtig træls. Men de må vel lærer med tiden at de ikke får noget.

  • #9   18. sep 2010 Sidsel - et godt tip er at give dem lidt godbidder af det I får at spise. Hvis I feks får kylling, så giv dem lidt af det før i sætter jer til bords osv

  • #10   2. okt 2010 okay tak vil jeg prøve

  • #11   2. okt 2010 Har aldrig oplevet tiggeri med mine katte, kun minimalt. Men min store han kat som har boet på en gård, og som har fået mad rester sidder altid på gulvet foran spisebordet og venter så fint og flittigt på der kommer mad.. Måske det er fordi, han kender til menneske maden og heller spiser det og ikke så meget tørkost. Jeg lader aldrig maden stå en hel dag.. Hvis jeg lader tørkost stå fremme dagen lang spiser de mindre end hvis de fodres 3 gange om dagen.. Som blev det kedeligt for dem.. Men det er hvad mine katte gør og ikke ens betydning med andres.
    - Som jeg har hørt og selv syns er ret logisk går kun sultne katte på bordet!? - der tænker jeg bare, at det må være de katte der IKKE fodres med kvali foder..
    - Det kan vel ikke tænkes at den spiser så meget at den ikke har mætheds fornemmelse ?. Jeg ved der findes et andet ord for det, som jeg ikke kan huske..Og min formulering er ikke for god...
    - Men ja, jeg tænker også at giver man katte/hunde råt kød som vi selv spiser vil de hellere spise mere af det, end tørkost.?.

    (intet her er i negativt, eller kloge åge snak). Kun tanker der spiller ind.
    Held og lykke. smiley


Kommentér på:
Min killing tigger!

Annonce